Dochter 3 jaar nachtmerrie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marleen31, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Mijn dochter van 3 heeft vorige week een nachtmerrie gehad wat ze niet van zich af kan zetten.
    Even ter informatie: mijn man houdt en kweekt kanaries. Nu werd mijn meisje vorige week midden in de nacht huilend wakker. Ze was overstuur en vertelde me hakkelend en stotend dat ze had gezien dat haar papa met een mes de neus (ze bedoelde snavel) van een vogeltje er had afgesneden en dat ze dat heel eng en zielig vond. Ik heb haar proberen uit te leggen dat ze het had gedroomd en dat papa dat nooit echt zou doen. Ze leek het te begrijpen en ze was weer rustig gaan slapen.
    Nu, bijna een week verder heeft ze het er nog over. Ze had mijn moeder de horror droom ook al verteld, maar het lijkt alsof ze het niet begrijpt dat het niet echt is gebeurd. Keer op keer leg ik uit dat het een droom was, dat ze sliep en het in haar hoofdje gebeurde. Ze zegt dan steeds: 'nietes, ik heb het echt gezien.'
    Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Negeren totdat het overwaait? Of blijven uitleggen dat het een droom was?

2. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik zou er zelf niet over beginnen.
    maar wanneer ze er weer over begint zou ik dan uitleggen dat het een droom was.

lijkt me wel moeilijk. Soms lijken dromen heel echt. En zij is nog zo klein.
    mijn dochter van 9 droomt soms wel eens dingenen dan denkt ze dat het echt gebeurt is. Mar dat is vaak over leuke dingen

3. beccie

beccie Niet meer actief

misschien even samen naar de vogeltjes gaan en haar laten zien dat de vogeltjes allemaal nog heel zijn.
    misschien begrijpt ze dan dat het niet echt is.

Deel Deze Pagina