moet ik even kwijt (cassiere)

Discussie in 'De lounge' gestart door Gingerkitten, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja ben het met je eens. Hier gaan de jongeren naar de discotheek op de fiets, daarvoor moeten ze langs allerlei plattenlandsweggetjes fietsen, want de discotheek ligt nogal buitenaf, dus ze gaan altijd met een groep vrienden/vriendinnen. Probleem is dus dat de een om 00.00 uur thuis moet zijn (die van mij dus) en de rest om 4.00 uur. Dat zou betekenen dat hij dus alleen terug moet fietsen, dat gaan we dus maar niet doen, dus mag hij daar niet heen van mij. Klinkt misschien flauw, maar hij is 16, ik vind het gewoon niet nodig om om 4-5 uur thuis te komen op die leeftijd, maar veiligheidshalve zou hij wel met de groep mee moeten fietsen. En ja, dan maar flauw, vroeger waren de meisjes niet veilig 's nachts op straat, maar tegenwoordig ook de jongens niet meer :x

Als ze hier in het stadje uit gaan, dat doen ze ook nl is het hier om de hoek. Maar hij is meestal nog voor 00.00 uur thuis, zo geweldig vindt die van mij het stappen dus niet ;)

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik herken je frustratie...
    ik had ook een keer een volle kar met wel 4 flesjes bier. verder dus boodschappen voor wel 50,00.
    bier mocht ik laten staan... ik vond het zo raar met al die boodschappen. heb masr niks gezegt maar schaamde mij dood.

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Weet je hoeveel problemen een supermarkt daarmee kan krijgen? Misschien hebben ze laatst wel zo'n boete gehad of iets.

Het is naar voor jou en ze zegt zelf dat het niet leuk is dat het zo gaat. Maar hallo, niet zo dramatisch. Zie het meer als compliment !

4. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf cassiere en weet je hoe moeilijk het is om iemand zijn leeftijd te schatten. Heel erg moelijk. Sommige meiden van bijv 14 zien er al uit als 19 en anders om. Als ik twijfel vraag ik om ID. En ja soms krijgen we te horen dat er controle is geweest. En als die niet goed is geweest worden we weer even op scherp gezet en word er nog vaker om gevraagd. Maar als Marietje gisteren bij een pakje sigaretten heeft gehaald en haar ID heeft laten zien en ze staat vandaag weer bij mij aan de kassa, dan geeft ik het gewoon mee.

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Inderdaad, als mijn baas er stond vroeg ik ook altijd netjes een ID. Ze zijn heel streng.

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Lijkt me ook lullig.. Maar zie het als een compliment, je ziet er jong uit ;)

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Idd zelf caissere geweest en had honderden klanten per dag nou sorry die herkende ik na 2 jaar nog niet..

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik snap je hoor!

9. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Misschien denkt ze dat je steeds met je vader en je broertje komt.

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

tja idd!

hoe moeilijk is het om je id kaart in je portemonee te bewaren, die neem je toch ook overal mee? zo groot zijn die id kaarten niet

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Het is toch sowieso tegenwoordig altijd verplicht om legitimatie op zak te hebben?

Vind eerlijk gezegd dat je zeurt.

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Vind het hartstikke goed van die supermarkt dat ze zo met de verkoop van alcohol omgaan! Complimenten.
    En dat zou TS ook moeten vinden.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou er ook niet blij mee zijn als de supermarkt waar ik 4 keer per week kom met kinderen me die ene keer als ik dan zonder kinderen ben om mijn id zou vragen. In deze supermarkt is het trouwens ook altijd druk, maar zowat alle medewerkers (her)kennen me wel.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Vind het juist top van die cassiere! Jammer van de wijn, volgende keer gewoon je kaart meenemen..

15. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Gaat niet om de caissiere, maar om de regelgeving waar zij mee te maken heeft. Ze moet het van de wet vragen anders is er een reële kans dat zij haar baan kwijtraakt, veel supermarkten hebben deze consequentie al doorgevoerd! al kom je 10x per dag een fles wijn halen, volgens de wet moet de caissiere je dan ook 10x vragen.
    Vindt het persoonlijk dat jij jou probleem (geen id mee) nu op haar afregeert.

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik wou dat een cassiere mij eens een keer om ID zou vragen :p...

Misschien staat het al ergens (heb niet alles gelezen), maar ben nu wel benieuwd hoe oud TS is. Als je 21 bent snap ik dat je baalt, maar als je 26+ bent dan zou je hele dag juist weer goed moeten zijn, haha.

Ik vind het trouwens wel erg goed dat ze zo met het alcohol beleid bezig zijn (hoewel ik snap dat het irritant is om weer terug te moeten met ID).

17. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Sjonge, wat een probleem weer. Ik zou hartstikke blij zijn als iemand mijn ID zou vragen, dat is helaas nog nooit gebeurd. Sterker nog, toen ik 16 was kwam ik overal binnen waar je 18 voor moest zijn. Toen was dat leuk, nu niet meer zo... (ben nu 32)

18. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik vind het ook altijd irritant als ze het vragen, ik word in mei 29.... Maar ik heb altijd wel mijn rijbewijs bij me.
    Maar het blijft irritant.

19. Onje

Onje Niet meer actief

Nou idd haha zie mijn reactie ;)

Oorspronkelijk geplaatst door Onje [​IMG]
    Als ze aan mij mijn ID had gevraagd had ik haar achter de kassa vandaag getrokken om haar te omhelzen alsof ze mijn beste vriendin was. Ik had nog 10x die fles gepakt en bij iedere keer dat zij om mijn ID vraagt had ik geglunderd van oor tot oor!! HE WAT ZEG JE!!?? Oooh MIJN ID !!

Al trek ik de hele wijnkelder mee, ik met mijn 28 krijg deze zonder moeite mee hoor. Laat die ouwe maar denken ze ;) Spaart U?? ook zegeltjes mevrouw...Ik ben blijkbaar verzadigt genoeg..

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Haha ja was ook mijn gedachte grotendeels ;)
    Ik word vrijdag 32, er is werkelijk nog nooit om een ID gevraagd, ook niet toen ik maandag Rose voor m'n vent kocht helaas...

Deel Deze Pagina