Ik zal je woede of teleurstelling niet wegzetten als 'zeuren', want blijkbaar is het voor jou belangrijk genoeg om ermee te blijven zitten. Daarom denk ik ook dat het verstandig is om hier (als volwassenen, dus niet met een 'terugpakactie') het gesprek over aan te gaan. Je man ziet het waarschijnlijk als 'jammer, maar helaas' en heeft geen idee hoe groot het in jouw hoofd inmiddels geworden is. Resultaat: volgende keer gebeurt het weer, jij nog extra teleurgesteld en ga zo maar door... Persoonlijk kan ik me er overigens niets bij voorstellen, heb niets met moederdag EN niet met cadeaus..
als je aan mijn vriend vraagd (ik heb ook niks gedaan/gehad hij moest werken) hoe zou jij het vinden als jij niks zou krijgen of geen speciale aandacht zou krijgen op vaderdag straks. dan zegt ie nou, ja het boeit mij niet zoveel hoor. koop maar iets leuks voor de kleine ofzo. kun je lang of kort praten, het boeit ze gewoon niet blijkbaar. ik heb ook gezegd tegen hem, gelukkig doet het schooltje volgend jaar iets leuks met de jongste maken. zo gaat het toch nog leven zonder dat we jou persé nodig hebben hiervoor. ik vind het jammer, en vooral voor de kinderen zelf,maar een man staat er blijkbaar heel anders in ofzo, blijkbaar snappen die dat niet dat het ook voor een kindje niet leuk is. gelukkig heeft onze jongste een hele grote zus.
Wat kunnen mensen toch kort door de bocht zijn denk ik soms... 'sorry hoor'.... Het is toch vrij logisch dat het niet perse om de kado's gaat, maar om het idee dat er waardering is voor alles wat je doet? Als ik voor mezelf spreek, als ik het hier niet duidelijk aan geef, gaat mijn man aan alles voorbij. Hij is gewoon druk in zijn hol. Daar bedoeld hij verder helemaal niets mee, hij staat er gewoon niet bij stil. Maar dat wil niet zeggen dat het dus niet nodig is om op bepaalde momenten bij elkaar stil te staan en wat je met elkaar/voor elkaar doet. Ik zou het ook pijnlijk vinden als daar totaal niet bij stil gestaan wordt. Kan me dat dus heel goed voorstellen. Het is gewoon een onderdeel van sociale vaardigheden. Je kunt verschillende manieren gebruiken om elkaar duidelijk te maken wat je nodig hebt van elkaar. Heel gezond om het WEL te doen, beter voor je relatie ook. Weten wat je behoeftes zijn en die kenbaar maken, geeft meestal ook meer succes op harmonie binnen een relatie. Moederdag vind ik persoonlijk iets belangrijks, het hoeft hier niet groot te zijn, maar wel dat er even bij wordt stil gestaan.
Tja, dit blijft een eeuwig punt tussen de mannen en de vrouwen. Mannen denken gewoon anders, en vinden over het algemeen dit soort dingen niet zo belangrijk. Hier ook een die zo is. Hij koopt nu wel elk jaar een kleinigheidje met onze dochter, maar het werk dat ik ervan maak dat snapt hij niet hoor! En op zich hoeft dat ook niet, ik vind het vooral leuk als hij samen met onze dochter er wat werk voor doet, het hoeft geen kado of zo te zijn, een knutsel is genoeg. Maar hij vindt het gewoon niet belangrijk, doet het omdat hij weet dat ik het wel heel leuk vindt. Wat betreft de verjaardagen: een kado geven vind ik onzin. Ons geld is gezamenlijk. Ik lees in een later post dat je wel een bloemetje of tekening oid had gekregen voor je verjaardag, prima toch? Ik kan inderdaad mijn cadeau ook wel gewoon zelf kopen, dat hoeft echt niet met een verjaardag. Helaas moet je gewoon accepteren: jullie zijn anders. Ik merk wel dat mijn man zijn liefde en zorg vooral toont door van alles voor ons te maken en regelen, bv de tuin, klussen in huis. Dat is zijn manier om zijn liefde te tonen denk ik dan maar!
heb ook niets gekregen met moederdag. En dan zie je foto's van andere moeders met een leuke collage of een taart ofzo en dan voel ik me idd. erg eenzaam ineens.
Whahah.Wilde eigenlijk niet reageren omdat dit onderwerp al zoveel is besproken deze week.Maar you read my mind!
Ikzelf geef totaal niet om die dagen, dus persoonlijk denk ik "get over it" maar als je er zo erg mee zit moet je het er misschien nog eens met je vriend over hebben?
Ik krijg niks voor moederdag en voor onze verjaardagen doen we ook niks (zijn 3 dagen na elkaar jarig) met vaderdag geef ik hem wel een klein cadeautje (puur omdat ik dat grappig/leuk vind) maar ik zou er niet boos om worden. Van moederdag wordt je echt niet gelukkiger of minder gelukkig hoor.
Ik snap je teleurstelling, heb ook niks gehad voor moederdag.. Best lastig omdat iedereen vraagt wat heb je gehad op (eerste) moederdag? Ja uhhh niks.. Heb er ook nog niks van gezegd tegen hem.. Bij ons op kdv doen ze ook niets voor moederdag en vaderdag, ze doen één keer per jaar lunch met de ouders..
ik vind het groot gelijk dat je het niet leuk vind mijn vriend vind het ook nks maar weet wel dat ik het belangrijk vind dus kreeg een buggy hahah . En bij ons op het kdv doen we wel aan vader en moederdag en vind het raar dat andere dat niet doen. wij weten meestal thuis situaties dus voor kinderen met 2 papas of mama`s maken wij 2 presentjes .