Hoi dames, ik heb al twee kids rondlopen. Maar nu wil ik graag nog een derde. Ik ben mei 2013 gestopt met de pil. Het is nu dus een jaar later. Nu vraag ik me af moet ik me zorgen maken? En wanneer kan ik naar de huisarts? Ik voel altijd mijn eisprong en toen ik met ovu testen aan de slag ging klopte dat inderdaad met mn eisprong die ik zelf al voelde. Bij mijn eerste kind duurde het 8 maanden en bij de tweede was het gelijk de eerste ronde raak. Ik moet er wel bij zeggen dat ik tot nu toe nog borstvoeding gaf aan de jongste. Maar het lijkt me niet dat het daardoor niet lukte. Ik ben er nu mee gestopt en ik ben vandaag gestart met etos zwanger worden pillen en tarwekiemolie. Ik ben 32 en soms denk ik straks zit ik in een vervroegde overgang ofzo. Ik vind het gewoon te lang duren en vooral omdat ik elke ronde gebruik maak van de vruchtbare dagen. iemand tips of op en aanmerkingen die zijn welkom.
Volgens mij mag je als er na een jaar onbeschermde gerichte sex geen zwangerschap is ontstaan een verwijzing. Maar ik weet niet hoe dat is als je al twee keer normaal bent zwanger geraakt. Wel lastig voor jullie! Hopen dat het door de bv. kwam! En jullie nu snel zwanger zijn
Volgens mij kan t wel zo zijn dat bv het wat tegen houd. dit vond ik via google en t komt van de zwangerschapspagina af: Vrouwen die geen borstvoeding geven, zijn over het algemeen vanaf zes weken na de geboorte weer vruchtbaar. Bij vrouwen die borstvoeding geven, komt de menstruatie vaak iets later op gang. Daardoor is het onduidelijk wanneer ze precies vruchtbaar zijn en opnieuw zwanger kunnen raken. Toch kan het geven van borstvoeding een volgende zwangerschap voorkomen, mits je voldoet aan enkele strikte voorwaarden. Borstvoeding en vruchtbaarheid Tijdens het geven van borstvoeding stopt de afgifte van het hormoon GnRH door de hypothalamus (een deel van de hersenen). Dit hormoon heeft invloed op de hypofyse die zorgt dat je ovulatiecyclus goed werkt. Zolang dit hormoon niet wordt aangemaakt, zal je niet vruchtbaar zijn. Omdat vroeger de vrouwen hun kindje de hele dag bij zich droegen en continu aanlegden, was het geven van borstvoeding voldoende om een nieuwe zwangerschap te voorkomen. Maar omdat ons voedingspatroon en lichaam in de loop van de jaren zo goed zijn ontwikkeld en de meeste vrouwen hun kindje niet meer de hele dag bij zich dragen, is deze methode niet meer voor honderd procent betrouwbaar. weet wel dat t gemiddeld een jaar duurt voordat je zwanger kan zijn.
Dank je wel voor je antwoord. Ik weet wel dat borstvoeding inderdaad een zwangerschap tegen kan houden. Maar ik gaf niet meer volledig (mn kind kreeg ook vaste voeding). En ik heb een hele nette cyclus. Maar misschien dat nu ik helemaal gestopt ben ik nu wel zwanger ga raken. Ik hoop het.