Ervaring met de pillen Primolut N?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pspgirl30, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pspgirl30

pspgirl30 Nieuw lid

12 dec 2007
    3
    0
    0
    Hallo,

Ik heb de pillen Primolut N geslikt, zaterdag was mijn laatste,
    en ben nu 4 dagen verder en nog geen ongesteldheid.
    Heb vanmorgen ook een test gedaan, en nog steeds negatief.
    ben nu 2 maanden over tijd,
    heb van 14 dagen terug bij de huisarts een inwendig onderzoek gehad en zij zei dat ik niet zwanger was, en heeft mij toen deze pillen gegeven.
    ik had toen zeker het gevoel dat ik zwanger was, misselijk, borsten waren gevoelig en ook mijn humeur was soms wisselend.

Maar nu ik 4 dagen verder ben en nog geen ongesteldheid heb,
    is mijn vraag of er meerdere er last van hebben gehad of waren dan meteen ongesteld naar deze pillen.

Ik wordt hier weer door onzeker,
    na dat we van de huisarts kwamen heb ik eventjes moeten hervatten dat ik niet zwanger was, heb mij toen bij neer gelegt en dacht deze pillen in nemen en dan ongesteld worden en dan in het nieuwe jaar nieuwe kansen.
    Maar het valt nu al weer tegen omdat ik nog steeds niets gehad heb 2 maanden.

Ik ben 15 augustus gestopt met de pil,
    heb 2 maanden gewoon de 28 dagen cuclys gehad en nu bij de 3de maand 9 November zou ik het weer krijgen en heb niets gehad en nu weer een maand verder en nog niets :rolleyes:

Wat zijn de ervaringen van andere met deze pil van Primolut N
    en kan men als je met deze pil slikt als nog zwanger raken?

2. minime28

minime28 Lid

27 nov 2007
    39
    0
    0
    Hi pspgirl30!

Ik heb er (veel) ervaring mee. Maar meer omdat ik last had van tussentijds bloedverlies tijdens de menstruatie. Daarmee zou mn baarmoeder helemaal schoon worden en zouden de bloedingen moeten stoppen. Het heeft niet echt geholpen. Hoe lang heb je ze geslikt of hoeveel pillen?
    Mijn gynaecoloog vertelde me toen dat ik moest stoppen met de pil en dan die pillen moest slikken. Maar we waren dan niet beschermd tegen een zwangerschap! Dus ik denk dat je er gewoon zwanger mee kan worden!
    Het kan ook door het ontpillen komen misschien! Ik zou je anders door laten sturen naar een gynaecoloog! Dan kunnen ze je hormonen bekijken! Hebben ze bij mij ook gedaan, alles is goed! En sinds ik gestopt ben met de pil, gaat het ineens goed met mijn cyclus!

Meid sterkte!

3. pspgirl30

pspgirl30 Nieuw lid

12 dec 2007
    3
    0
    0
    ik heb een kuur van 10 dagen gehad en dan 3 pillen per dag in nemen,
    waren dan 30 pillen totaal.

we willen ook door gestuurd worden,
    we willen weten wat er nu gaande is in mijn lichaam.
    misschien ben ik nog aan het ontpillen, maar dan zou ik bij de laatste 2 keer ook last van gehad moeten hebben, heb toen gewoon 28 dagen tussen gehad.

ja ik dacht het ook dat deze niet beschermd waren,
    en als zwanger kan worden.

Maar je wilt dan graag zekerheid hebben wat er nu echt in je speeld,
    zo wordt je weer gespannen, onzeker en weer de gedachtens dat je zwanger bent...
    terwijl ik het van me af had gezet en volgende keer beter.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    Ik werd pas na 5-6 dagen ongi, was ook redelijk normaal nog!
    Ik kreeg ze omdat ik niet ongi werd en steeds maar wel bloedverloor!
    Houd er rekening mee dat de primulut alleen voor een onttrekkingsbloeding zorgt en niet voor de regulatie (of eisprong) van de cyclus!
    Bij mij werkte het uiteindelijk niet, werd wel netjes ongi, maar was daarna weer terug bij af. ben toen ook doorgestuurd. zie onderschrift

succes

5. pspgirl30

pspgirl30 Nieuw lid

12 dec 2007
    3
    0
    0
    eigenlijk geven de artsen deze pillen alleen wegens wel wat bloedverlies maar niet door zet, maar ik ben al 8 weken niet meer ongi geweest en deze kuur gehad en nog niets, dan vraag je een beetje af of er meerdere er last van gehad hebben of dat er andere wel gewoon netjes ongi zijn geworden na deze pillen te slikken.

Nee dat weet ik dat die alleen voor de ongi bedoelt is en niet voor een eisprong ;)
    Ik hoop dat ook niet op, vind het momenteel raar dat ik nog steeds niets gehad heb. :(

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

bij mij precies hetzelfde verhaal....

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben je inmiddels al wel ongesteld geworden? Het kan zo'n 2 tot wel 10 dagen duren, dus na 4 dagen zou ik me nog niet druk maken.

Die 2 cyclussen van 28 dagen kunnen ook puur geluk zijn, ik zou hierna even 3 maanden afwachten wat je cyclus gaat doen en dan pas door laten sturen, mocht je cyclus zo lang blijven.

Overigens vind ik het niet zo handig om na 2 maanden al primolut voor te schrijven, ik zie er het nut niet van in, want je krijgt dan een bloeding en meer niet, dus wat heb je er aan? Beter na een half jaar niet ongesteld doorsturen naar de gyn, dan kan hij kijken wat er aan de hand is en evt. iets voorschrijven. Nu wordt er iets voorgeschreven terwijl er geen onderzoek is gedaan (inwendig onderzoek snap ik het nu niet zo van...).

Deel Deze Pagina