herkent iemand dit, bekkenpijn na seks

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje1, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vanmiddag waren m'n man en ik in een gezellige bui. Hij vroeg of ik op hem wilde 'zitten' en dat heb ik gedaan (ja ik weet het, erg stom). Maar heb er nu zo'n spijt van want heb sindsdien zo'n ontzettende pijn in m'n bekken (aan de voorkant), dat ik er haast niet meer van kan lopen. Lopen gaat gepaard met heel veel pijn. Ik weet ook niet hoe ik straks de trap op ga lopen naar de slaapkamer, met moeite loop ik naar de keuken toe. Wat ben ik toch ook stom, 6 maanden en dan zoiets doen, heb m'n lesje wel geleerd dit doe ik dus echt niet meer tijdens de zwangerschap.
    Wie heeft dit ook gehad? En gaat dit nog over? Hopelijk is het morgenochtend minder pijn, maar ik vrees van niet :(

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ten aanzien van bekkenpijn zegt mijn fisio dat dat binnen 36 uur over moet zijn of ik heb te veel gedaan (bekkeninstabiliteit)

Bovenop zitten... we doen hier eigenlijk niet anders door de buik, ik heb eigenlijk nooit ergens last van... Maar lief zegt dat ik sinds de zwangerschap strakker ben dus hij is nogal snel klaar zeg maar ;)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik had laatst ook last van een gevoelig bekken na een gezellig avondje....maar niet zo erg als jij het beschrijft overigens en het was ook snel weer over. Ik zou het even in de gaten houden maar het lijkt me dat het vanzelf weer over hoort te gaan.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb sowieso vaak een pijnlijk bekken na een hoogtepunt. Inmiddels zo erg dat ik een dag erna nog waggel. Dus ik sla het maar over :(

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hier ook geen last hoor, na het bovenop zitten.

Maar het kan zijn dat het voor jou niet meer gaat.

6. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik heb dit ook gehad toen ik zo'n 16 weken zwanger was geloof ik. Mijn bekken kon dat ook echt niet meer aan. Is wel overgegaan rond de 25 weken geloof ik. Dan kon het weer perfect, nu opnieuw een opstoot van bekkenpijn en nu kan ik dit weer niet. Het komt en gaat jammer genoeg en je kan daar helemaal niets aan doen. Als jij het gevoel hebt dat dit geen goede positie meer is voor jou, gewoon iets anders uitproberen.

7. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Als eerste... hahaha, sorry, maar je verhaal is erg herkenbaar en toch wel grappig geschreven! ik zie je al lopen! en dat van sex, hihi:p
    Sorry echt niet verkeerd bedoeld!
    Maar ik heb het ook hoor! als we een 'verkeerd' standje aannemen, dan heb ik inderdaad de dag erna ook nog last, en zeker ivm mijn bekkeninstabiliteit!
    Op mijn zij liggen (en hij dan ook) gaat al helemaal niet meer, want dan moet ik een been omhoog houden en dat is zeer pijnlijk!
    Bovenop vind ik niet fijn, gezien ik mezelf met 33 weken niet meer heel aantrekkelijk vind...
    Dus meestal (lees: alleen nog maar) op z'n hondjes zeg maar! dat gaat nog prima!;) Dan heb je ook een redelijke rechte houding ivm je bekken.
    Succes de volgende keer!

xxx

8. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou heb nog steeds pijn bij het lopen. Als ik loop lijkt het net of ik een basketbal tussen mijn bovenbenen heb! Echt raar gevoel, maar ook pijnlijk bij elke stap die ik moet zetten.
    Vanmorgen toen ik wakker werd leek het even minder, maar na 10 stappen had ik toch pijn.
    Dit is inderdaad niet de juiste houding voor mij, jammer voor mijn man (dit is namelijk zijn favoriet), maar mij niet gezien. Ik hoop alleen dat het weer over gaat want moet nog 3 maanden lopen.

@ Poemelke, die zij houding gaat inderdaad ook niet meer met een been tillen. Dat doet erg pijn! Op z'n hondjes is misschien nog de enige mogelijkheid, zo onpersoonlijk maar goed als het niet anders kan dan is het niet anders.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Herkenbaar, hier hadden we op een gegeven moment helemaal geen seks meer om die reden.

Nu 2 maanden na de bevalling is het gelukkig 100% over. Kijk wel uit dat je geen bi krijgt!

Deel Deze Pagina