sap

Discussie in 'Voeding' gestart door Justy, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik lees hier heel veel dat mesen "sap" geven. Wat voor sap geven jullie? Hier wordt thee en water niet gewaardeerd dus ik zoek alternatieve maar ze moeten wel gezond zijn.

Tips zijn welkom!!!

Alvast bedankt....

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik geef roosvicee en dan vrij waterig.. zodat er eigenlijk net een smaakje aan t water zit. Op t kdv krijgt hij diksap of roosvicee en ook vrij waterig daar.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat denk je van gezeefde sinaasappelsap? Je zoontje is wel vrij jong en je moet echt goed opletten of hij er niet op reageert. Citrusvruchten worden normaal vanaf 8 of 9 maanden aangeraden. Maar je hebt dan wel een gezond alternatief.

Water en (kruiden)thee kan je ook gewoon blijven aanbieden, hij zal er echt geen 100 cc van wegkrijgen die eerste tijd. Een paar slokjes is echt genoeg.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Toen ze over de zes maanden was, gaf ik haar naast melk ook water en thee. De meeste theesoorten kreeg ik er niet in, maar Kauwgomballenthee van AH (kruidenthee) vond ze hier lekker!

En nu krijgt ze sterk aangelengde diksap, water en volle melk.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nou je zal er versteld van staan maar ik heb toevallig vandaag verse appelsap van de boer gegeven (verdund) en daar dronk hij 100 cc van :$

En het cb gaf aan dat je gewoon vruchten thee ook mag geven (dat raadt het voedingscentrum aan zeiden ze) maar ik weet het jiet hoor.... Daar zit theeine in en dat is volgens mij niet goed.....

Dat van die sinaasappelsap is een goed idee! Dan verdun ik het ook met water....

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kindje krijgt van gewone thee helemaal niets hoor.. er zit zo weinig in en zeker als je 'm slap maakt

Met nog geen 6 maanden zou ik het persoonlijk houden bij water en thee en misschien een enkele keer vers sap (sterk aangelengd met veel water). De melkvoedingen zijn voldoende voor de vochtinname. En water en thee leren waarderen kost tijd maar is wel heeeeeeeeeeeeeeel nuttig.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar je kindje heeft toch helemaal nog niks nodig naast de melk? Gewoon af en toe blijven geven en dan krijgen ze water of thee vanzelf door. Hier ging ze dat eigenlijk pas goed drinken uit een tuit beker of uit een gewone beker. Vruchten thee kan je best geven, sterk verdund. Via bv krijgen kindjes soms ook wat theïne of cafeïne binnen. Zolang dit niet te is dan maakt dat niet heel veel uit.

Overigens zou ik inderdaad dan zoiets als het sap van de boer geven. Sinaasappelsap zou ik nog niet doen persoonlijk. Is wel echt aardig heftig voor de maag en darmpjes. Ik ben zelf ook niet van diksap, roosvicee of limonade. Vind het niet nodig, maar mijn dochter vind water ook het lekkerst. Maar dus in het begin ook niet hoor. Pas vanaf een maand of 7 denk ik.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vruchtenthee bevat geen theine hoor!
    Thee met een smaakje wel, maar dat ga je niet aan een baby geven.

Hier gaven we vers vruchtensap met water, 1 deel sap, 4-5 delen water. Troebel appelsap viel erg in de smaak.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Kocht je die verse vruchtensap in de winkel? Of maakte je die zelf? En wat voor soorten allemaal?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Troebel sap kocht ik bij onze groentenman, die perst zelf. Hij heeft appel en peer.
    Daarnaast maakte ik ook sap van zachte vruchten gewoon zelf, als ze in het seizoen waren.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oke bedankt. Bij ah hebbem ze nu ook sappen zogezegd zonder toevoegingen maar ik twijfele dan altijd of dat echt zo is ;)

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat valt goed in de smaak, sap van de boer :D appelsap en wortelsap kun je inderdaad (aangelengd) ook geven. Is wat minder heftig da sinaasappelsap.

En zwarte of groene thee, ik zou dat persoonlijk niet aan een baby geven. Vruchten- of bepaalde kruidenthee wel.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Maar als je over vruchtenthee spreekt dan zou je denken dat mango thee, bosvruchte thee en ga zo maar door gewoon kan maar dat valt weer onder thee met een smaakje toch?

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Klopt, dat is zwarte thee met een smaakje.

Thee van Zonnatura is bijna altijd goed (al mogen ze ook niet alle kruiden hebben dacht ik), hier houd ik het bij gewone kamillethee. Ze krijgt via bv ook al koffie (1 kopje per dag kan ik niet laten) binnen.;)

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dan ga ik morgen maar eens thee inslaan :)

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Een vriendin van me zei dat het wel een maand of 2 duurt voordat ze water en thee leren waarderen. Mijn dochter krijgt het nu sinds 4 weken en begon met één slokje. Inmiddels drinkt ze zo'n 40 tot 50 cc water of thee. Gewoon elke dag proberen dus. Ik geef rooibosthee met citrusvruchtensmaak of mangosmaak.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef zelf enkel nog water (Met zijn medicatie erin, dus toch met smaakje) maar nog geen sapjes ofzo. Sinasappelsap kon mn dochter nog niet tegen, kreeg ze rode billen van. Maar ik zou 't idd bij thee, water en echt vruchtensap met heel veel water houden. Vocht krijgt hij genoeg uit zn melk.

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou water en thee (kruidenthee, groene thee en rooibos) blijven aanbieden. Hier ook gedaan en rond 8 maanden ging ze thee erg waarderen. (en nog steeds) Ik geef hier nog steeds verdunde sapjes. (troebel appelsap en sinasappelsap)

bij de appie heb je bij de baby afdeling ook baby sapjes. Vaak wortel/ appel sap.

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Die sapjes zag ik idd, werd alleen niet vrolijk van de prijzen :cool: 1 euro zoveel voor een mini flesje en ik vroeg me af of dat wel echt goed is ook, beter als bijvoorbeeld diksap....

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh ja ennwat bedoelennjullie met troebel appelsap? Staat dat er op? Die van de voer die ik had zat ook wat "rommel" in, bedoelen jullie dat?

Deel Deze Pagina