Moet ik hierover in gesprek of niet (Bso)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door brownielover, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Hoi dames,

    Onze kinderen zitten sinds 2 jaar op een andere Bso, in een dorp op ongeveer 7-10 minuten afstand met de auto.
    Omdat onze kinderen de eerste kinderen waren vanuit een nabijgelegen stad, hebben we destijds overlegd voor wij ze daar gingen aanmelden of onze kinderen ook opgehaald konden worden van school. Dit kon gelukkig.

    Onze buren maakte kort daarna ook gebruik van deze Bso en als onze kinderen tegelijk opgehaald moesten worden werd er een taxi ingezet, en ging er een leidster mee.

    Nu is het door corona zo dat onze buren geen gebruik meer maken van de Bso en dus alleen onze kinderen heen gaan. Ze hebben mij onlangs gevraagd of ik geen gebruik wil maken van de taxi. Ik heb aangegeven dit niet te willen omdat er iedere keer een andere taxichauffeur is en de leidsters dan niet meer mee gaan. Ze snapten mij gaven ze aan en dus halen de leidsters de kinderen zelf op van school. (Met hun eigen auto)

    Nu haal ik mijn dochter net op van de Bso, en heeft zij de leidsters horen praten dat ze het zo vervelend vinden om mijn kinderen op te halen en dat ze niet snappen dat ik ze niet zelf breng of ze met de taxi te laten gaan.

    Ik vind het niet tof dat dit zo besproken word waar kinderen bij zijn (en dan ook nog mijn kinderen, waar het in dit geval om ging).

    Zouden jullie hierover in gesprek gaan of het gewoon zo laten? En vinden jullie dat ze een punt hebben m.b.t. het ophalen?

    Ik maak gebruik van de flex opvang. Dus de ene week zijn ze er misschien 1, 2 dagen en soms een week niet, of 4 dagen etc. Ligt aan mijn rooster en ik geef het een maand van te voren meestal door.:)
     
  2. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.141
    4.360
    113
    Home
    Ja ik zou in gesprek gaan
    Ze zeggen dat ze jou begrijpen en daarna gaan ze zeggen dat ze het vervelend vinden
    Niet echt professioneel en als je kind het heeft gehoord vind ik het helemaal niet oké
    Als er is afgesproken dat hun ze ophalen dan moeten ze nu niet klagen ik zou er dus zeker wat van zeggen
     
    Gewooniemand, hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Kan niet echt advies geven of je in gesprek moet gaan. Normaal zou ik zeggen ja, maar er is ook het risico dat, dat een goede gelegenheid voor hen is om terug te komen op eerder gemaakte afspraken.
    Dat ze het als opening zien om hierover het gesprek aan te gaan omdat ze het heel vervelend vinden.
    Je kunt vooraf niet heelmaal zien wat je losmaakt door erover te beginnen.

    Ik zou het denk ik laten gaan. Je hebt er weinig mee te winnen.
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    O absoluut wat van zeggen, dit is toch ook verschrikkelijk voor je kind om te horen. Straks voelt ze zich straks niet gewenst hierdoor.
     
    hummeltje5, Jessi79 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Wat geeft jou überhaupt de twijfel dat jij je afvraagt dit wel of niet te melden?

    Bedoel jij vind het niet tof... Dus ik zou er zeker wat van gezegd hebben.. Ten eerste omdat ze dit niet hoort te bespreken met kinderen erbij, ten tweede is het haar werk gewoon. En ja dit hoort ook bij bso bedoel dat kan voorkomen, anders moet ze iets zoeken wat beter bij haar bast ipv bso ;)
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Ik zou erover in gesprek gaan met de BSO maar dan wel aangeven op een rustige manier wat je van je dochter hebt gehoord en het niet als stelling of aanvallend brengen. Zo van: ‘goh, ik heb dit en dit van E(?) gehoord. Klopt dat of heeft ze dat verkeerd begrepen. En zo ja, hoe kunnen we hieruit komen dat het naar ieders tevredenheid gaat?’
    Ik vind altijd dat je een beetje moet oppassen wat je van kinderen (of mensen die dichtbij je staan) hoort. Er wordt zo snel een eigen draai aan gegeven.
     
    Gewooniemand, citroenrasp, Lies1611 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Sorry, ik heb eigenlijk niets heel zinnigs toe te voegen, maar dit zinnetje van die medewerker vind ik echt zo raar. Ik bedoel, je werkt voor een bso en snapt niet dat ouders zelf niet hun kinderen kunnen brengen? Het hele idee is toch dat ouders aan het werk zijn en dus hun kinderen naar de bso gaan…

    On topic: ja, ik zou er wel wat van zeggen. Ik vind het sowieso niet kunnen dat ze dit soort gesprekken voeren terwijl er kinderen binnen gehoorsafstand zijn. En als ze problemen hebben met de afgesproken regeling, horen ze dat toch gewoon op een goede manier te communiceren?
     
