zwangerschap & alergie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joeja, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hallo dames,

Ik begin nu aan mijn laatste maand zwangerschap, en opeens krijg ik een heftige alergische reactie van mijn huisdiertjes. Kan dit samen hangen met de zwangerschap?

gr. Joeja

2. Chantal1977

27 jan 2008
    28
    0
    0
    geen
    Berkel en Rodenrijs
    hoi,

vervelend zeg! Maar is het geen hooikoorts? Ik hoorde laatst dat de natuur een maand voorloopt en je dus daar eerder last van krijgt dan normaal.
    Als je zwanger bent kun je sowieso meer last hebben van hooikoorts weet ik uit ervaring.
    Misschien effe naar de huisarts want er zijn wel tabletjes die je tijdens je zwangerschap mag gebruiken tegen allergie!

groetjes,

Chantal

3. angeloflove

4 apr 2007
    93
    0
    0
    hoi hoi
    het is best wel bekend zwangerschap en allergie
    zelf heb ik er ook last van bij me ellebogen
    een soort eczeem..en dat kan aanhouden tot na men zwangerschap..
    en het kan best zijn dat je allergie krijgt van losse haren maar even in de gaten houden wat net als chantal zegt mischien dat het ook hooikoorts kan zijn..
    mischien dat je er op kan laten testen?

veel succes
    greetz angel

4. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hooikoorts is het niet, dat weet ik heel zeker.
    Maar telkens als ik een cavia vastgehouden heb (en dan heb ik het maar bij bepaalde cavia's, niet eens bij allemaal.) dan krijg ik waterige ogen, snotneus, dikke rode jeukende brandende oren en gloeiende brubbels in mijn gezicht en hals.
    Ik heb het alleen bij cavia's met een bepaalde haarstructuur. Voor de maand die ik nog moet ga ik niet een allergietest nemen, ik wil geen reacties uitlokken. Ik aai ze nu gewoon op afstand en was daarna mijn handen. Moeten ze maar even een maandje zonder knuffels. Ik hoop dat het na de zwangerschap overgaat :(

dank jullie voor de reacties!
    Joeja

Deel Deze Pagina