Hey, Ik vroeg mij eens af of jullie hier ook mee zitten.. Wanneer mijn eisprong is geweest ga ik erg letten op wat ik wel of niet mag eten zo laat ik half gebakken biefstuk, carpaccio, rauwe eieren en noem maar op voor mijn neus voorbij gaan. Deze ronde ben ik dat een beetje zat en heb vanavond dus bijvoorbeeld wel tonijn gegeten. Maar toch vind ik het wel eng stel dat je toch wel zwanger blijkt te zijn? Hoe doen jullie dit?
Ik zou er niet zo mee inzitten. ¨Wel geen rauw vlees eten of rauwe kazen, maar voor de rest ook niet te veel mee bezig zijn. Vraagje, waarom mag tonijn niet?
Tonijn staat bij voedingscentrum onder roofvissen... geen idee waarom je dat niet mag. Ik eet het uit blik meegebakken bij de macaroni dus vond zelf dat wat er in kon zitten dan wel dood is. Ik let alleen op rauw vlees/vis/melk en gewoon hele tijd. Voel ik me toch beter bij dan onderdscheid maken tussen voor en na ovulatie want straks ben ik die uitzondering die toch menstrueert met zwangerschap...
Tonijn uit blik mag sowieso wel, rauwe tonijn zoals bij sushi niet. Maar ik las laatst ook weer ergens dat een stukje verse zalm (dus geen gerookte) rauw best kon. Ik let er niet 'te' veel op. Eet ook best een zachtgekookt eitje. Je hebt dan in principe nog geen bloedband met je kind na bevruchting dus mocht jij ziek worden zal het kindje daar niet zo heel erg veel van merken behalve dat het voor jezelf erg vervelend is.
Ik heb begrepen dat na 12 weken pas echt die bloedband gemaakg word met navelstreng etc. Dus als je o verwachts zwanger bent no worries.. Van mijn dochter wist ik niet dat ik zwanger was (ongepland) en ben de eerzte 4 weken alleen maar uitgeweest en andere dingen gebruikt. Dat was nog in mijn wilde periode Ze ligt nu tegen me aan in bed
Super om te horen, ik denk dat ik er ook maar wat flexibeler in wordt tot ik een positieve test mag hebben.
Je kan het beste al tijdens het proberen zwanger te raken geen rauwe vis/vlees meer eten want toxoplasmose dat je daarvan kan krijgen, heeft een incubatietijd van een maand. Je kan het dus later krijgen als je dan inmiddels zwanger bent.
Toxoplasmose kan je ook krijgen van het in de tuin werken toch? Rauw vlees/vis zou ik niet eten inderdaad. alhoewel ik wel rauwe zalm heb gegeten op het wachtbankje, bedenk ik me nu. Alcohol ben ik wel heel voorzichtig mee na mijn eisprong en ervoor ook zo min mogelijk trouwens.
Hoi, Ik ben er persoonlijk wat te nuchter in lees ik al Mijn instelling is bij een positieve test gezond leven en letten op alles. Nu eet en drink ik alles nu het nog kan. Het wachten duurt al zo lang en zie het niet zitten om een jaar te leven als een zwangere als dit niet zo is. Maar het lijkt mij wel beter om nu al te letten op wat je eet en drinkt denk ik.. uit voorzorg. Groetjes..
Ik houd nu alleen nog maar rekening met alcohol (en het verschonen van de kattenbak), maar verder zou ik daar nog niet aan beginnen. Wie weet duurt het langer dan verwacht.
Als je het vlees eerst een paar dagen in de vriezer hebt gehad kan het geen kwaad meer dan is de bacterie dood. Ik eet nu eigenlijk maar weinig dingen die niet mogen bij een zwangerschap en heb er dus ook nooit rekening mee gehouden.
Ik heb hier niet eens over nagedacht, dan kan je bezig blijven. Ik heb ook heerlijk gesmuld van filet americain de week voor mijn positieve test. De kans dat je zwanger bent is al klein, de kans dat je er ziek van word ook. Ik heb de alcohol laten staan, maar de rest kon ik me echt nog niet druk om maken. Maar goed, ik ben daar sowieso vrij nuchter in geloof ik.