Dames, Aangezien we alle spulletjes voor ons 2e wondertje al hebben en de kleertjes waar het bezoek mee komt aanzetten niet echt geweldig zijn (spreek uit ervaring ) vroeg ik mij af of je op het geboortekaartje tip: envelop kunt zetten? Wat vinden jullie hiervan? Of misschien tips wat ik er op kan zetten...
ja waarom zou je dat er niet op kunnen zetten? bedoel je krijg de 2de dan denk je mischien dat mensen wel denken van oh ze zal wel een hoop hebben. ik vind het geen gek idee om er een envelopje op te zetten of wat je wensen zijn.
Je zou ook kadobonnen kunnen vragen; bijv. van de kruidvat, kun je gebruiken voor luiers maar ook voor je eigen verzorging
Dit is echt slim... Je kan die kadobonnen zeker wel gebruiken iedereen komt toch met kleding die je meestal al hebt of niet leuk vind of wat dan ook die kadobonnen kan je gewoon ''echt'' gebruiken
Dit las ik gisteren ergens op een site. Ik vond het wel kunnen, maar weet nog niet of wij hem gaan gebruiken. Wilt u mij iets schenken, maar u weet niet wat. Het is niet moeilijk, los het simpel op, stop uw cadeautje gewoon in een envelop! Misschien heb je er iets aan.
Dag Selin, Een antwoord uit het Belgenlandje. Bij ons is het de gewoonte om op het kaartje een rekeningnummer te plaatsen waarop mensen een bedrag kunnen storten. Op het kaartje staat dit nummer vermeld als Pamperrekening. Hier wordt dit zelfs al voor het eerste kindje gedaan. Maar daar staat dan ook een geboortelijst bij. Veel groetjes, T
Zat ook aan zo ieds te denken, maar dacht bij m'n eigen is het niet brutaal? Je hebt namelijk al zo veel baby spullen van de eerste en over knuffels maar te zwijgen jessica
hoi, onze eerste kleine stuiterbal komt in september en wij zaten er ook over te denken. we hebben echt al zoveel kleertjes liggen dat we zonder te overdrijven een jaar vooruit kunnen , qua maten. er liggen bv al een kleine 20 rompers in de kast maat 50 56, dus tja volgens mij is dat wel voldoende. maar ik twijfelde ook of je dat wel kon maken, geld vragen vind ik dan weer niet zo leuk, maar leuke hemacards of kruidvatcards zijn altijd leuk en handig! of bonnen van villa happ of h&m. vind het ook zo een zonde van al die spullen die je anders niet gebruikt, speelgoed vragen heeft ook nog niet echt zin! we zijn er nog niet over uit maar de kans zit er zeker in dat wij het wel op het kaartje laten zetten! succes joyce
Dat speelgoed varkentje is inderdaad een goed idee, dat komt een stuk liever over Bedankt voor het meedenken dames!
Dag iedereen, Wij zijn dat hier zo gewoon dus wij vinden dit niet raar staan op een geboortekaartje. Denk er nog eens goed over na. Ik vind dit echt niet slecht, want inderdaad bij een tweede heb je praktisch alles al. En wat je zelf niet nodig hebt van de pamperrekening (voor kosten voor de baby) is toch al een leuk spaarcentje voor je kindje. Groetjes, L
Van mijn familie en goede (familie)vrienden hebben wij ook geld "gevraagd". Zij vroegen ons wat we nodig hadden en aangezien we alles al hebben... Mijn schoonouders openen een rekening voor Lara en daar storten we alles op. Ik zou het niet raar vinden om een envelopje of varkentje te zien op een kaartje, al geef ik niet zo snel geld en eerder cadeaubonnen. Maar dat kun je ook zien als geld.
Ik vind het ook niet raar Maar misschien kan je het op een leuke manier omschrijven. Omdat mama & papa al genoeg hebben voor mij Zijn wij met kadobonnen ook heel blij.
wij hebben net de geboortekaartjes laten maken. De proefdruk komt morgen binnen. Wij hebben helemaal onder op staan Tip: Cadeaubonnen en een envelopje dr achter. Dan krijg je bonnen en kan je gwoon spulletjes kopen die je zelf wilt.en waneer je wilt. Is helemaal niet raar. Gwoon doen groetjes
Persoonlijk vind ik het helemaal niet leuk om geld te geven en al helemaal niet voor de geboorte van een kind. Ik snap wel waarom jullie hiervoor kiezen hoor, maar ik zou het niet zo leuk vinden om zo op kraamvisite te gaan. Ik vraag dan altijd wel als ik bel voor een afspraak wat mensen graag willen krijgen (zo kunnen ze een maat aangeven of iets anders leuks voor de baby). Tuurlijk was ik blij als iemand met geld/een bon kwam ipv een lelijk/nutteloos truitje. Maar bij de meeste dingen die ik heb gehad weet ik nog precies van wie en dat maakt het dan ook weer leuk. Veel mensen doen toch behoorlijk hun best als ze iets voor je kopen en dat heb ik erg gewaardeerd.
Ik zou het zelf écht niet durven, ook niet na 4 kinderen. Zal het daarom ook nooit doen. Nou zou ik het ook niet leuk vinden om zelf zo'n kaartje te ontvangen. Het is juist zo leuk om een kraamkadootje te kopen! Het staat ook zo leuk in de kraamtijd, een waslijntje met de gekregen kleertjes...en als het dan eindelijk past nog steeds weten van wie het komt! Gr. Cellie.
Vind ik ook! Vind het echt NIET kunnen...Nogal hebberig. Mensen doen toch hun best en daarbij vind ik het leuk als mensen komen. Het gaat mij echt niet om wat ze meenemen.
WIJ ZOUDEN HET OOK ZEKER NIET DOEN DEZE KLEINE WORD IN JULI GEBOREN EN ANNE IS VAN JANUARI DEZE KLEINE WORD EEN JONGEN EN ANNE IS EEN MEISJE EN IK VIND HET OOK GEWOON LEUK ALS JE IETS KRIJGT IK ZOU DAN EERDER ZEGGEN VOOR DE KLEINE KOOP IETS KLEINS MAAR DENK OOK EEN BEETJE AAN DE GROTE ZUS, VOOR HAAR IS HET OOK FEEST. GROETJES VAN PATRICIA GOED WEEKEND ALLEMAAL
Ik hou er ook niet van om geld te geven, maar als er aangegeven wordt dat ze liever geld of een bon hebben, heb ik daar geen probleem mee. Maar dan wil ik wel graag dat er iets leuks mee gedaan wordt (iets kopen of op spaarrekening) en geen luiers mee worden gekocht.
Leuke tekst, en komt nog goed over ook, klinkt niet hebberig! Bij huwelijk is het ook gebruikelijk geld te geven. Dus waarom niet bij geboorte. Pamperrekening vindt ik ook heel leuk. Luiers zijn ten slotte al zo duur.