Behalve de moeder van een prachtig meisje ben ik ook de gelukkig eigenaar van 3 katten, Sam, Joop en Lotje. Uiteraard hebben wij voor Ayla een box staan. Tijdens de zwangerschap hebben we die op tijd opgezet zodat de katten er aan konden wennen. Het is niet de bedoeling dat mijn geliefde haarballen ín de box gaan liggen en ik had de box dan ook gevuld met ballonnen. Dit werkte fantastisch en ze toonden geen interesse in de box...iedereen blij! Maar aangezien Ayla nu in de box ligt en dat niet zo handig is met ook ballonnen erin zijn de ballonnen de deur uit gebonjourd. Dit was hét moment waarop Sam en Lot hadden gewacht en ze grepen hun kans. Nu liggen ze dus elke keer met hun harige en soms ook zanderige lijf prinsheerlijk in de box. Niet helemaal de bedoeling . Wie o wie weet een goede oplossing om die eigenwijze mormeltjes uit de box te weren. Ballonnen gaat niet werken, want dan zit ik elke keer met zo'n bult ballonnen in mijn woonkamer als Ayla in de box moet. Wie een briljante ingeving heeft mag het zeggen! Dus....roept u maar!!!
op hun duvel blijven geven en er uit zetten en op den duur leren ze eht echt. Heeft alleen wel wat tijd nodig. Hier gebeurd het nog maar een doodenkele keer gelukkig
Heb ik ook al aangedacht, maar ik ben natuurlijk niet altijd thuis en ik ga mijn katten niet verplicht naar buiten doen als ik weg ga. Dat deed ik al niet voordat Ayla was geboren en dat wil ik nu ook niet doen. Ik ben dus bang dat het dan niet zoveel effect heeft omdat ik het niet consequent kan toepassen.
Wij hebben een plank op maat gemaakt, en als Finn niet in de box lag, legde we die erop... mooie handgrepen erop, en het staat nog leuk ook nog! Iedereen vraagt waar we die gekocht hebben!
Kennissen van ons deden een lichte grote houten plaat over de box als een soort deksel zeg maar. Hun katten kwamen toen nauwelijks meer in de box. Om die lichte plaat te verzwaren zou je er babyspeelgoed of iets op kunnen zetten.
S nachts legden wij een vuiliszak op de bodem zodat mochten ze erin gaan liggen dan op de vuilniszak. en idd als je ze overdag erin ziet liggen concequent zijn en eruit halen. De katten hebben er hier maar 1 of 2x ingelegen gelukkig
Het lijkt mij persoonlijk niet handig. Als je sóchtend naar beneden komt met je baby op de arm, dan moet je je box vrij gaan maken met 1 arm. Lijkt een plaat met speelgoed erop mij niet ideaal.
is ook erg makkelijk.. met kind in je arm kun je hem gewoon eraf halen met de handvaten... Ik wist inderdaad ook geen andere oplossing.
ja, inderdaad! ik geef hem gewoon een zwiep! Maar ik gebruik hem nu niet meer, ik vind het nu minder erg dan in het begin. Nu kruipt ie ook door de haren heen! Dus ts, mocht je trouwens in de buurt wonen...
Het eerste wat me te binnen schiet bij het zien van de box is heel wat anders dan waarvoor hij bedoeld is. Een krans erop en klaar...... Let maar niet op mij, denk hormomen. Maar hij is wel netjes en strak gemaakt. En het belangrijkste is dat hij werkt.