Weekendje weg in hotel (met keuken?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pepepe, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 pepepe, 11 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2012
    Wij willen over een maandje een weekendje weg (zaterdag op zondag) naar bijvoorbeeld Brugge of Gent, met onze baby van (dan) 3 maanden.

Vroeger gingen we een aantal keer per jaar een stad bezoeken, met een baby is dat toch anders. Zo dachten we eraan om een hotelkamer te nemen met een klein keukenblok (zgn. aparthotel heet dat geloof ik). Zodat we overdag lekker buiten kunnen zijn en 's avonds rustig op de hotelkamer wat kunnen eten.

Wie heeft hier ervaring mee en/of tips?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Bestaat dat dan ook in nl/belgie? Ken dat alleen van zonzekere bestemmingen..
    Lees mee..

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Veel hotels hebben wel zo'n kamer voor gasten die langer in het hotel verblijven. Zelf hebben wij ook een keer (bij toeval) zo'n kamer gehad toen dochterlief ca 4/5 maanden was. Ik vond het toen wel makkelijk voor het maken van het eerste of laatste flesje. Verder hebben we gewoon in een restaurant gegeten met dochterlief in de maxi cosi. We gingen dan wel om half 6 of 6 uur al eten zodat we de drukte voor waren.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou het gewoon proberen. Werkt het niet dan weet je dat ook weer. Ik zou wel zorgen dat je vertrouwde dingen meeneemt zodat je baby wel bekende geuren/dingen om zich heen heeft: dekentje,lakentje, evt knuffel.
    En voor de rest gewoon kijken of je dingen hetzelfde kan doen als thuis. Dus bij het naar bed gaan hetzelfde ritueel als thuis. En voor de rets kijken naar wat je kindje aangeeft: je merkt het gauw genoeg als hij/zij het niets vindt.

Ga er lekker van genieten!! xxx

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij hebben regelmatig in het verleden hotels bezocht maar niet iets met een minikeuken. Soms als je geluk had een waterkoker. That's all.

6. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Dat bestaat zeker. Google op aparthotel. Had in Zandvoort ook altijd aparthotel, zit naast centerparcs.

7. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is niet veel.
    Wij hebben ook ooit een keer toevallig zo'n 'aparthotel' gehad.

We willen niet uit eten en ons kind in de reiswieg naast ons. Dan genieten wij ook niet.

Waar we aan zaten te denken is anders om een maaltijdsalade oid op de kamer op te eten, laptopje mee en een film kijken. Zodat onze zoon gewoon kan slapen.

En overdag dus gezellig door de stad dwalen (wat hij overigens heerlijk vindt, we stoppen 'm in de kinderwagen en zolang deze beweegt, is hij heerlijk aan het genieten (lees: slapen)).

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Is dit niks? Bonobo.be

9. mamatien

mamatien Niet meer actief

Wij gingen gewoon uitgebreid lunchen, zodat we s avonds iets simpels konden eten.. Ik vond lunchen minder vervelend dan avondeten met wieg naast me...

Met pasen gaan wij weekend weg, maar dan is mn dochter ondertussen 9 mnden, dus gaan we gewoon vroeg uiteten en kan zij erbij aan tafel zitten..
    Wij hebben geen keuken oid. Maar nemen thermofles voor de zekerheid nee. Die vul ik savonds met heet water, zodat ze sochtends gewoon de fles kan Krijgen zonder veel gedoe..

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dan zou ik voor een vakantiehuisje gaan ipv een hotel. Wij namen ons zoontje mee in de reiswieg/maxicosi en dat ging altijd perfect :)

Deel Deze Pagina