Moet ik hier nou nog wat van gaan zeggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Serieus... Om 21:00 ging de bel. Ik was net uitgekleed om naar bed te gaan, hond als een gek aant keffen. Snel weer aankleden en naar beneden.Want zoonlief ligt al lekker 2 uur te slapen en dat wil ik graag zo houden.

Buurjongen ,voetbalplaatjes terugbrengen. Zat niks tussen*zucht* Dat had ook wel kunnen wachten tot vandaag.
    Ik weer naar bed.

22:20 gaat de deurbel weer! Hond weer van de pis! Ik weer als een malloot aankleden want mafkees bleef maar bellen en aan de brievenbus klepperen!Ik dacht serieus dat er iets ernstigs aan de hand was. En die hond dus ook weer fiks aan het keffen, maar zie die savonds de mond maar eens te snoeren als er "gevaar" loert en de baas van huis is;).

Weer het buurjongetje!
    Kwam de voetbalplaatjes weer halen want mama was net pas thuis en die wou nog kijken! Ik pissig, boos gezegd niet meer na 9 uur. Zijn ze nou helemaal!? Ik had de gordijnen en alles al dicht.

Tygho is gelukkig niet wakker geworden...moest er nog eens bijkomen! Wat doet een kind van een jaar of 8/9 nu nog op straat? Bij mensen aanbellen? En wat haalt die moeder zich in dr hoofd hem om half 11 savonds nog terug te sturen om voetbalplaatjes op te halen??? Dat kind hoorde al wel 2uur in bed te liggen zeg!!

Maar het zit me dwars...Hij kan er natuurlijk niks aan doen als hem dat zo opgedragen word. Maar iedereen zegt dat ik naar die moeder moet gaan om er wat van te zeggen.
    Aan te andere kant heb ik geen zin in die zeikerige buurvrouw te zijn..Ben op het joch al boos geworden *huldeaandehormonen*. Dat moet toch genoeg zijn??

Wat zouden jullie doen??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou er al niet op zitten te wachten dat ik tegen half 11 m'n bed uit gebeld wordt, maar als dat dan het buurjongetje van 8/9 zou blijken te zijn die door zijn moeder teruggestuurd was, zou ik hem wel helemaal hebben hangen ook zeg!
    Ik zou het bij zijn moeder even checken: of zij hem serieus zelf terug had gestuurd, of dat dit meer zijn eigen initiatief was. En dat je in geen geval na 9 uur nog behoefte hebt aan bellers....

3. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    K vind dat je toch wel tegen die moeder moet zeggen dat je het niet leuk vind dat haar zoontje zo laat aan de deur komt. En al helemaal niet zo....lang aan blijven bellen en klepperen met die brievenbus heeft die geen manieren geleerd :S Jij wilt lekker optijd naar bed en je zoontje kan er wakker door worden. Echt vreemd joh!! En dat voor voetbalplaatjes:S

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    21.00 uur vind ik op zich heel normaal als er dan nog iemand aan de deur staat,maar idd een kind van 8/9 jaar hoort om 22.30 gewoon in zijn bed te liggen en zeker niet aan te bellen bij anderen.
    Zou het idd even bij zijn moeder melden dat je het vervelend vind als hij zo laat nog aan de deur staat.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou ik vind 21:00 ook niet normaal voor een kind van 8/9.
    En zeker niet als ik alle gordijnen al dicht heb en alles donker is.

Ik vind 20:00 echt de limiet voor onaangekondigd langskomen.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee een kind van die leeftijd hoort idd om 21.00 ook al in bed te liggen,maar bedoelde in het algemeen dat ik 21.00 opzich zelf ook nog wel ergens durf aan te bellen ( zolang er beneden licht brand )

7. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Precies zo zie ik het ook.

