Moet ik er wel of niet naar vragen?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1234, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1234

1234 Niet meer actief

Mijn broer en schoonzus hebben ons een weekendje weg cadeau gedaan, omdat we zo'n moeilijke tijd hebben gehad. (En natuurlijk nog hebben, het is gewoon k*t, zonder kindje).
    Dat vonden we heel erg lief van ze en een paar weken geleden hebben we lekker genoten van een weekendje weg in een hotel.

Nu hebben we dit zelf betaald met de creditcard in het hotel, en dan zouden mijn broer en schoonzus het bedrag storten op onze bankrekening na het weekendje weg. Dit hebben ze tot op heden nog niet gedaan. Ze zullen het vast vergeten zijn... Maar vind het erg lastig om te zeggen dat ze het geld nog niet gestort hebben, aangezien het een cadeautje is van hun aan ons.

Moeten we hierover beginnen? Als zij het niet cadeau hadden gedaan dan waren we ook echt wel samen lekker een weekendje weg gegaan. Maarja.... hij heeft het zelf gezegd, dat zij het natuurlijk betaalden.

Hoe doen we dit? Vind het zo stom om hem te zeggen: "We krijgen nog geld van je!" Op wat voor manier kan ik dat vriendelijk brengen en moeten we er uberhaubt nog over beginnen?

2. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Ik zou gewoon nog even afwachten, het klinkt alsof ze het vergeten zijn, wie weet schiet het ze gauw weer te binnen. En anders zou je ze een leuk kaartje kunnen sturen om ze te bedanken voor het leuke weekendje weg ofzo....

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Oei moeilijk...ik denk dat ik het heel laf via mn ouders zou spelen ;) dat mn moeder dan zou zeggen van goh ik had begrepen dat ze het met eigen creditcard hebben betaald maar ze hadden het toch van jullie cadeau gekregen? Vind het persoonlijk heel moeilijk om iemand om geld terug te vragen:)

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik zou het dus niet via via spelen maar gewoon een dagje op bezoek gaan en het erover hebben je hoeft niet direct te vragen om geld maar je zou kunnen zeggen goh dat weekendje weg heeft ons echt heel goed gedaan, en dan kijk hoe ze reageren ik denk idd vergeten

5. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Aaah lastige situatie!
    Ik zou het ook via mijn moeder doen haha..

6. 1234

1234 Niet meer actief

Nou ik kan er niet 'ff' langs, ze wonen hier 3,5 uur rijden van vandaan.

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    o tja sorry dat wist ik niet een smsje sturen met zelfde berichtje erin

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou het vragen onder het mom van 'had je het al overgemaakt? want dan is er iets misgegaan....' ;)
    Blijft moeilijk, hoor, zoiets, en ik begrijp wel dat het lastig is om naar te vragen, maar zoals je zegt: het is er waarschijnlijk gewoon bij in geschoten, dus is het helemaal niet raar om te vragen.
    Je kunt natuurlijk ook beginnen met te zeggen dat je het een beetje stom/gênant/moeilijk/lastig vind om te vragen. Dan breek je het ijs meteen en waarschijnlijk voelen zij zich ook wel een beetje lullig dat ze 't vergeten zijn.

Succes!

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Een keertje uitnodigen om foto's te kijken van jullie vakantie.
    Dan zal t wel beginnen te dagen bij hun toch?
    En als ze dan niet begrijpen, zou ik er niet meer naar vragen.

10. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Tja moeilijk hoor! Ik ben er zelf ook niet goed in om geld te vragen. Het is gewoon een gevoelig onderwerp.
    Ik vind het idee van een kaartje sturen om ze (nogmaals) te bedanken een goed idee. En dan daar iets inzetten als 'Wij vinden het geweldig dat jullie ons dit weekend met alles erop en er aan cadeau hebben gedaan.'
    Misschien dat ze de hint snappen...

Nog even een dikke knuffel! Je bent regelmatig in mijn gedachten.

11. 1234

1234 Niet meer actief

@ Brabbel, we hebben geen foto's gemaakt. :)

@ Dinges, dankjewel! :)

Het is al zo'n 3 of 4 weken geleden dat we geweest zijn in dat hotel en we hebben ze destijds bedankt voor alles. Vind het stom om na die tijd nog met een kaartje te komen.

