moet ik hiervoor mijn vk bellen?? SPOED

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door demi123, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi,

2 dagen geleden ben ik bij de vk geweest (16+6 wk) voor controle. Alles zag er goed uit! Ik moest alleen wel wat minder tillen om dat ik daarbij af en toe harde buiken krijg. Nu had ik gister ineens, toen ik me gestrest voelde (had ruzie met mijn vriend), een harde buik die pijn begon te doen. Het voelde een beetje als een lichte wee...Ik voelde mijn baarmoeder verkrampen. Na ongeveer een halve minuut trok hij weer weg.
    Is dit erg? Ik heb wel eens harde buiken maar ze doen normaal gesproken niet zeer. Is het verstandig om de vk hierover te bellen? Ik hoef er namelijk pas over 4 weken weer naartoe.
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes Demi

Bovenstaande bericht heb ik ook aan de verloskundigen op het forum gevraagd, maar omdat dit vaak een paar dagen duurt voor je antwoord krijgt wilde ik ook jullie advies vragen.

Vanmiddag terwijl ik op de bank zat kreeg ik weer zo'n pijnlijke harde buik. Het doet niet vreselijk zeer hoor. Het voelt aan als kramp.

2. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Hallo Demi,

Je mag altijd de vk bellen als je je daar prettiger bij voelt!
    Ik denk dat het geen kwaad kan hoor een harde buik, maar het is wel een teken dat je rustiger aan moet doen, dus stress vermijden, dat zal zeker helpen.

3. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Hallo,

Ik had afgelopen weken iedere nacht en ochtend harde buiken en hierdoor mocht ik afgelopen week niet werken omdat dat niet goed is zo vaak, maar ik denk dat dit geen kwaad kan, wel goed in de gaten houden want ze mogen idd geen pijn gaan doen! Je kunt altijd je verloskundige eventjes bellen, ze zal je graag gerust stellen daar zijn ze ten slotte voor:) Want teveel zorgen is natuurlijk ook niet goed...

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    kan in principe geen kwaad hoor, zolang je maar rekening met jezelf houdt en niet door dendert. Als je harde buiken om de zoveel minuten krijgen (bijvoorbeeld elke 5 minuten precies), moet je wel meteen bellen!

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hoi hoi,
    ik had met de eerste awangerschap ook van die stekende hardebuiken... je hoeft hievoor inprinciepe geen vk te bellen, maar het verteld je wel dat je moet luisteren naar je lichaam... ik ben met die harde steken gewoon doorgegaan en moest na een tijd 4 weken bedrust houden!!
    dus maak je geen zorgen, maar luister naar je lichaam en vermijd stress... en maak je je toch nog zorgen kun je altijd de vk bellen, daar zijn ze voor

Deel Deze Pagina