Zelf ben ik namelijk niet zo'n voorstander van de speen. Ik heb liever dat ze haar duimpje vind. Ik weet dat er bij alle bij voor en nadelen aan zitten hoor. De duim is moeilijk af te leren, maar hij zal nooit uit bed vallen bv Ik merk dat ze nu ik gestopt ben met borstvoeding ze meer zuigbehoefte kirjgt, de fles heeft ze zo leeg en aan de borst lag ze veel langer te tullen! Ik los het nu met mijn pink op, gister lag ze wel voor het eerst op haar handje te zuigen... Het is trouwens niet zo dat ze absoluut geen speen mag hoor, maar het is mijn laatste redmiddel zeg maar. Wat doen jullie?
Mij maakt het niets uit speen of duim. Isa geeft zelf de voorkeur aan haar duim maar soms als ze heel moe is (mn overdag) en een beetje aan eht vechten is tegen de slaap dan is een speentje ook wel een uitkomst. maar savonds of snachts geef ik bijna nooit een speen dan gebruikt ze lekker haar eigen duimpje. Ik weet ook wel dat het moeilijker af te leren is maar papa en mama hebben ook allebei geduimd en het ook weer afgeleerd hoor
Bij mij krijgen ze de speen. Ik ben zelf (nog maar net ) een ex-duimster en vond het een ramp om eraf te komen! Mijn dochter levert de speen in als ze uit bed komt en als ze gaat slapen krijgt ze 'm weer. Gelukkig wil m'n zoontje ook graag de speen (heeft wel gedreigd met duimen). Ik liep gister in de dierentuin en zag een kindje van ongeveer 6 jaar met haar duim in haar mond.. Ik hou er niet van. Dus ik ben blij dat mijn kinderen de speen willen!
Ik wil juist niet dat Elena aan de duim went, ik geef haar gewoon een speen. Idd is een duim moeilijk af te leren en ik heb begrepen dat het slecht(er) is voor het gebit.
Ik vergeet nog even wat: het is natuurlijk wel makkelijker de duim.. Hij valt inderdaad niet uit bed en je hebt 'm altijd bij de hand. Maar dat is 't 'm juist, ik wil niet dat ze 'm kunnen pakken wanneer ze willen.
Kijk, ik wil ook niet dat als ze 6 is ze met een duim in haar mond loopt....geen gezicht! Maar met en kindje van 6 kan je wel afspreken dat ze het alleen in bed doet bv!
Teun wilde ook alleen maar me pink en geen speen na ongeveer 2,5 mnd heeft hij zijn muis van zijn hand gevonden en was me pink niet meer intresant dus hou het nog ff vol met je pink zou ik zeggen heb je straks ook het probleem niet van snachts uit bed moeten omdat de speen kwijt is
Ik hou ook niet van speentjes: * ziet er erg lelijk uit vind ik (zonde van dat lekkere bekkie ) * inderdaad kàn het een drama worden als ze hem kwijt zijn. * de zuigbehoefte verdwijnt op den duur wel weer grotendeels. Verder vind ik dat een speen heel vaak verkeerd gebruikt wordt. Zeg maar als soort "zoethoudertje". Dan zie ik moeders winkelen en dan gaat 'hup, meteen die speen erin' als de baby begint te huilen. Ik heb in het begin ook vaak met de pink gewerkt, niet altijd handig maar het gaat voorbij. Daar komt nog bij dat mijn uk helemaal niks van de speen moest weten. Uitspugen, kokhalzen... Vond ik helemaal niet erg, dus heb ook niet lang geprobeerd. Nu sabbelt hij soms op wat vingers, ziet er best lief uit en ook best wel weer af te leren als hij groot is.(handschoentjes aan in bed, anti-nagelbijtspul...) Groetjes Six
Goed, Wat is er zo slecht aan duimen? Ikzelf heb tot mijn elfde geduimd (nee, niet overdag) envind heb nooit ergens last van gehad. Geen beugel en geen voruit staand gebit! Ik vind een speen net zo erg als een duim! Wat laura wil is wat ze krijgt!
Jay had wel een speentje maar wil hem nu al een maand of 3 niet meer...nu neemt hij alleen als die echt moe is zijn duimpie dus met slapen gaan enz..ik zou t ook niet echt leuk vinden nee als hij straks 6 is en nog steeds met een duim in ze mond loopt..maar ik kan er zelf niks van zeggen want ik duim zelf ook nog steeds hahahaha! -x-
Ik heb de eerste 4 weken tot in den treuren uren met mijn pink in haar mond gezeten, het enige dat hielp bij krampjes. Was ook niet van plan een speen te gaan gebruiken, maar die pink was ook geen doen meer, dus heb ik haar de speen gegeven. Haal hem wel weer gelijk uit haar mond zodra ze in slaap valt en geef hem niet te pas en te onpas.
Ik zou zelf eerder voor de speen kiezen, je kan het ook beperken door alleen maar te gebruiken als ze gaan slapen, ik laat de speen ook altijd boven liggen. Wat idd wel een nadeel is, is als ze de speen s´nachts kwijt zijn, maar dat gaat op den duur ook over, dan vinden ze m zelf wel... Van duimen kan het gebit naar voren groeien, nou dan VIND IK het een mooier gezicht om een kindje met speen te zien dan een kind met zijn tanden helemaal naar voren.. En nagelbijtspul? Hmm das pas echt goor, vind ik wel weer zielig hoor om je uk dat al te geven..
Dat geld net zo hard voor de fopspeen! Fopspeen De fopspeen heeft voor- en nadelen. Hét voordeel van de fopspeen is dat het uitkomst biedt bij huilerigheid en een grote zuigbehoefte. Nadelen zijn er echter ook: Het zuigen op een speen is moeilijk af te leren. Nadelige invloed op de stand van de tandjes en spraakontwikkeling.
De spraak dat heb ik wel gehoord ja, is een beetje moeilijk lullen met zo´n ding, maar ook de stand van de tandjes?
Nee, het blijkt allebei slecht te zijn! Dus is het de voorkeur van de ouders en het kind! Wij zijn begonnen met een fopspeen totdat ze hem niet meer moest, en nu zuigt ze op haar duimpje! En je kan hem wel omwisselen voor haar speen, maar die spuugt ze gewoon uit en gaat dan toch weer voor haar duimpje
Mali krijgt de speen en dat is voor haar vaak een hele troost. Dus ik ben idd zo'n moeder die haar kind de speen geeft als ze huilt Ik ben blij dat ze iets heeft wat ze fijn vind en waardoor ze snel haar troost vind en ik vind het heerlijk dat ze er mee kan tuttelen. En idd het heeft nadelen maar toch ben ik niet iemand die dat dus radicaal gaat afleren. Ik heb hem haar gegeven en moet ik hem dan ook weer zo afpakken? Ik zal straks idd samen met haar proberen hem overdags af te bouwen en verder mag zij er lekker heerlijk mee slapen.
Danischa pakt sinds ze een week of 7 was elke keer de duim.Eerst alleen dr linkerduim en sinds ene paar weken ook dr rechterduimpje.Ze was vanaf begin al niet zo'n speenliefhebber,en ik vind het ook niet erg.Vind het wel makkelijk zo
wij wilden het ook liever niet, maar onze vent heeft zon grote zuigbehoefte dat het wel nodig was aangezien wij ook lekker willen slapen en een beetje doorgeweekte pink ervan kregen...nu duimt hij en gebruikt hij zijn speentje net waar hij zin in heeft...en ik moet zeggen als hij tevreden ermee is vind ik het prima!