Als het een kans is die je niet moet laten lopen... DOEN. Het ligt niet voor het oprapen tegenwoordig. En je kunt beter spijt hebben van iets dat je hebt geprobeerd dan iets waarvan je het niet hebt gedaan.
Zo'n kans als dit?! Doen! Spijt om iets wat je wel hebt kunnen doen maar niet gedaan hebt is gewoon een heel naar gevoel!
Voor mij geldt hetzelfde.. Ik zou meer genieten van de peuterjaren van m'n kinderen, dan van een baan. Die peuterjaren komen nooit meer terug, een kans op een baan krijg je misschien nog wel eens, zou ik denken. Misschien ligt dat voor jou anders. Zoals anderen aangeven; dat kun je alleen zélf beslissen. Mocht je ervoor gaan (wat ik wel denk, als ik je enthousiasme zie ); Heel veel succes!
Ik denk dat je ook best kunt werken en tegelijk van je kinderen kan genieten hoor Als je iedere dag van 07.00u tot 19.00u weg bent is het een ander verhaal... Zoals ik al zei werk ik minimaal 40 uur per week, maar ik zie mijn kinderen 4 dagen in de week en dan ook nog gewoon de ochtenden en na 17.00u op de dagen dat ik werk.. ik mis niks volgens mij.
Dit is een fulltime studie/werk buiten de studie last uren om die ik thuis nog zou moeten doen. Ik verwacht dat het behoorlijk zwaar gaat worden, maar zoals de meeste van jullie al zeggen: ALS ik nu deze kans krijg, moet het gewoon zo zijn. Als je persoonlijk al niet meer de wens hebt te werken of studeren, is de situatie al anders. Ik wilde al die tijd erg graag, maar ik was in de veronderstelling dat mijn partner ook liever had dat ik fulltime moeder was totdat de kinderen dagvulling hadden. Nu dit niet zo bleek te zijn begon ik dus enorm te twijfelen. Dit is wat ik mijn leven lang al wil doen, dus vandaar die tweestrijd. Ik ga de gok gewoon nemen. Als ik weet of ik binnen ben gekomen of juist niet zal ik het jullie laten weten via dit topic. Bedankt dat jullie me over de streep hebben getrokken ik hoop dat het me allemaal gaat lukken hier een goede balans in te vinden
Doen!!! Stoppen kan evt altijd nog. En je kan ook genieten van je kinderen en een goede moeder zijn als je werkt/leert hoor! Het leven moet je niet teveel van tevoren uitstippelen, maar leven zoals het zich voordoet!!!!!
Ik zou de kans grijpen om bij de kinderen te zijn. Die kans bied zich maar 1 keer aan. Deze beginjaren krijg je niet meer terug. Een studie kan altijd nog. Maargoed, ik denk dat dat heel persoonlijk is. En alleen jij kan beslissen waar je nu meer voldoening uit haalt, en wat je nu prioriteit geeft, en beide opties zijn natuurlijk gewoon helemaal prima. Vooral niet rot over voelen Doen wat nu bij je past is voor zowel jou als je kindjes de beste keus.
Oh ja, absoluut! Ik ken aardig wat moeders die niet werken en de hele dag 'thuismama' zijn maar de halve dag hun kind achter de tv, iPad en noem maar op parkeren. Dat noem ik dan ook niet echt tijd doorbrengen met en genieten van je kinderen. Quality over quantity is hier het motto!
Nog niet alles gelezen maar ik zou het wel doen. Het is pas over 9 maanden! Nu is je kindje nog zo klein dat je er tegenop ziet, over een jaar ligt dat waarschijnlijk al heel anders en wat je zelf al zegt, deze kans krijg je over 2 jaar misschien niet meer en dan zie je je kindjes twee uur korter als dat je ze met deze baan zou zien.