geen eisprong

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by hannelore, Nov 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hannelore

hannelore Actief lid

Sep 26, 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hey,

Heb vandaag resultaat gehad van men bloedonderzoek: en helaas weeral geen eisprong gehad deze maand:s

pfffttt

Tvalt weer tegen,nu de gyn zegt dat we nu met medicatie kunnen beginnen...

iemand die ook in die situatie zit?

Groetjes

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi hannelore...

ik zit niet precies in dezelfde situatie als jou... maar een heeeel klein beetje...

ik zit nu op dag 27 van ronde 2 en heb nog steeds geen eisprong gehad... hoop natuurlijk dat ie nog komt maarja echt veel hoop heb ik er niet meer op... misschien kan het bij mij nog ontpillen zijn? mijn eerste ronde duurde 53 dagen...

ik heb wel meerdere dames gehoord die geen eisprong hadden en die dan aan de medicijnen gingen, en die daarna dan best snel zwanger waren:) dus best positieve verhalen :) hopen dat jij daar dalijk ook een van bent!

groetjess

3. hannelore

hannelore Actief lid

Sep 26, 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    bedankt voor het attente antwoordje..

Zit eigenlijk een beetje down maar ja,tijd brengt raad zeker?
    Ik hoop gewoon dat die medicatie zijn werk goed gaat doen want onze kinderwens wordt alleen maar sterker en sterker...

x

4. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ja snap ik :)

hopen dat de clomid goed zijn werk doet!

ik snap het wel hoor dat je er een beetje down van word. ik zit nog maar in de 2e ronde en ik vind het soms al lang duren! en ik mag dus eigenlijk helemaal niet klagen!

suc6 verder en ik duim voor je!

5. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik ben aan het tempen en heb nog geen eisprong gevonden. We zijn 4 maanden bezig. Ik heb nu ovu testen besteld, dan gaat het dubbel op. Wacht tot eind januari en anders naar de huisarts!

6. Loe

Loe Niet meer actief

hoi, wij ook vier maanden bezig. loop al bij gyn. Onduidelijk is of ik een eisprong heb..bloedtesten geven een lage waarde aan. ben nu bezig met tempen, maar heb griep, volgens mij klopt er geen hout van. ovutesten vind ik ook al zo moelijk te zien (zie mijn berichtje: even kijken aub van vandaag).

Ik voel me net zo als jou hoor hannelore. En dan denk je dat als je bij een gyn komt, die gaat er wat aan doen. Nou nee hoor hupsa, gaat u eerst maar ens tempen en tempen en tempen enzo. En nog een maandje. Ik snap ook wel dat het geen winkel is hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind het wachten ook erg moeilijk te verduren. Ik ben inmiddels al 33 (en een half) en dan heb je niet alle tijd van de wereld meer..............

oftewel hier een lotgenoot!

7. debozoe

debozoe Bekend lid

Oct 12, 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Hallo

Hier nog iemand, zit nu in ronde 4 en tot nog toe met tempen en ovutesten geen eisprong kunnen vinden.
    Om moedeloos van te worden, word wel netjes ongesteld.
    Ik kijk het hierna nog 1 ronde aan en anders ga ik naar de huisarts, vind het onzin dat ik eerst een jaar zonder eisprong rond moet lopen om geholpen te worden...

8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    1,602
    0
    0
    Hallo dames, ik heb nu twee cyclussen gehad van 37 dagen, voor de derde cyclus is het nu mijn 32e dag. En nog geen ei (eerste rond dat ik met tempen gestart ben bij FF).
    Ik wil volgende ronde denk ik voor het eerst ovutesten gaan gebruiken. Welke gebruiken jullie en wat kosten ze?

Iemand ooit iets gehoord / gelezen over vrouwen die wél een eisprong hebben / zwanger geworden zijn, maar geen temp.stijging? Kan dat?
    En zijn hier vrouwen die wl posi ovu-testen hebben, maar geen tem.stijging? Kan dat?

Groet,
    Klusser 1980

9. Loe

Loe Niet meer actief

ja hierzooooooooooooo ikke ook. Vandaag volgens gyn ei gesprongen (vraag is wel of het een GOEDE eisprong is.....) maar uit mijn temp is geen wijs te worden aldus gyn. Eh, dat vond ik zelf ook al. schijnt nou eenmaal niet bij alle vrouwen een handig hulpmiddel te zijn.......

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    1,602
    0
    0
    @Loe, hoe bedoel je 'goede' eisprong? En loopt je bij een gyn vanwege je temperatuurkaartjes of om andere reden?

Nou, goed volgens mij moet je dan vandaag nog maar even aan de slag...

Groet,
    Klusser1980

11. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik leef met jullie mee! Dit is echt een balen gevoel. Als je geprobeerd hebt en het lukt niet dan is dat al niet leuk, maar als je geen eisprong hebt (gemeten?) dan is het helemaal frusterend. Dan kun je niet eens een poging wagen. Ik ben er echt onzeker en depri van...
    Ik heb een cyclus varierend van 30-45 dagen, maar de laatste tijd was het altijd rond 35 dagen. Ik dacht dat is goed nieuws, maar nu heb ik er al behoorlijk wat ovu testen tegenaan gegooid maar geen :) helaas. Ik hoop dat ik volgende maand een positieve test heb. Maar als ik jullie verhalen zo lees, ga ik ook maar meteen tempen. Als ik dan naar de huisarts en gyn ga kan ik in ieder geval zeggen dat ik er zelf al alles aan gedaan heb. Of niet? Iemand nog tips over het tempen? Heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen. Gewoon zelf bijhouden 's morgens voor het opstaan? Ik lees iets over kaartjes?

groetjes en sterkte,
    Lieke

12. lien123

lien123 Niet meer actief

He meiden,
    ik heb een vaagje, als je een positieve ovu test hebt, mag je er dan van uitgaan dat je een ei hebt? Ik was vrij regelmatig, tot vorige cyclus, toen opeens 35 dagen ipv 28 dagen...dus van schrik maar meteen ovu testen proberen. Ik kreeg nu een pos ovu test...was eerste keer dat ik ging testen.

misschien heb ik dan vorige cylus geen ei gehad?

13. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    hallo,

Ik denk dat ik ook geen ei krijg? Mijn streepjes kleuren iets donkerder(of minder licht) maar geen goede lijn. En mijn kaartje in FF geeft het volgens mij ook op...
    Kunnen jullie misschien ovulatietesten (zonder ei) plaatsen om te vergelijken?

14. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik ben ook bang dat ik geen eisprong heb! Ben deze ronde met ovutesten begonnen maar kan binnen 6 dagen geen verschil zien in de strepen blijven licht. Zie album!

15. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    1,602
    0
    0
    hallo hallo meiden,

Net mijn temp van vanmorgen ingevuld. Nog steeds geen ei, 'k was ook weer een tiende graad gezakt helaas! Maar heb stiekem ook weer even gekeken wat er gebeurt als ik voor morgen 36,8 invul. Dan geeft ff een twijfel-ei aan. Hoop dus dat ik morgenochtend ook echt 36,8 of hoger ga meten.....

@Lieke1979:
    Hoe lang ben je al van de pil af? Ik op zich nog niet zo lang (zie banner onder mijn bericht). Ik hoop dat dat de oorzaak is dat ik nog niet zo'n strak temperatuurkaartje heb....
    Ik zou dan inderdaad ook gaan tempen als ik jou was. Ik had er eerst niet zoveel zin in, maar het valt reuze mee. Ik ben nu dus drie weken aan het tempen. Je kan mijn temperatuurkaartje zien door op het linkje (van fertilityfriend) onderaan in mijn banner te klikken.

De site is in het Engels, maar na effe een paar keer goed overal kijken en lezen (en soms stukje in vertaalmachine zetten), kreeg ik het wel een beetje door allemaal. Ik heb ook die cursus van fertilityfriend gedaan, krijg je elke dag een mail met leerzame info.
    Als je elke ochtend (voor het opstaan!) je temperatuur meet en informatie over je slijm bijhoudt, is het in feite al voldoende. Als je fantiek ben kan je nog meer gegevens bij gaan houden, maar dat hoeft niet.

@Lieke1979 en @Lien123:
    Volgens ff is tempen betrouwbaarder dan ovu-testen op je ei op te sporen. Ovu-testen worden door ff OPK's genoemd. In feite kan je netjes om de 28 dagen ongesteld worden, LH-hormoon aanmaken, maar geen eisprong hebben. Het enige 'bewijs' voor een eisprong is een temp.stijging doordat je vanaf dat moment progesteron in je lijf hebt.

@September08 en @Rose1982:
    Van ovu-testen heb ik (nog) geen kaas gegeten. Geen antwoord....

Tot ziens hier weer!
    Klusser

16. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    Hi Klusser,

Ik wens je heel veel succes en hoop op een goede temp morgen.
    Bedankt voor de info: ik ga je advies opvolgen en heb al een account aangemaakt op ff. Alleen nog even uitzoeken, maar daar heb ik nog 2 weken voor. Ik neem nl. aan dat het handig is aan het begin van de cyclus te beginnen?
    Ik ben trouwens al 4 jaar van de pil af, dus dat zal t niet zijn. Ik heb vanaf dat ik voor t eerst ongi was een onregelmatige en lange cyclus gehad. Daarom maak ik me ook ongerust...
    Maar er is goed nieuws: gisterenmorgen had ik zo veel slijm dat ik er nog maar eens een testje tegenaan heb gegooid en die was positief. Meteen geklust natuurlijk! En vanmorgen was hij weer negatief. Dus dat is goed. Maar eerlijk gezegd heb ik t gevoel dat t niet gelukt is. En ik weet nog niet of ik een ei heb, als ik jouw verhaal lees. Ga zeker je advies opvolgen! Maar wat zijn opk's?

Lang verhaal geworden he!

groetjes en nogmaals succes morgenvroeg,
    Lieke

17. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    opk is je ovulatie test, als hij positief is moet je een + invullen, houdt ff er rekening mee.
    Succes hoor, wie weet is het nu raak?!

18. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    september08: bedankt voor je antwoord. Ik ga me eens verdiepen in ff.
    weet jij inmiddels al of je een ei hebt gehad?

klusser1980: is je temp gestegen vanmorgen?

in ieder geval succes allebei!

19. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    mijn streepje is weer iets duidelijker vandaag, dus hoop dat hij eraan komt.
    Ik heb nog hoop omdat mijn vorige cyclus ook 44 dagen was en dat betekend volg. dinsdag mijn ei?!

Jij ook heel veel succes, helaas nu 2 weken wachten...

20. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

Oct 13, 2008
    1,438
    0
    0
    Ik had het al opgegeven en toen kwam de piek toch nog. Heeft misschien toch iets met elkaar te maken, want stres is natuurlijk ook niet goed. Maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou geldt?

Share This Page