Ik zoek lotgenoten! Nou ja, niet dat het een erg probleem is hoor, maar ik vraag me af of meer moeders dit herkennen. Mini is een hele drukke (in bewegingen) en bezige baby van ruim 5 maanden. Ze is heel ondernemend, vindt alles leuk wat nieuw is, kon al snel rollen en doet dat dan ook tot ze erbij neervalt . Ze is de hele tijd bezig met haar buikspiertjes aanspannen zodat ze met haar bovenlijfje omhoog kan komen en kan zien wat er gebeurt. Ze kan nog niet zelfstandig zitten maar is duidelijk bezig daar naartoe te bouwen. We zijn voor haar voorkeurshouding naar een fysio geweest en die zei dat ze altijd een gespannen bovenlijfje heeft. Ze heeft ook bijna altijd haar knuistjes nog dicht, in een soort van vastberadenheid of verbetenheid in het bezig zijn, maar is bijna nooit echt ontspannen in het bovenlijfje (onderlijfje wel). Als ik haar uit bed ga halen, is ze met al haar ledematen tegelijk aan het zwaaien van enthousiasme, heel grappig om te zien. Ze kan zich prima zelf vermaken in de box, speelt soms met wel 3 speeltjes tegelijk, kan ze niet kiezen, hihi. Alles tegelijk in het mondje dan maar! Het enige waarbij het weleens echt vervelend kan zijn, die beweeglijkheid, is bij het drinken. Dan wil ze niet meer vastgehouden worden en zit ze zichzelf met haar drukke handjes in de weg. Herkennen jullie dit en voor de moeders met oudere kindjes: is dit ooit veranderd? Of zijn ze nog steeds zo druk, beweeglijk en ondernemend?
Hey! Hier nog zo eentje alleen dan nog iets jonger Alles aan het mannetje beweegt.. soms word ik er zelfs moe van haha. We hebben een redelijk stevige box maar dat hele ding beweegt op en neer als noah erin ligt. Ook hier de de vuistjes veel dicht en zijn hoofdje al op willen tillen.. wat natuurlijk nog lang niet gaat. Als ik mijn vinger in zijn handje leg probeerd hij zich daaraan op te trekken. Ook de beentje doen hun werk al. Als ik zijn luier wil verschonen tilt hij zijn kont op en stuiterd over het hele aankleedkussen. Als hij op schoot zit gaat hij 'staan'.. hij duwt zichzelf omhoog. Ik had eerder een topic geopend met 'hoe snel mag het gaan'.. Ik ben ook een beetje 'bang' dat het vlotte straks ook tot veel frustratie kan gaan leiden.
Hier ook hetzelfde type. Op het CB zeiden ze deze week: 'mevrouw u hoeft niet te verwachten dat uw zoon ooit een dik kind zal zijn' hahaha Dit terwijl ze Aldin met een hand moest vasthouden om zijn longetjes te luisteren, anders zou die van de tafel af kruipen/rollen. Met het drinken doe ik het volgende: Hem op schoot, een arm achter mijn rug en ander arm vasthouden. Ik laat hem wel eerst even 'los' drinken natuurlijk, dit doe ik pas als ie de fles uit zijn mond duwt of mijn hand (die de fles vasthoudt) met beide handjes vastpakt en wegduwt. Wat ik wel ontdekt heb is dat mijn zoontje met dat gegraai eigenlijk de fles zelf probeert vast te houden. Ik laat hem nu eerst de fles zien, dan pakt ie het vast, doet zijn mond open, en duwt de fles vervolgens in zijn wang, zoooo schattig
Yep, ik ken dit.. En nee, dit is nooit veranderd. Ze heeft nog steeds niet de rust om even aan tafel te eten. En de fles.. Die wil mevrouw al maanden niet meer krijgen. Zelf doen, oke.. Maar op schoot de fles op drinken, ik weet niet eens meer wat dat is joh! De grootste 'ramp' vind ik nog wel de luier verschonen of aankleden. Jee, dan moet ik echt alles uit de kast halen om dit voor elkaar te krijgen..
Heeeel herkenbaar... Die van mij zit nooit eens op haar kont! Altijd is ze in actie! Ze was al druk toen ze kleiner was en nu nog steeds. Zal wel nooit veranderen...
Hier ook een zeer bewegelijke baby. Af en toe wordt je er zelf moe van. Ze kan wel rustig op schoot een flesje drinken en met luier verschonen blijft ze ook redelijk liggen (als ze niet de stapel luiers om gooit), maar verder is ze super druk. Kan geen moment stil zitten. Kan ook opeens heel wild in je armen zijn, als ze blij is als ze uit bed mag. Lijken wel stuipen, hoe ze dat doet met haar benen. Echt wel grappig.
