Goede middag dames.... Ik heb een dilemma: onze dochter gaat naar een psz waar ze het heel erg leuk vind. nu heeft de hogere hand van de psz besloten om te gaan husselen met de leidsters en nu is er een nieuwe leidster gekomen die bij ons in het blok woont wij wonen er nu 10 jaar en in die 10 jaar heeft ze misschien 2x Hallo gezegd. in het begin zei ik altijd vrolijk. hooi en zij zei niets terug .. nou ja na een paar keer proberen dan niet hè .. Onze kinderen spelen heel veel buiten en zij passeert dikwijls onze kinderen maar ze zegt nooit iets .. en nu moet zij op onze dochter passen onze dochter troosten / schonen luier aan doen ... het voelt niet goed ... bedoel ik snap heel goed dat je niet altijd een praatje wilt maken of een gesprek wilt aan gaan maar je kunt toch wel op zijn minst Hallo zeggen. En als je dan al leidster bent bij een psz dan kun je toch wel eens met de kinderen een praatje maken nu heb ik met de hogere hand kunnen regelen dat ze na de grote vakantie naar een andere psz gaat ( waar onze zoon ook op heeft gezeten ) en tot de vakantie kan ze tijdelijk in 2 andere groepen terecht ... Dus even voor mijn dochter een grote veranderingen... maar nu komt het. Ik kom daar binnen vandaag heeft ze dus de eerste keer die andere leidster .. is ze mega aardig ... Ze kwam zich netjes voorstellen ging gelijk met de andere kinderen spelen .. alleen ze keek totaal niet naar onze dochter om ... nu twijfel ik enorm ... wat zouden jullie doen ? mijn gevoel zegt dat ik niet mijn dochter voor vast bij die ene leidster moet laten ... 0
Ik zou het wel een beetje raar vinden dat een vreemde zomaar mijn kind aan zou spreken omdat zij toevallig leidster op een psz is. Tja en geen hallo zeggen. Doe ik ook niet altijd. Dat wil zeggen, ik krijg het niet altijd mee dat iemand hoi tegen mij zegt. Misschien een raar voorbeeld, maar ik heb ook geen interesse in de buurman zijn pc omdat ik toevallig ICT-er ben. Als je dochter het naar haar zin heeft en alles gaat daar prima, zie ik niet in waarom je haar daar niet zou laten. Maar als je gevoel zegt niet doen, dan niet doen. Succes met de keus.
Ben ik eigenlijk wel mee eens. Veel mensen zijn uitstekend in hun werk, maar daarbuiten bijvoorbeeld veel minder sociaal. Misschien is ze wel een prima peuterleidster, maar is ze buiten haar werk om gewoon niet zo sociaal. Dat kan. Ik zou het gewoon even proberen. Wellicht valt het reuzemee. Vaak zegt de buitenkant van mensen niet zoveel. Pas als je ze beter leert kennen, blijken veel mensen reuze mee te vallen! Wij wonen nu al 8 jaar in onze woning. Naast ons woont een lesbisch koppel. Die wilden nooit contact met de buren werd ons bij de aankoop van deze woning verteld. Prima. Geen problemen mee hoor. En inderdaad, zeiden wij "hoi", zei (vooral een van hun) vaak niks terug. Nou ja, het zij zo. Tot een paar jaar geleden. Ineens een ommezwaai. Waar dat vandaan kwam, geen idee. Maar nu maken we gewoon een praatje met ze. En blijken ze reuze aardig te zijn.
Dat ze geen gedag zegt wil nog niet zeggen dat ze geen goede leidster is. Zou het toch gescheiden houden en het gewoon proberen. Ik heb ook geen behoefte om kinderen en ouders van het werk te zien in het weekend. Zal wel wat zeggen maar anders dan op mn werk. Ga andersom ook niet met kdv leidsters van mn dochter praten als ik ze in het weekend tegenkom. Denk dat hasr gedrag niks met haar functioneren te maken heeft.
Ik begrijp je gevoel wel, ik zou denk ik hetzelfde voelen. Toch zou ik het een tijdje aankijken en dan pas een keuze maken. Misschien voelt je dochter zich wel prima op haar gemak bij de leidster en daar gaat het natuurlijk uiteindelijk om!