  8. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Ja, ik zou er ook zeker wat van zeggen. Met name het feit dat jullie kind dit gehoord heeft is echt niet ok. Die zou zich hierover echt niet druk moeten maken...
    Ik kan me overigens best voorstellen dat ze het wel eens lastig vinden, maar ja we hebben allemaal wel eens iets dat we lastig vinden tijdens ons werk. Dan ga je kijken of je er wat aan kan veranderen. Er met collega's over klagen waar de kinderen bij zijn is echt not done wat mij betreft.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Bedankt dames. Ze hoeven pas volgende week weer heen, dan kaart ik het aan. Mijn twijfel komt omdat ik idd niet zeker weet dat wat mijn dochter heeft gehoord juist is (hoewel ze al eens eerder thuis kwam met een verhaal wat over ons ging dat ook werd gezegd door de leidsters onderling) maar ook omdat ik bang ben dat er dan inderdaad een opening ontstaat waarin er gekozen gaat worden om de kinderen toch met de taxi op te halen. Ik heb er net ook met mijn man over gesproken, en die geeft ook aan dat dit wel iets is om aan te kaarten. Dus dat gaat hij, of ik, doen.:)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Precies dit.
    Gelukkig zie je tegenwoordig steeds vaker dat scholen en opvang centra in 1 gebouw zitten.. zo veel makkelijker.
     
  11. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Ik snap dat het organisatorisch voor de bso misschien niet heel handig is en dat het frustraties met zich meebrengt maar dat is niet netjes om te bespreken waar je kind bij is.
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het echt zeuren om het zeuren. Wij hebben hier ook een BSO met kinderen van meerdere scholen en ik heb bij hun toch echt niet het idee dat dit nu zo'n enorme moeite is. Ze rijden met een mooie elektrische bakfiets door weer en wind en wat is nu 10 minuten met de auto?
    Het is geen 30 minuten op de snelweg moeten rijden.

    Voor TS: ik zou het zeker bespreken en wat bedoel je dat jullie kind weleens eerder heeft gezegd dat er over jullie wordt gesproken?
    Komt toch erg onprofessioneel over.
    Ik zie dat je dochter net zo oud is als mijn jongste dochter en ze kunnen natuurlijk weleens dingen verkeerd interpreteren dus ik zou het zeker vragen voordat er straks misverstanden ontstaan.
     
  13. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik zou het zeker even na vragen. Open gesprek kan altijd toch? Overigens word de keuze voor kinderen plaatsen vaak door een leidinggevende of planner gemaakt en zitten de leidsters nu hiermee, waar ze dus duidelijk niet blij mee zijn. Ik denk dat als het klopt en het hogerop komt dat ze de keuze gaan maken om een taxi in te zetten, alhoewel dat eigenlijk niet te betalen is voor 2 kinderen xD....

    Wij mogen overigens niet met eigen auto's kinderen ophalen. Zijn de kinderen wel verzekerd in de auto?
     
  14. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Toen wij de aanvraag hebben gedaan, is er overlegd met de directrice van de basisschool/opvang locatie en met de groepsleidsters die daar toen al werkte. Dus het is wel echt in goed overleg gegaan.

    W.b.t. de taxi kosten, die zullen voor ons zijn.:o:
    Hoe het met de verzekering zit weet ik eigenlijk niet. Is dat iets dat ik moet navragen? Ik neem toch aan dat de opvang dat regelt?:oops:
     
    Ella1988 vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.610
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland

    Vwb. de laatste 3 regels: ik zou er ook vanuit gaan dat ze dat regelen, maar ik zou het als ouder zijnde wel zeker willen weten en er dus toch naar vragen.
     
  16. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik vind het niet netjes dat dit is besproken in de buurt van de oren van je kinderen.

    Ik vind jullie ophaal regeling wel bijzonder.
    De bso is hier naast de school maar als die verder is dan komen ze met de taxi. Zo'n busje. Het zou hier ook niet te regelen zijn voor die leidsters om kinderen op te halen op diverse scholen. Dan zijn ze gelijk onderbezet.
    Maar ik kom ook wel uit een stad
     
  17. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Volgens mij is degene waarvan de auto is verantwoordelijk voor de verzekeringen. Als die geen inzittende verzekering heeft of zoiets (geen verstand van xD) dan heb je niks.
    Vind het ook gek dat de opvang dit dan verwacht van een pmer. Tenzij er al een goede verzekering was, dan is het vast geen probleem xD
     
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.610
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier uit een dorp maar ook hier worden ze met busjes van de diverse k.o. organisaties gehaald.
     
  19. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Maar het is wat anders dat je kinderen moet gaan halen met je eigen auto. Bij onze BSO mag dat verzekeringstechnisch niet eens. Het is makkelijk om te zeggen dat het zeuren is, maar ik weet wat voor gedoe het bij ons kan zijn met brengen/halen, er zit vast meer achter dan “gezeur”.
     
    Ella1988 vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is inderdaad raar dat je met je eigen auto moet ophalen.
    Dan hebben ze die regeling niet goed op orde.
     
    YaelStone vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina