Hallo ik zit met het volgende.. Ik ben inmiddels 20wk zwanger maar heb nog niks doorgegeven bij het uwv (ik heb een wajong uitkering) maar nu vraag ik mij af moet ik dat nu eigenlijk tijdens de zwangerschap melden of kan dat ook als de kleine geboren is?? Verder stuit het me heel erg tegen de borst om het te melden, in juni 2010 zijn wij ons eerste kindje verloren 8u na zn geboorte. Ik heb dit netjes doorgegeven bij het uwv (aan mijn contactpersoon) de enige reactie die ik kreeg was : sterkte we horen nog van je. Ik heb eind oktober toen nog een mail gestuurd over dat ik eigenlijk wel weer graag aan het werk wou voor een paar ochtenden om toch weer even onder de mensen te zijn en de deur uit te zijn, hierop kreeg ik het antwoord: komt u uit ***** bel dan dit nummer. Gewoon weg dus hele korte berichten, in december zou ik worden uitgenodigt voor een gesprek dat hadden we al afgesproken voordat ik met zw.schap verlof ging, nou op die uitnodiging wacht nog steeds!! Dus wat kan ik nu het beste doen?? Mvg Blom
Beste Blom, Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie eerste kindje. Ik lees dat je nu opnieuw zwanger bent. Voor de Wajong hoef je niet door te geven dat je zwanger bent. Het is voldoende dat je een wijzigingsformulier toe stuurt op het moment dat je kindje is geboren. Daarnaast geef je aan dat je graag weer (gedeeltelijk) zou willen werken. Je arbeidsdeskundige kan je helpen bij het zoeken van een baan en je begeleiden. Ik begrijp dat je in december zou worden uitgenodigd voor een gesprek en dat dit niet is gebeurd. Vervelend dat dit gesprek niet volgens afspraak heeft plaats gevonden. Wil je alsnog (zo spoedig mogelijk) een uitnodiging voor een gesprek ? Je kunt dan het beste contact opnemen met de UWV-telefoon op 0900-9294. Mijn collegas zorgen er dan voor dat je arbeidsdeskundige contact met je opneemt. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor je reactie.. Op het moment dat ik weer wilde gaan werken wist ik nog niks van deze zwangerschap daar kwamen we pas eind november achter.. Nu is het zo dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap bekkeninstabiliteit had en daardoor vervroegd met verlof ging.. Ik heb al wel weer iets last van mn bekken dus heb besloten deze zwangerschap dan ook maar thuis te blijven fietsen kan is sowieso niet meer dus word dan al lastig om op het werk te komen zonder rijbewijs en auto..