Dubbele kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 26 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hoi,

Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen omtrent een dubbele kinderwagen.
    Het liefst op elkaar ipv naast elkaar.
    Gaat om een kleintje van bijna 2,5 jaar en een kleintje van 10 maanden.

Welke raden jullie aan?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Dubbele kinderwagens geen ervaring mee zie wel vaak van die donkey's en las hier in menig draadje wel positieve verhalen over. Ook (ver)koop via marktplaats.

Had je al naar een meerijplankje (evt met zitje) gekeken? Allicht is dat ook nog een optie aangezien 2,5 een leeftijd is dat de wagen gaandeweg richting einde gaat. G zat lang maar ook maar tot dr 3e ongeveer, die ging langere stukkies toen of mee met de auto of op dr (loop)fiets.

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

https://www.babypark.nl/uppababy-vista-v2-duowagen-6-mnd.html?color=499&gclid=EAIaIQobChMI1LOj05zJ_gIVBvZRCh1LfwJpEAQYBCABEgIdp_D_BwE

Wij hadden toen deze nieuw gekocht. Achteraf gezien was het best wel zonde, na 4 maanden stond hij vrij weinig te doen.. terwijl onze oudste bij de geboorte van de middelste 17 maanden was. We hebben hem gelukkig goed door kunnen verkopen.

Ik zou kijken of je een andere oplossing kan vinden. Indd een meerijplankje, of jongste in de draagzak en je oudste in de wagen.

4. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Eventueel bugaboo donkey wel naast elkaar maar ook voor een kindje te gebruiken. En ik denk dat ik ook sneller voor meerijdplankje zal gaan. En extra buggy voor dierentuin etc als je met zijn allen weg gaan.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    De kleinste is niet zo jong meer. Dus je hoeft ook niet meer voor een volwaardige wagen te gaan. Ik zou beginnen bij het bepalen van een budget.

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Ik had een Joolz Geo duo voor mijn oudsten (schelen een kleine 15 maanden).

Maar gezien de leeftijd van je oudste, vind je een compactere wagen en een meerijdplankje niet fijner? Stuk goedkoper ook :)

7. Cobon

Cobon Niet meer actief

Niet wat je voorkeur heeft, maar wij hebben een duo buggy (Chicco oohlala ofzoiets). De kinderen zijn 7 maanden en net 2 jaar. Mooi is ie niet, maar ik ben er erg blij mee.

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wij hadden een simpele duo-buggy via MP, na gebruik ook weer verkocht via MP :). Makkelijk en compact in te klappen. Oudste en jongste scheelde 20 maanden dus in de begintijd best veel gebruikt. Toch ging oudste op den duur steeds vaker op een fietsje mee, of op een meerijdplankje. Ik wilde er dus vooral niet teveel geld aan uitgeven omdat je het best kort gebruikt. Ik had er eentje met de zitjes achter elkaar. Achterste zitje kon volledig plat dus zelfs slapen was geen probleem.

9. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hier een bugaboo donkey (via mp) gehad maar wel vanaf geboorte jongste. Heel fijne ervaring. Kindjes scheelde 22 maanden.
    Maar ik zou idd eerder een meerijdplankje adviseren ipv een complete dubbele kinderwagen. Het nam ook veel plek in met alle accessoires enz

10. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Wij hadden een joolz geo duo. Boven elkaar. Maar bij ons hadden we een baby en een kindje van 16 maanden. Bij jou zijn ze groter dan zou ik voor een goedkopere oplossing gaan

11. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Met 2,5 zou ik voor een meerijdplankje gaan. Onze jongste is straks 1,5 als de baby komt, en hij krijgt een meerijdplankje, met stoeltje. En we hebben daarnaast nog een buggy voor dagjes weg, maar dan zijn we toch altijd met meer dan 1 volwassenen. Zie de meerwaarde van een duowagen niet echt.

12. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.881
    2.733
    113
    Vrouw
    Hier een zoon van 21 maanden en een dochter van 4 maanden. Op dit moment gaat zoontje bij ons in de buggy en dochter in de draagzak. Dat werkt voor ons op dit moment het beste:) Ergens binnen een halfjaartje zal dochter in de buggy gaan zitten en zullen wij een meerijdplankje (met zitje) kopen voor zoon:thumup: Zij zullen dan vergelijkbaar in leeftijd zijn als jouw kinderen nu.

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Die hebben wij ook. En ik zou idd ook voor een meerijdplankje kiezen gezien de leeftijd van de oudste.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ik zou ook voor een meerijdplankje gaan met die leeftijd.
    Wij hebben de Bugaboo donkey, naast elkaar, gehad en dat was wel echt de allerbeste aankoop ooit. Maar in jouw geval echt zonde van het geld.

Deel Deze Pagina