krampjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door BallerinaN, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hallo,

Mijn dochter van bijna 3 weken krijgt borstvoeding. Dit liep heel goed, ze hapt en drinkt goed en mijn productie is goed op gang. Nu heeft ze sinds een paar dagen (hevige) krapjes na de eerste borst. Ze verslikt zich ook regelmatig als ze bijna genoeg heeft, laat dan los en dan begint het. Schoppen met haar beentjes, vuistjes maken en maaien met haar armpjes. Ze is dan ontroostbaar en je ziet haar persen, zo zielig! Het lijkt savonds en snachts meer te zijn dan overdag.
    Kan ik hier iets aan doen? Voel me zo machteloos..

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Wat je kunt proberen is eerste toeschieten weg te laten lopen. Soms kunnen kindjes dan rustiger hun voeding uitdrinken, eindigen.
    Heeft je kindje het na iedere voeding? Het lijkt meer in de avond en nacht: probeer (dmv aantekeningen bijvoorbeeld) erachter te komen of het inderdaad ook zo is of meer zo lijkt omdat kindjes in de avonduren vaak onrustiger zijn. (clusteren)

Bel ook eens met een vrijwillige borstvoedingsorganisatie voor overleg, samen kom je er vaak een heel eind uit wat er aan de hand kan zijn, meer dan ik nu op basis van je berichtje kan zeggen ;)

Je vindt ze via borstvoeding.nl (La Leche League en Vereniging Borstvoeding Natuurlijk)

Succes!!! Je doet het goed!

Deel Deze Pagina