Curanol zalf en hechtingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Druif78, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik gebruik een kuurtje Curanol met tabletten en zalf, alleen heb ik de zalf nog niet gebruikt omdat ik ook 3 hechtingen heb gekregen. Kan het kwaad als de zalf ook op de hechtingen terecht zou komen?
    En wanneer lossen de hechtingen op?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Dat er zalf op de hechtingen komt kan geen kwaad, de wond is nu wel gesloten, als het goed is.

Het varieert per persoon hoe lang het duurt voor de hechtingen oplossen/weg zijn. Is ook afh. van welk hechtdraad ze gebruikt hebben.
    Het kan 10 dgn duren maar ook 3 wkn.

Als het uitwendige hechtingen zijn en je hebt er veel last van neem dan contact op met je verloskundige, dan kan ze evt. verwijderen.

Groetjes Ineke

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor je antwoord!
    Ik weet dus niet of de wond gesloten is. Ik had maar 3 hechtingen, ben verder niet ingeknipt. Ze zitten er nog steeds in. Maar het blijft nog steeds gevoelig aanvoelen. Kan het kwaad als het chronisch een beetje nattig blijft van het vloeien? Als ik met een spiegeltje kijk ziet het er wel rustig uit, niet ontstoken ofzo, maar met toiletgang bijvoorbeeld is het echt nog wel gevoelig met schoonmaken. Is dit nog normaal?

Als ik de curanol zalf zal smeren en het komt gedeeltelijk op de hechtingen, wordt dit dan niet week? Of dat het alsnog kan gaan ontsteken? Of dat de wond nog kan wijken? Bij mn eerste bevalling ben ik wel ingeknipt en had ik meerdere hechtingen. Deze hebben ze toen wegens irritatie ook eerder verwijderd maar hierna is de wond gaan wijken en ben ik ca 12 weken zoet geweest met genezen. Ik laat ze dus liever wel zitten nu...

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Heel begrijpelijk dat je er nu zo allert opbent!
    Naar verwachting zit het nu dicht en kan het geen kwaad dat er curanol opkomt of dat het vloeien het zacht houd. Ik denk dat de gevoeligheid meer van je aambeien afkomt....Maar dat is lastig te bepalen door de PC heen! Indien je het niet vertrouwt kan je altijd vragen of de verloskundige nog een keertje wil kijken, kleine moeite!

Imke

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, dan kan ik met een gerust hart gaan smeren!
    De gevoeligheid is denk ik wel van de hechting, ze zitten in het perineum :)
    Als ik lang sta krijg ik wel een drukkend gevoel van onder, is dat dan van de aambeien? Lopen doet geen zeer.
    Ik kom na 6 weken nog terug bij de VK dus als ik het dan nog niet vertrouw laat ik er wel naar kijken!
    Bedankt in ieder geval.

Deel Deze Pagina