Ik zou ook wel even met de moeder in gesprek gaan en het erover hebben dat je dit niet fijn vond.
    Mijn oudste (die word 10) en ligt dan al lang te slapen vooral als de volgende dag school is.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hmmm misschien dat toch maar even een gesprekje aanknopen. Hopen dat ze me een beetje begrijpt (zijn van Turkse afkomst en ik heb het idee dat moeder amper Nederlands spreekt)

Kaatje, als er nog mensen in de kamer zitten, de gordijnen zijn nog open of de lampen zijn nog aan durf ik zelf ook om 21:00 nog wel ergens aan te bellen (of kloppen als er slapende kinderen oid zijn)

9. Onje

Onje Niet meer actief

Ik hou helemaal niet van onaangekondigt langskomen.
    Wij liggen ook vaak om 19.00 al in bed! ( lekker tv kijken en snoepen)

Maar als het dan echt "moet" vind ik 20.00 echt de max.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Dat je vindt dat hij al in bed had moeten liggen, zou ik niet bij de buurvrouw melden... Je hebt niet zoveel te zeggen over de bedtijd van haar kinderen.
    Dat hij om 21u - want dat vind ik ook al niet kunnen - al bellend en klepperend voor je deur staat, daar zou ik zeker wat van zeggen :) Vind het niet normaal.. hier doen ze dat 's middags soms en dat accepteer ik ook niet ;) Gewoon 1x bellen op een normale tijd.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee dat is ook niet mijn pakkie aan hoe laat hij naar bed gaat of wat ik daarvan vind. Maar 21:00 kon ik nog relativeren. maar om 22:20?????

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Ja daarom, even langslopen om te zeggen dat dat echt te laat is en al helemaal voor die domme voetbalplaatjes!

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    21:00 vind ik al laat , laat staan 22:20 !!!
    Ik bel al niemand meer na 21:00 als ik het niet heb afgesproken , hihih

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik vind dat je er best wat van mag zeggen hoor. Weet niet hoe het contact is tussen jou en buurvrouw verder. Maar er mag best rekening gehouden worden met jou grenzen. Kom op zeg half 11 nog aan de bel? Als er iets is wat niet tot morgen kan wachten zoals "buurvrouw uw dak staat in de fik" ok dan wel. Maar voetbal plaatjes? PLEUR OP ZEG!
    Nou ben ik toch al niet gediend van die rommel en het zeurende kinderspul bij de supermarkten maar al had ik daar geen problemen mee.. Die zooi is er morgen ook nog wel.

En als er dan gebeld wordt is 1x bellen en als je denkt niet gehoord te zijn na een pauze nog 1x bellen wel genoeg.
    Ik zou hem al klepperend en bellend bij zn moeder aan de deur gezet hebben denk ik...
    Vind dat overdag al niet nodig.

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Noujaaa bizar he!
    Gewoon naar die moeder gaan, zeggen dat er al heel veel kindjes op bed liggen en dat je het niet echt tof vind dat haar kind jullie gezin wakker staat te bellen.

Boos kijken, gebaren maken en dan snapt ze het wel hoor.. of ze nu NL spreekt of niet.

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou inderdaad een gesprek aangaan met je buurvrouw en haar duidelijk maken die je buurjongen welkom is tot 20:00 bijv.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zal straks eens met manlief overleggen... Wil er wel wat van gaan zeggen hoor absoluut. Maar voel me dan altijd wat ongemakkelijk.
    Heb met haar totaal geen band. Als ze langsloopt zeggen we elkaar niet eens hoi.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Op zich vind ik 21 uur wel een normale tijd om nog bij iemand aan te bellen, of bv te bellen voor een marktplaats-advertentie. De grens ligt voor mij ergens tussen half 10 en 10, ook afkankelijk van of t ouderen (kunnen) zijn. Dus t tweede bezoekje is way too late.

Kinderen die van mij voetbalplaatjes oid krijgen, mogen lekker zelf kijken wat ze met hun dubbele doen, ik schuif die zooi 1x door en wens ze niet meer terug te zien!

19. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Des te meer reden om er wat van te zeggen..

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind 9uur an sich niet laat (half 11 wel) maar ik vind dat hij aan je deur blijft rammelen en aanbellen WEL raar. Sowieso vind ik dat raar op welke tijdstip dan ook.

Deel Deze Pagina