Je schrijft grote veranderingen, maar daar zorg je toch zelf voor, door haar naar een andere peuterspeelzaal te brengen? Rond de jaarwisseling is bij ons ook een grote wisseling geweest, nieuwe juffen en nieuwe groepen. De juffen kenden ze wel, omdat ze vaak 2 groepen hebben naast elkaar. Alleen de peuterspeelzaal zit in het gebouw. Geen enkel kind heeft het er moeilijk mee gehad en ging moeiteloos over naar de andere groep. Als de juf op de peuterspeelzaal lief en goed is, dan is het toch goed? Wat ze op straat doet zou mij worst zijn.
Hier op de psz hebben ze 2 schatten van juffen. Die komen we regelmatig tegen op het dorp. Dan groeten we, maar meer niet. Dan zijn ze geen juf hoor. Ik zou niet weten waarom een psz-leidster met kinderen in de buurt moet gaan staan praten, alleen omdat ze met kinderen werkt. Ik ben bang dat jij het allemaal te negatief bekijkt. Jij keurt iemand af omdat zij geen gedag zegt op straat. En je hebt haar geen eerlijke kans gegeven om te laten zien hoe ze als juf is. Hoe bedoel je dat ze niet naar je kind omkeek? De juffen bij ons begroeten elk kind bij binnenkomst en daarna gaan de kinderen spelen. De juffen zitten dan vaak met een of meerdere kinderen te puzzelen ofzo. Maar ze komen heus niet altijd direct met mijn zoon op het autokleed zitten spelen met de auto's. Kinderen accepteren heel makkelijk een nieuwe juf. Jij maakt het denk ik voor je kind onnodig moeilijk. Als ik jou was zou ik het aangekeken hebben tot de zomervakantie en als je merkt dat het niet gaat is het vroeg genoeg om aan de bel te trekken. Maar goed als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je doen wat jou het beste lijkt.
Ik denk dat je het teveel op jezelf betrekt, namelijk hoe de leidster overkomt op jou. Maar misschien is ze wel een topjuf voor jullie dochter! Ik persoonlijk vind niet dat je het af kan laten hangen of zo'n vrouw wel of niet hallo zegt op straat. Geef haar een eerlijke kans, kijk het even aan maar vooral: kijk of je kind het leuk heeft op de psz. Zo niet, ga dan eens kijken naar een andere psz.
Ik had persoonlijk eerst even aangekeken hoe de vrouw als leidster haar werk deed. Snap je wel dat het vreemd is als mensen geen gedag terug zeggen, maar soms zit je met je hoofd helemaal ergens anders waardoor je het niet eens door hebt dat mensen iets tegen je zeggen. Ook zou ik niet van een leidster verwachten dat ze naar mijn zoon toe komt om te praten als hij buiten speelt. Ze kennen elkaar helemaal niet. Mijn moeder is ook leidster op een peuterspeelzaal maar die gaat echt niet bij kindjes zitten die buiten aan het spelen zijn om een gesprek met ze aan te gaan terwijl ze elkaar helemaal niet kennen. En toch is ze een geweldige peuterleidster en zijn alle ouders en kinderen gek op haar.
Ik ben gastouder maar maak ook niet contact met alle kindjes uit de buurt met het idee dat zij misschien ooit bij mij komen voor opvang. Das mn prive leven hoor...en als go is dat lijntje nog dunner dan als leidster op psz of kdv.
Hoi dames. Bedankt voor jullie reactie. Ik persoonlijk vind het zelf wel heel belangrijk om beleefd te blijven en als ik onze buren tegen kom dat wij en de Kids netjes Hallo zeggen. En als we al 10 jaar hier wonen en dan nog steeds geen Hallo vind ik persoonlijk niet zo netjes. maar goed mijn dochter heeft het gisteren wel leuk gehad. En ik gevraagd aan de hogere hand om het tot de zomer vakantie an te kijken. idd zolang ze goed haar werk doet en lief is voor onze dochter
Fijn dat je het even aankijkt! Ja, ik vind dat ook belangrijk en beleefd. Er is hier ook een stel dat geen gedag zegt op straat, daar heb ik ook een bepaald gevoel bij, dus ik begrijp jou wel.
Ik ben verpleegkundige maar groet niet elke bejaarde, gehandicapte of chronisch zieke op straat. Zou ik daarom niet in het verpleeghuis van je oma mogen werken? Zou je op voorhand je oma in een andere groep plaatsen omdat ik niet iedereen groet op straat? (Ja ik vind je reactie ver gezocht! )
Het gaat niet om iedereen op straat, het gaat om je buren. Ik groet iedereen die ik in mijn straat tegen kom, dat vind ik beleefd.