De hele zwangerschap heb ik nauwelijks last gehad van hoofdpijn en nu heb ik al twee dagen een hele nare hoofdpijn. Paracetamol helpt niet, afleiding ook niet en rust ook niet. Ben er nu ook een beetje misselijk bij. Voel me gewoon niet lekker. Nu heb ik met een thuismeter mijn bloeddruk opgemeten en deze was prima (mooi laag voor mijn doen). Nu heb ik zo'n kaartje van de gyn gekregen waarop staat dat wanneer je erge hoofdpijn hebt, of een strakke band gevoel, of ineens weer misselijk wordt, of veel vocht gaat vasthouden, je moet bellen ivm kans op zwangerschapsvergiftiging. Nu twijfel ik, heb niet het idee dat het zwangerschapsvergiftiging is, mijn bloeddruk is immers mooi laag en heb geen zin om weer de rest van de middag voor niets in het zkh te zitten. Wat zouden jullie doen? (Blegh, blijf deze week wel aan het klungelen...)
Je vertrouwd t niet echt. Om eerlijk te zijn had ik gebeld. Beter een keer te vaak dan achteraf te laat toch? En daar zijn ze voor Succes en beterschap
Ik zou ook voor de zekerheid eventjes bellen hoor....je zit ook zo net voor het weekend... En ik vind dat je goede reden hebt om te bellen!
Bellen, ik ha dook een killer koppijn, dacht dat het van werkstress was. Dus ik 's avonds naar de HA om een dagje ziek te schrijven voor die stress. Ze neemt mijn bloeddruk en ik mocht gelijk naar het zh. Dus bellen of je bloeddruk nemen (mag niet hoger zijn dan 140/100)
Volgens mij kun je zelfs zwangerschapsvergiftiging hebben zonder al te hoge bloeddruk, dus bellen zou ik zeker even doen. En ze houden je echt niet gelijk de hele middag in het ziekenhuis hoor! Even bloeddruk opmeten en over een urinestickje plassen om te kijken voor eiwitten in je urine. Sterkte met je hoofdpijn!
Ik zou echt bellen! ( of misschien heb je dat al gedaan?) Bij zwangerschapsvergiftiging hoef je niet altijd hoge bloeddruk te hebben.... sterkte!
Ik heb gebeld en heb een paar uur in het zkh gezeten, ctg gehad, bloeddruk gemeten, urine ingeleverd en bloed geprikt en alles was goed, gelukkig. Gyn denkt dat het komt door de medicatie (methyldopa) misschien icm het weer. Ook kon het zijn dat de (voor mij) lage bloeddruk voor hoofdpijn kon zorgen.
Hoi ster, verstandig! Ben je nu gerust gesteld? Hoop dat t snel over is. Wat betreft het weer; m'n partner klaagt ook al een paar dagen over hoofdpijn, het zal idd wel een combinatie zijn.
Ik heb dit ook tijdje geleden hele erge hoofdpijn paracetemol werkte niet volgende dag toch maar de huisarts gebeld hoofdpijn was echt niet te doen Bloedruk opgemeten bij de huisarts die was goed voelde ook geen band om mijn buik Volgens hun zwangerschapsmigraine mijn moeder en oma hebben ook migraine dus hoop dat het na de zwangerschap snel verdwijnt. Hoop dat het bij jou een eenmalige hoofdpijn is want wens het niemand toe heel veel sterkte En een hele fijne zwangerschap verder
Tja, gerustgesteld... Ik was niet echt ongerust, maar had het mezelf nooit vergeven wanneer ik niet had gebeld en er wel wat aan de hand was geweest. De hoofdpijn is helaas nog niet over, maar komt nu meer met vlagen. De kleine is iig goed beweeglijk en dat voelt toch wel fijn. Nog max 5 weekjes, dus het aftellen is begonnen.
Ster27,maar je hebt dus sowieso al een hoge bloeddruk, want daar is methldopa toch voor. Daark heb ik hem tenminste voor gehad. Nou ja erl vervelend als het door de medicijnen komt. Xxx joy Ce
Ja, ik heb inderdaad medicatie voor mijn hoge bloeddruk (vanaf het begin van mijn zwangerschap al) en daarmee kan ik de bloeddruk gelukkig onder controle houden. Daarnaast een dieet ivm licht verstoorde bloedsuikerspiegel. Dit samen met veel harde buiken vanaf 17 weken zwangerschap maakt(e) mijn zwangerschap al niet echt zorgeloos, vandaar misschien dat ik wel alert probeer te zijn op wat ik voel en wat er in mijn lichaam gebeurd.