Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere leidsters die ervoor kozen om hun baby op hun werk te plaatsen. Mijn baby gaat nu naar een ander KDV (goedkoper en hij ziet mij niet gedurende de dag met mijn eigen groep) Maar deze tipt niet aan wat ik ben gewend op mijn eigen werk. Eind vd maand willen we de knoop doorhakken. Ik neig meer naar mijn eigen werk dan waar hij nu zit. Ik werk op een peutergroep en als hij straks wat groter is zal hij mij vaak zien in de tuin en mij tegenkomen als hij straks zelf gaat spelen in de tuin als dreumesje. Heeft dit goed uitgepakt bij jullie??
Ik denk dat het van kind afhankelijk is en dat het dus afwachten is. Ik ben zelf zwemjuf en mijn dochter heeft met ouder en kind zwemmen 1,5 jaar bij mij in de groep gezwommen, samen met oma. Ze accepteerde mij volledig in de rol van lesgever. Ouders die het niet wisten, merkten eigenlijk ook niet eens, dat mn dochter met oma, in mijn les zwom. Hier heeft het dus goed uitgepakt. Maar voor hetzelfde geld, ziet ze me, en doet niets meer en wil alleen om mijn nek hangen...
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik weet dat het ook afhankelijk van kind is. Maar ben wel erg benieuwd naar ervaringen.
Ik werk op een dagverblijf met 2 groepen. Ik neem mijn zoontje mee. Mijn werkdagen zijn nu maandag, donderdag en vrijdag. Op de maandag en donderdag is hij bij de andere groep en op de vrijdag is er maar 1 groep dus dan is hij bij mij. Jesse is gelukkig een heel makkelijk kereltje en vermaakt zich erg goed. Hij is op dit moment druk aan het teigeren en vind het erg gezellig om naast de andere kindjes te spelen. Tot nu heb ik er dus geen problemen mee. Ik vind het zelf ook wel prettig dat hij zo dichtbij is.
Ik weet dat een van de leidsters van mijn dochter een zoontje heeft in een andere groep. Volgens mij gaat dat prima, maar van heel dichtbij weet ik dat natuurlijk ook niet. Mijn dochter moest wel even wennen, om 'haar' juf ook in de rol van 'de mama van...' te zien Je geeft aan dat je de kwaliteit van je eigen kdv veel beter vindt dan die waar je zoontje nu naartoe gaat. Dan zou ik het wel weten....
Lastig. Heb mijn zoontje ook meegenomen naar het KDV waar ik werk. Hij op een andere groep, maar zag mij wel naar de keuken gaan, naar buiten enz. Resultaat; huilen! Zo'n drie uur per dag... Dus nu gaat hij naar de GO en ik naar KDV. Hangt inderdaad van je kindje en leeftijd af! Baby's merken het nog niet zo, maat mijn zoontje zat toen rond 1 jaar oud, en kreeg mooi een eenkennigheidsfase. Heb het enkele weken volgehouden, en kon het daarna niet meer aanzien. Ook als ze dreumes/peuter zijn, weten ze dat jij er bent en willen ze naar je toe en bij je zijn (is mijn ervaring met andere collega's) Weet niet of je er iets aan hebt, maar dat is mijn ervaring.
ik heb mijn dochter op het kdv gehad waar ik werkte vanaf dat ze 1,5 was. Het was sowieso een lastige leeftijd om te starten, maar op zich viel het mij alles mee. Ze zag mij bij het spelen op de hal en buiten en bij gezamelijke activiteiten. Van buiten naar binnen terug naar haar groepje was het soms moeilijk. Maar mijn collega's op haar groep pikten dat goed op en namen haar gewoon mee. Het biedt ook leuke voordelen...collega's die ff iets leuks komen vertellen tussendoor en dat je over de dag stiekem kunt spieken wat ze allemaal aan het doen is.
Ik heb ook op een kinderdagverblijf gewerkt en had ook kindjes van collega's op mijn groep. Ik vond het persoonlijk echt geen probleem. Wel waren ze een beetje betweterig. Of hadden ze een bepaalde visie waarvan ze wisten dat ons werk daarin andere regels hanteerden. Ik heb dus gewoon de regels van mijn werk daarin gevolgd. Wel is het handig als je kindje ook ziek is en ontroostbaar. En handig met voeden.
Ik heb ervoor gekozen het niet. Heb wel een Kdv voor mijn dochtertje waar de kwaliteit net zo goed is als bij ons. Was vereiste uiteraard ze voelt zich er prima dus denk dan ook goeie keus. Misschien kijken voor een ander Kdv buiten je eigen? Of een go? En als je er zelf goed mee om kunt gaan kan hij prima mee naar je werk. Merk hier op mijn werk dat collega dat erg moeilijk vond haar kindje in de andere groep en het voor ons als collega daardoor ook niet heel makkelijk was dus vandaar de keuze het zelf niet te doen
Ik weet dat er ook KDV zijn waar de kindjes van de leidsters niet op het eigen KDV mogen komen, en ik dacht eigenlijk dat dat standaard was...ik werk zelf niet in de kinderopvang, maar ik vind het maar raar je eigen kind in de groep...ben blij dat het op het KDV van mijn zoontje iig niet mag...
Bedankt voor de reacties. Mijn kindje mag ook niet bij mij in de groep. Gelukkig hebben we van alle groepen 2. Dus 2 babygroepen 2 dreumes en 2 peutergroepen. Ik zou mijn kind niet eens bij mij op de groep willen hebben. Ouders en collega's kunnen mij dan snel veroordelen dat ik hem voortrek in situaties.