Heb alleen even je beginpost gelezen, maar of je je moet schamen? Zeker niet! Die collega's van je man moeten zich schamen. Wat een botte boeren zeg. Ik ken ook iemand waarvan de man zei dat vrouwlief niet moest denken 'lekker' thuis te kunnen zitten wanneer de kleine er is, ze kan gewoon een steentje bijdragen en werken. Ik krijg kotsneigingen van zulke kerels. Ten 1e is moeder zijn, het huishouden runnen en koken net zo goed werk. Dat stopt ook niet om 17u. En ten 2e vind ik het een hele respectloze instelling richting de vrouw. Dus niet schamen meid.
Hier ook alleen de beginpost gelezen. Maar nee je hoeft je niet te schamen. In mijn optiek is het zo dat als je samen een relatie hebt gaat trouwen en een kindje krijgt alles van JULLIE is. En dus ook het geld. Wij hebben hier beide geen eigen rekening meer maar een gezamelijke rekening. Hier worden beide salarissen op gestort gaan alle vaste lasten af en als we wat leuks willen kopen gaat het daar ook vanaf. Ik ga straks als het goed is na 1,5 jaar thuis gezeten te hebben weer 3 dagen werken vind ik meer als genoeg ik WIL niet fulltime werken ivm ons kind. Dit hebben wij samen besloten. Dat andere het anders doen moeten hun weten maar dit hebben wij besloten. En is niks raars aan. Als jullie zo gelukkig zijn is er toch niks aan de hand?
haha nou dan zou ik me dooood moeten schamen Mijn man verdient best wel veel, als mensen vragen waarom ik niet meer werk, zeg ik gewoon, omdat ik daar geen zin in heb! Ik ben nu mijn eigen bedrijfje begonnen maar gewoon omdat ik het leuk vind, als ik een week geen zin heb plan ik gewoon geen klanten in. Heerlijk!
gwoon 1 betaal rekening ..en 1 spaarrek.. werkt hier t beste... mn man laat mij alles beheren.. ik doe toch de boodschappen e.d aangezien ik nog fulltime mama ben. hoop binnenkort n leuke baan te vinden voor 2/3 dagen
Heb niet alle reacties gelezen maar eerlijk gezegd gaat het hier ook zo. Man werkt en ik ben thuis, hij wil dat zelfs graag zo. Wij hebben geen aparte rekening, geen eigen geld maar gewoon samen. In onze ogen werkt dat in een huwelijk ook zo (maar dat mag iedereen anders zien) Overigens; mijn zwager denkt net zo als die collega's van je man. Ergens op tv zei iemand laatst; bedenk je maar eens hoeveel geld het zou kosten als je; een nanny, een huishoudster, een kok en een personal assistent in zou huren; je bent onbetaalbaar!
SAMEN is toch doodnormaal??????? ja hoor, mijn man werkt fulltime, ik drie dgn en ja ik doe veel meer in huis. Zeker nu hij ook nog een studie erbij volgt. Wij doen dit samen, hij zou zijn studie niet kon doen als ik hem daar niet in toe gelegenheid stel door meer in het huishouden te doen en de kids verzorging op me te nemen! Dus financieel doen we het ook gewoon samen. We zijn getrouwd en hebben samen voor kinderen gekozen, logisch dat je alle zorg en alles wat erbij komt kijken dan ook gewoon verdeeld op een manier die bij je past!
.. Je hoeft je absoluut niet te schamen! Hier gaat het precies zoals bij jullie. Alles op 1 grote hoop.
Wat een rare en asociale collega's. Ik vraag me af of ze die dingen ook net zo hard beweren als die vriendinnen erbij zijn. Hier zit het overigens net ietsje anders. We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. We hebben wel ieder een eigen rekening, maar die zijn zodanig gekoppeld, dat wij beide op ieder moment geld kunnen verschuiven. Hypotheek gaat bijvoorbeeld bij mijn man eraf, kinderopvang bij mij. Komt er op neer dat wij alle inkomsten en uitgaven delen. Mijn man en ik werken beide 4 dagen per week. Dit om 2 redenen: 1) Onze inkomens liggen zo dicht bij elkaar, dat het niet echt uitmaakt of iemand 5 dagen werkt en de ander 3, of beide 4. 2) Voor onze functies is het vrijwel onmogelijk om minder dan 32 uur per week te werken. Overigens hebben wij 1x per week een huishoudster, die voor 4 uurtjes komt. Ook omdat ik een hekel heb aan schoonmaken, maar ook omdat het anders wel heel erg zwaar wordt, vind ik dan. Waar ik werk, werken er heel veel maar 4 dagen. Sommigen dan 4x9, maar ze zijn bijna allemaal (ook de heren) 1 dag thuis met de kids. En die weten allemaal dat een dag thuis met de kids niet een dagje 'lekker niksen' is. Persoonlijk vind ik een dag alleen thuis zwaarder dan een volle dag werken. Zeker fysiek. Maar ik heb dan ook een kantoorbaan waarbij ik bijna de hele dag aan een bureau zit. Mentaal wel zwaarder, maar men denk ik mentaal ook sterker dan fysiek.
wij hebben hier trouwens wel allebei een eigen rekening maar dat is puur omdat we te lui zijn om naar de bank te gaan en het om te zetten. En sommige rekening gingen automatische van mijn rekening af dus dan moet ik dat ook weer omzetten .. we vinden het wel makkelijk zo hahahah maar het is dus niet in de zin van '' Jouw geld is jouw geld en mijn geld is mijn geld '' nee alles wat hier binnen komt is van ons allemaal..