Ik denk dat ik het toch moet gaan zeggen en denk dat ik wel wat kan met de reactie van MvS. Bedankt!

12. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Misschien weten ze het precieze bedrag niet aangezien jullie hebben voorgeschoten en wachten ze juist op jullie? Niet handig, maar mensen hebben het soms druk he. Ik ken er genoeg die standaard 1 x per maand hun financien doen en daarbuiten dus echt nergens naar kijken, ook niet voor zulke dingen. Nog een keer bedanken vind ik een goed idee, misschien nog een weekje afwachten en dan toch maar voorzichtig aan de mouw trekken.

13. tulip

tulip Niet meer actief

jammer dat je geen foto's hebt, want dat was ook mijn idee geweest.

Het is idd wel heel lastig zoiets, wij hebben een keer iets gehad wat wel op hetzelfde neerkomt. Toen onze dochter geboren werd hebben we van zijn broer en zus onder andere een jaar abbonnement op de antwerpse zoo gehad. Het was in een zelfgemaakte bon vorm, omdat zij niet wisten wanneer we het in wilden laten gaan. Vorig jaar hebben we besloten om dus het abbo af te sluiten. Met zijn zus hebben we inmiddels door omstandigheden vrijwel geen contact meer (alleen bij mn schoonouders) en ik hoef dat cadeau van haar niet eens. Maar vriendlief was dus wel van plan om de helft bij zn broer te gaan halen. Ik heb maar gezegd dat hij dat niet moest doen, vond het zo lullig.

14. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    mss kun je een bos bloemen laten bezorgen... met een kaartje: we hebben het al eens gezegd, maar we willen jullie nogmaals hartelijk bedanken voor het weekend weg!

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hmm moeilijk.. ik zou inderdaad ook gaan voor een kaartje of een boeket, om er de nadruk op te leggen dat jullie hun cadeau heel leuk vonden.

16. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Nu nog een keer bedanken lijkt me vreemd als je dat al uitgebreid gedaan hebt en het al zo'n tijd geleden is. Hoewel ook ik het moeilijk vind om naar geld te vragen, zou ik toch ook iets zeggen in de trant van, goh, had ik jullie het bedrag voor het weekendje weg al laten weten? Of iets van dat jullie zelf het eten betalen en dat er dan nog x bedrag overblijft wat zij zouden betalen? En ik zou er zeker bij zeggen, net als wat MvS zegt, dat je het erg lastig vindt om te zeggen!

Het kan inderdaad zijn dat ze het vergeten zijn, maar eerlijk gezegd vind ik dat best slordig in deze situatie en helemaal als jullie ze al bedankt hebben ook! Of ligt dat aan mij?

17. 1234

1234 Niet meer actief

Bebek, dat vind ik ook een beetje raar. Ik heb ze al uitgebreid bedankt. En vind het stom om dmv een bos bloemen of kaartje een hint te geven.

Het bedrag is bij ze bekend en mijn rekeningnummer etc.. ook. ?Hij hoeft alleen nog het bedrag over te maken.

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ja, dat zou ik ook stom vinden. Is ook veel te doorzichtig en ik denk dat ze dan zelf ook liever hebben dat je het gewoon eerlijk zegt. Nogmaals, ik vind het wel slordig, zeker nu ik hoor dat het bedrag ook al bekend is bij ze. Dan zou ik inderdaad de oplossing van MvS kiezen en vragen of ze het al hebben overgemaakt of dat er soms iets mis is gegaan want dat jullie nog niets hebben ontvangen. Maar ik zou er zeker wel over beginnen en het niet laten sudderen! Ik denk dat je daar uiteindelijk ook irritaties van gaat krijgen. Succes, ik zou het ook moeilijk vinden, dus snap dat het lastig is!

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Misschien zijn ze het zelf ook wel vergeten, juist doordat er al bedankt is etc.

Ik zou zelf vragen of ze al iets hadden overgemaakt want als dat het geval is er iets is fout gegaan.

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Oh wat een lastige situatie zeg! Ik voel nu al plaatsvervangende schaamte, ik zou niet zo goed weten hoe ik zou moeten reageren. Eerlijk zijn werkt het beste denk ik.

Deel Deze Pagina