moet ik het tijd geven of toch niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mexico, 15 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Zoals ik al eerder vertelde heeft mijn zoontje koemelkallergie dat heeft de osteopaat verteld woensdag. Maar nu zou eigenlijk de uitslag zowat weg moeten zijn maar dat is niet. Hij huilt wel minder maar nog steeds heeft hij last meteen na de voeding krijgt hij kramp en huilt hij. Ook het poepen gaat nog niet goed. Hoelang moet ik het de tijd geven is dit normaal hij heeft nu pepti.

xxx

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb geen idee meid, Iman heeft ook KMA en toen ik hier overstapte op speciale voeding (friso allergy care) waren de krampen binnen 2 flesjes weg en de uitslag na een week ongeveer.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    eczeem of uitslag kan wel 6 weken duren voordat dat helemaal weg is.

De overige klachten waren binnen 2 dagen over

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij Merel was de uitslag binnen 2 dagen weg en de krampjes net zo. Ook de ontlasting was toen helemaal oké.

Ze zeggen dat je nieuwe voeding ongeveer een week de tijd moet geven, zodat het lichaam eraan kan wennen. Succes!

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb zelfs begrepen dat het twee weken kan duren. Hier was de uitslag ruim een week aanwezig en het poepen ging pas na 1,5 week wat beter.

Ik denk dat het toch nog wat geduld vergt. Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt. Niets zo vervelend dan je kleintje te zien worstelen. Bij ons heeft geduld echter wel geloond.

Succes!

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hoe vaak hoort een baby (zeg een kind die alleen maar flesvoeding krijgt, dus geen potjes erbij) eigenlijk te poepen als hij fv krijgt?

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb niet alle berichtjes gelezen hoor. Maar bij lars ging bij de peti de exceem en krampen niet weg. Ik heb het maar 1 week gegeven daarna over na de nutramigen en dat hielp binnen 1 dag.
    Gewoon aan je HA vragen. De verzekering vergoed alle twee.

8. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    ja ind ik word er gek van hij huilt dan wel na de voeding en dan niet nu heeft hij druppels erbij gekregen maar mijn gevoel zegt dat de pepti niet aanslaat.

9. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hier ging het eczeem pas na 7 weken weg (ik dacht ook dat het nooit meer weg zou gaan, maar toch was het ineens weg) en het poepen is nog steeds drama. Mijn kindje is nu wel al 7 maanden en ik geef nog bv, maar volg een dieet. Een vriendin van mij had ook een kindje met KMA en bij haar sloeg de pepti niet aan. Zij heeft uiteindelijk nog iets anders gekregen via de kinderarts wat ook vergoed werd. Maar dan moet de kinderarts ook nog vinden dat het KMA is, en niet alleen de osteophaat. Niet alle kindjes zijn echt allergisch, sommige alleen intolerant.

10. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ondanks het feit dat er een koemalkallergie geconstateerd is hoefthet eczeem niet weg te gana. Het kan nl zijn dat het eczeem niet door die allergie komt. Kijk als hij al eens niet meer zo'n last heeft van zijn darmen (kan dus ook van de allergie komen) zou het al heel mooi zijn. Maar het eczeem hoeft dus niet weg te gaan en als het wel weggaat zou het wel 4 tot 6 weken kunnen duren voor het weg is, maar korter kan ook hoor.
    Mijn dochter heeft eczeem en een pinda en kippeneiwit allergie, maar als ik haar deze producten niet geef blijft ze toch eczeem houden. Dus haar eczeem heeft een andere oorzaak dan die allergie :(

11. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik zou als ik jou was gewoon vragen of je Nutramigen mag gaan geven. Je hoeft er niet voor naar een kinderarts en het wordt net als de pepti gewoon vergoed.
    Bij ons was het echt met 1 dag over.
    Onze 2e heeft vanaf 3 weken Nutramigen. Ik herkende de klachten overduidelijk en de HA zei meteen dat we de Nutramigen mochten proberen. Hpoallergener dan Nutramigen kan je niet krijgen dus was je kindje ook mankeerd aan voedselallergieën, met Nutramigen kan hij/zij van ene voedselallergie geen last hebben.

Je mag me altijd pb-en ik weet hoe je je voelt.
    Wij hebben afgelopen week weer geprovoceerd met gewone voeding en hij huilde weer enorm veel en had krampen. 1 dag zijn oude voeding weer en het was over.

Je hoeft echt geen 2 weken aan te modderen hoor!

12. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    woensdag zit hij op een week pepti maar was et bij julliezo dat ze dan geen krampen meer hebben na de goede voeding of toch nog wel wat krampen?

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    helemaal geen krampen na de Nutramigen. Geen exceem en geen krampen

Deel Deze Pagina