Wat nu? Slechte ervaringen met pil en spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door caromama, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hallo,

ik weet ff echt niet meer wat ik moet gebruiken voor anticonceptie. :( Ik heb van mijn 17e tot mijn 24e de pil geslikt, maar ik heb erg gevoelige darmen, dus regelmatig diarhee :oops: en dus moest ik altijd heel erg opletten en als ik weer eens diarhee had gehad moesten we weer een tijdje klungelen met condooms. Plus dat ik meerdere soorten pillen heb gehad, omdat ik vaak doorbraakbloedingen had en andere klachten. OP advies van mijn huisarts ben ik toen overgestapt op een spiraal. Die heb ik 3 jaar gehad zonder problemen. Heb deze laten verwijderen omdat we zwanger wilden worden en dat was meteen dezelfde maand na het verwijderen gelukt. :D Na de geboorte van mijn zoontje heb ik weer een spiraal laten plaatsen, maar nu, twee jaar later, bleek dat ik toch zwanger was geworden. De spiraal is er toen uitgehaald, maar heb wel een miskraam gehad :cry: . Door heel dit gebeuren heb ik niet echt veel vertrouwen meer in de spiraal, maar wat kan ik anders voor anticonceptie gebruiken? Heeft iemand dezelfde problemen gehad of heeft iemand een andere manier van anticonceptie waar ze erg tevreden mee zijn? :(:

Groejtes Caromama

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wat voor een spiraal had je koper of mirena?

3. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    hai , ik heb een spastische darm en heb van mn 16 tot mn 26 de pil geslikt waarvan ik in totaal 4 keer door de pil heen zwanger ben geraakt daarna heb ik een spiraal gekregen maar dei bleek dus laatst niet op de juiste plek te zitten ben toen ook zwanger geraakt en helaas een miskraam geworden wij willen heel erg graag en kindje en mocht dat geluk ons aankomen dan laat mijn vriend zich na de geboorte steraliseren , ik weet niet hoe oud je bent maar dat is voor ons de enige oplossing die we nog kunen bedenken hij heeft al twee grote kinderen en ik heb ook 2 grote kinderen en eentje van 6 dus mijn beslissing is wel gemakkelijker te maken dan als je nog jong bent en een kinderwens hebt anders ben ik toch bang dat je aan en een spiraal en aan een condoom moet denken

4. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Mag ik snel even een vraagje stellen: als jullie zwanger werden doorheen de pil omwille van diarree, was het dan echte waterige diarree? :oops: Ik heb ook last van een spastische darm, maar het is bijna nooit waterige diarree maar eerder gewoon echt 'plat', soms dagen na elkaar, soms één enkele dag. Maar ze zeggen dat de pil pas niet meer veilig is als je echt waterige diarree hebt. Wat is jullie ervaring? :oops:

5. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik had Mirena spiraal. Ik wil geen sterilisatie bij mij of mijn man, omdat we waarschijnlijk over een paar jaar nog een tweede kindje willen. Mijn eerste zwangerschap was erg zwaar en de kans is groot dat ik bij een tweede zwangerschap een groot deel van de zwangerschap plat moet. Met een peutertje in huis gaat dat nooit lukken, vandaar dat we de beslissing uit willen stellen tot hij naar de basisschool is, zodat ik meer rust zou kunnen nemen bij een volgende zwangerschap.

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik blijf 'm promoten: Implanon!

Groet van Kiki

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hoi Kiki,

Ik heb wel eens eerder van implanon gehoord, maar ik moet er echt niet aan denken dat er iets onder mijn huid moet worden ingebracht! Ik ben echt een schijterd als het op naalden en spuiten aankomt! Lijkt met echt heel eng. Zou ook bang zijn dat hij gaat zwerven of dat ze hem er niet meer uit krijgen of zo. :rolleyes:

Deel Deze Pagina