Hier ook heel beweeglijk. Alleen mijn zoontje wilt zelf de fles vast houden en als dat niet mag (hij trekt hem er uit of duwt hem heel hard in zijn mond) dan word thij boos en wil dan niet meer drinken. Ik moet veel geduld hebben om hem een fles te geven en ja hij kan het nog net niet zeggen " IKKE ZELF DOEN" maar het komt er wel op neer. Verder in de box is hij heel beweeglijk, probeert omhoog te komen trappen met benen, zwaaien met armen en dan ook nog geluiden maken ( kraaien en gillen). In zijn wipstoel komt hij omhoog ( staat in standje 2) maar hij gaat zelf rechtop zitten. Zelfstandig zitten kan hij nog niet maar ik denk dat het niet meer lang zal duren want uit enthousiasme gooit hij zich achterover. Verder als hij op schoot zit dan wil hij eraf en er weer op en laat zich van je schoot glijden zodat hij kan staan aan de tafel ( tuurlijk hou ik hem wel een beetje vast want anders gaat hij op de tafel kauwen of valt hij om). Slaan op de tafel op zijn speeltjes. Hij is altijd in beweging. Hij heeft vandaag de schaterlach uitgevonden ook zooooo leuk! Maarja ik dwaal af met mijn verhaal. Maar heel de dag druk en dat flessen verhaal ja dat ken ik. Maar dat heeft hij ook bij zijn fruithap of groente hap. Dan grijpt hij ook naar het lepeltje of naar het bakje. Dus geef hem nu maar een eigen lepeltje in zijn handen, en zelfs die krijgt hij met veel proberen in zijn mondje.
Dat laatste gebeurt hier ook inderdaad: met veel gebaar: plop, die speen in haar neus/op haar wang/in haar oog/oor/met handje en al in het mondje*! En wij houden haar inderdaad in dezelfde "houdgreep" als jij, ik voel me soms een vrijworstelaar, haha! Alleen laten we haar eerst op die manier drinken en daarna pas met de handjes los en in de weg. * doorhalen wat niet van toepassing is op dat moment
@WesDaan: toeval dat onze beide kindjes wat slechter drinken? Heeft misschien ook een beetje met het karakter te maken...?
nee hoor met het karakter heeft het niets te maken... hier ook een hele drukke tante maar die dronk als een tierelier, eigenlijk veel te snel na een paar maanden hield ze zelf dr fles vast, Wil ook alles zelf doen, dronk al heel snel uit een beker kroop heel snel..ze liep met 11 maanden maar uiteindelijk was het wel zo als, er iets niet lukte was de frustratie enorm. Het praten heeft erg lang geduurd, en in die weken daarvoor was ze NIET te hebben... Nu is ze inmiddels 2 en nog steeds een druktemaker en met slapen is het nog steeds eigenlijk een rotzooitje Ik weet niet hoe dat bij jullie kindjes is??
maar ondanks dat het een echte druktemaker is...is zo altijd heeeeeeeeeeeeeel gezellig en sociaal en vriendelijk
Danique is ook veel beweeglijk en volgens CB heeft ze ook een heel gespannen lijfje, daarvoor krijgt ze nu fysio. Ze heeft ook heel erg haar knuistjes dicht. In bedje ligt ze ook altijd te gymnastieken, zo noem ik dat, de hele tijd met die benen de lucht in... Gelukkig is ze met drinken wel heel rustig. Ze slaapt in een puckababy omdat ze anders zichzelf continue wakker maakt met dr handjes. Verschonen is ook een heel gedoe, maar als ik haar haar speentje geef, dan ontspant ze iets meer met haar lijfje waardoor ik de luier beter/sneller om kan doen.
Oh, hoe herkenbaar al die verhalen. Ons manneke is zo mega druk. Altijd bezig met sit-ups (zo noem ik dat), hij gaat dan met zijn hoofd en schouders omhoog om naar zijn voeten te kijken zeg maar. In bed altijd zwaaien met zijn armpjes en zijn beentjes in de lucht gooien zodat hij even loskomt van de matras zeg maar Luier verschonen: niet leuk!!! De hele tijd om zich heen kijken en als ik de luier dicht heb en ik let net even niet op gaat 'ie alweer los Met de fles verschilt het hoe druk hij is, maar ik denk idd dat IKKE DOEN het eerste is wat hij gaat zeggen Met 3,5 maand rolde hij op zijn buik en sinds 1,5 week tijgert hij door het huis. Heel leuk en neemt wel wat frustratie bij 'm weg. Nu het zitten nog Hij heeft geen rust in de kont, maar dat heeft 'ie niet van een vreemde, zijn vader en moeder zijn net zo Als hij maar niet zo'n driftkikker wordt als zijn vader was toen hij klein was....
