Hallo, Mijn schoonmoeder kwam net Sam ophalen, en ze liet me even voelen aan zijn ribbenkast omdat ze iets opgemerkt had de vorige keer dat ie daar was, aan de linkerkant voelt je een rib een beetje uitsteken ofzo en aan de rechterkant is het gewoon normaal. Zij vond het raar en zei dat ik misschien even na moet vragen hoe en wat. Ik zelf vond het ook wel raar voelen. Wat zouden jullie doen?
ik zou HA bellen, of je moet toevallig een dezer dagen naar het cb gaan, dan kun je het daar altijd even vragen.
Cb hoeven we pas weer in oktober ofzo heen, en het inloopspreekuur is op een tijd dat Sam al naar bed gaat bijna en hij dus moe is. Niet echt handig... Kan natuurlijk wel bellen met het cb.
Dat móet voor een keertje niet zoveel uitmaken toch En kan je geen afspraak maken ná het inloopspreekuur?
Heb het cb gebeld en zij adviseerde mij om een afspraak met de huisarts te maken. Gelijk gebeld maar praktijk is alleen te bereiken voor spoed, en dat is het niet dus morgenochtend maar even bellen. Iemand hier weleens iets van gehoord?
Hmm, bij kleine kindjes weet ik het niet zeker, maar denk dat het hetzelfde is als bij volwassenen?! De onderste ribben zijn zwevende ribben, en zitten dus niet aan het borstbeen vast. Als de ronding niet helemaal mooi is, krijg je dus een rib die een beetje uitsteekt, vooral bij slanke mensen Heb het zelf ook aan 1 kant, nooit last van gehad.. Maar misschien toch morgen even met de huisarts bellen inderdaad.
Dat zou goed kunnen idd! Het is een tenger jongetje, weegt 13 kilo nu maar je ziet wel zijn ribben als ie geen hemd aan heeft.
Het zit trouwens onder zijn borst dus niet helemaal onderaan, als hij bloot is zie je het een klein beetje. Ook aan mijn vriend laten voelen en die zei dat ik me niet druk moest maken omdat het komt dat hij in de groei is
Mijn neefje is een keer van de fiets gevallen en had niet echt pijn, dus hebben ze hem niet naar de dokter/zh gebracht. Hij had een klein beetje pijn bij z'n ribben. Pas later bleek dat de rib waar hij dus toen een beetje pijn had, scheef is gegroeid (die rib steekt een beetje uit). En dat is zo gebleven. Misschien is je zoontje ook gevallen? Ik zou wel even langs de ha.
Mijn kereltje heeft ook een soort van uitstekend ribbetje in het midden. Kraamhulp vertelde dat dit normaal is, dus dat ik daar niet van moest schrikken. Hij heeft het al vanaf zijn geboorte en nu nogsteeds. Tis ook geen vette die kerel van mij.
zou die spoedlijn gebruiken voor een afspraak.. Bij ons is de huisarts amper te bereiken omdat de assistente andere werkzaamheden verricht... is heel irritant...
bij mij dochter stak er iets uit onderaan bij het borstbeen. cb nagekeken en die zeiden dat het normaal is.