Zeg doe is even normaal! Ik blijf ook thuis en mijn man werkt fulltime. En daar voelen ons allebei ok bij.
Hier hebben we een geregistreerd partnerschap en geen haar op ons hoofd dat eraan denkt om alles gescheiden te houden. Sowieso kul als je getrouwd bent of een partnerschap hebt op basis van gemeenschap van goederen. Dan zijn nl alle gelden, ook die op je eigen bankrekening, voor 50% van je partner. En idd is het net alsof je elkaar dan niet vertrouwt...beetje vreemd... Hier werden we ook voor gek verklaard...
Ah joh is stoere mannen praat. Die piepen echt wel anders als hun vrouwen erbij zijn hoor! En als je geen kinderen hebt, kun je je geen voorstelling maken van hoe je leven zal veranderen. Allemaal onwetendheid dus Ik ben ook thuis bij de kindjes en mijn man werkt/studeert. Vinden wij beiden het fijnst!
Als je samen tevreden bent over de regeling die jullie hebben afgesproken waarom zou je je dan schamen? Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd, we hebben ongeveer een gelijk inkomen. Helaas is het niet mogelijk dat één van ons beide helemaal zou stoppen met werken. Misschien als ik 5 dagen zou gaan werken dat het net zou kunnen, maar ik wil niet fulltime weg zijn van huis en het is ook niet zo makkelijk om contractuitbreiding te krijgen. Dus zullen we allebei parttime blijven werken en parttime voor ons kindje zorgen. Dat vind ik zelf wel eerlijk verdeeld, ik gun mijn vriend straks ook tijd met onze baby. We hebben een gezamenlijke rekening voor vaste lasten en gezamenlijke uitgaven en houden allebei ongeveer evenveel geld over om aan onzin dingen uit te geven. Ik vind het wel fijn om mijn eigen geld te hebben. Hoe vaak heb ik mijn vader niet tegen mijn moeder horen zeggen dat hij het geld verdiende en dat hij dus de beslissingen nam (ze zijn uiteindelijk gescheiden, want dat werkt natuurlijk niet). Ik voel me er niet prettig bij om geen inkomen te hebben.
ik vind dat onzin dat DAT de reden te noemen dat ze zijn gescheiden , het ging duidelijk mis omdat de ene zich meer voelde, blijkbaar dominant hierover was en er dan slecht werd gecommuniceerd, dat ligt niet aan dat de ander wel of niet werkt, als ze had gewerkt had het zoiezo niet beter geweest hoor dan had er wel wat anders geweest vermoed ik zo... In een goede relatie werkt dat namelijk niet zo...
haha wat een rare collegas! Nou verdien ik met mijn parttime baantje toevallig per jaar meer dan mijn man met zijn fulltime baan maar alles gaat hier gewoon naar rato hoor... We houden allebei hetzelfde bedrag over. En niks geen handje ophouden hoor. Als het geld van mij op is vraag ik mijn man om meer of andersom of ik pluk het van de gezamelijke rekening
De regel is hier (vanaf mijn kant) alles wat van mij is,is van mij. En alles wat van jou is,is OOK van mij
hier gaat het precies zoals bij jullie... je bent samen een eenheid en wie er nou meer binnenbrengt moet niets uitmaken in een goede verstandshouding!! zou wat zijn zeg dat als ik minder verdien dan mn man of andersom en hij of ik eens wat wil kopen maar het niet heb dat je dan zegt ja jammer dan... komop zeg... ik denk dat die collega;s uit ontwetendheid spreken en zodra ze huisje boompje beestje hebben heel anders denken en doen hoor!
sowieso begrijp ik het "mijn geld" uitspraak niet, als je samen een gezin sticht/woont/toekomst wilt hebben... ik voel me toruwens ook niet afhankelijk doordat wij het zo doen, dat is namelijk wel vaak het geval vanuit de meeste vrouwen...als ze het geld per se gescheiden willen houden..en "je eigen "geld wilt hebben...
Bij ons is het ook allemaal ons geld hoor. We hebben beide 2 pasjes,dus kunnen van beide banken pinnen. Van mijn bankrekening word alles voor het huis etc afgeschreven,en van mijn man zijn rekening sparen we en extra dingen.