@Ninien: het slapen gaat hier tot nu toe juist echt heel erg goed. De fysio zei ook: geen wonder, die is uitgeput van al dat gymnastieken, kijken en alles in zich opnemen . En ook hier een heel sociaal kindje, ik hoef me echt geen zorgen te maken over bijvoorbeeld kdv want ze vermaakt zich er opperbest (is ook gewoon echt goed voor haar dat ze er naartoe gaat, los van dat het praktisch handig is) of als we ergens naartoe gaan of er zijn mensen bij ons, ik kan haar met een gerust hart even aan iemand geven, ze vermaakt zich wel. Dat vind ik zooooooo ontzettend leuk! @Lynn: Mini slaapt in een slaapzakje dat ik aan het voeteneind onder het matras doe omdat ze anders door het hele bed schuifelt. Maar ze heeft op de één of andere manier nooit echt last gehad van zichzelf wakker houden gelukkig. Heb jij weleens aan babymassage gedacht? Alhoewel: ik heb dat gedaan en het was echt heel leuk maar alle andere baby's keken hun mama's verrukt aan en Mini zat de hele tijd om zich heen te kijken wat er gebeurde en kon toen al haar bovenlijfje niet ontspannen! @sweetamber, wat fijn voor hem dattie nu kan tijgeren! Ik leg Mini nu ook vaak op de grond, kan ze een beetje oefenen want volgens mij zou ze niks liever willen (heeft alleen nog geen idee hoe, kan alleen nog maar rondjes draaien)
hier 1 die 1 jaar is en stil liggen tijdens de fles? wat is dat. nee altijd druk bezig, geen rust in de kont. zat al met 7 maand helemaal uitzich zelf, met 4 of 5 mnd als je haar neerzette. 8 maand staan en rond tafel banken etc lopen en nu met 1 helemaal los. enige moment waarop ze stil zit of ligt, is als ze ziek is(gisteren en vandaag) voorderest, nee veel te druk met alles ondekken, en lopen hihih
nou die van ons zou savonds ook doodmoe moeten zijn, maar nee hoor het is een echte slechte slaper maar ze wordt er gelukkig niet chagerijnig van hooguit mama
Miepie: Noah eet ook heel slecht. De eerste 80 a 100cc van de fles (ook hier in de houdgreep trouwens) gaat redelijk en daarna is het alleen maar rotzakken.. niet opletten.. spelen met de speen.. alle kanten op kijken etc etc..*zucht* Je gaat het misschien niet geloven maar soms moet ik de tv of radio gewoon uitzetten om enigzins zijn aandacht bij de fles te houden.. nu al! Maar komt er iemand lang het raam gelopen dan is die natuurlijk weer veel interassenter.. Ik zit gemiddeld 45 minuten te voeden hoor en als hij wel 'normaal' drinkt gaat dat op z'n dooie gemakje.
Ja ik weet ook niet wat het is. Misschien wel een fase. Ik zit er ook aan te denken om smorgens evt. wat rijstebloem bij zijn voeding te doen dat het wat dikker wordt en dat ik het dan maar met een lepeltje gaat doen. Wat ow dat vind hij intressant en leuk! Misschien dat hij het dan wel drinkt. vandaag heeft hij: 9.00 130cc 12.30 120 cc 14.00 60cc ( dit had hij nog laten staan 100cc aangeboden) 17.00 150cc en vanavond het is echt raar maar dan biedt ik 210/7 aan en het gaat dan allemaal op met 5 schepjes rijstebloem! Vaak geef ik dan ook nog wat water er achteraan.
Ja ik herken dit en dit is ook nooit veranderd Mijn zoon is nog een heel druk en bezig mannetje en zijn kwebbeltje staat niet 1 seconde stil (behalve als die slaapt) ik zeg wel eens tegen hem: dat kwebbeltje is zo blij dat die slaapt die moet bekaf zijn haha. Verder is het vliegen, draven en rennen... Ik loop elke dag een blokje met mijn zoon om en dan is hij enorm aan het draven maar kan hij zijn energie kwijt op deze manier. lekker op schoot zitten kan hij niet heeft geen rust in zijn kleine kontje. Altijd bezig en altijd in de weer En als baby was mijn zoon net zoals jou dochtertje heel bekenbaar Vervelend vind ik het niet, maar zo af en toe moet ik hem echt even afremmen. Vanmiddag zat hij op zijn loopauto en sjeesde door de kamer en dan keihard tegen de verwarmingen aanrijden BOEM! ja dan grijp ik wel in dus En elke dag te lopen met hem helpt goed om zijn energie kwijt te kunnen.