steken in bil

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angela24, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Ik heb sinds een paar weken van die onwijs pijnlijke steken in mijn linker bil. Elke keer op dezelfde plek en ontzettend pijnlijk. Herkent iemand dit en kan ik hier iets tegen doen?

2. Niet meer actief

Ik heb er ook zo'n last van en heb het opgezocht, het hoort bij de bekkenpijn als alle kraakbeenbanden uit gaan rekken. Meestal voel je dit in het gebied van af de twee kleine kuiltjes net boven je billen, tot onder in je billen.
    Ik heb het soms aan de ene, soms aan de andere kant. Vooral als ik in een vreemde houding heb gestaan, of te lang heb gelopen/ gezeten.
    Veel afwisselen, rug rechthouden en de meest comfortabele houding zoeken. Er valt niet veel aan te doen, maar als het erger wordt, of ook op andere plaatsen gaat zitten, dan wel even je vk waarschuwen.

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hoihoi,
    Ik heb daar ook regelmatig last van, maar heb BI!
    Bij mij voelt het als een soort van verkrampen van mijn bilspier, vooral met gaan zitten of grote stappen nemen. Bij mij komt dit doordat mijn spier/zenuw dan even klem raakt tussen mijn gewrichten! Ik heb 2 maal per week fysio, en zonder zou ik niet meer kunnen!

Het klingt ook wel een beetje als zwangerschaps ischias! Misschien even langs de VK, huisarts? iedereen is anders, en misschien is het bij jouw wel iets anders, maar blijf er niet te lang mee lopen!

sterkte en suc6!
    kus miek

4. marjelleke

10 sep 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Klinkt idd als zwangerschapsischias! Heb hier zelf ook last van (kon op een gegeven moment zelfs niet meer uit bed komen en lopen) en kan je vertellen dat je hier zeker niet mee aan moet doen, omdat het dan later in de zwangerschap BI en behoorlijke rugklachten tot gevolg kan hebben. Een fysio kan je hier goed mee helpen, daar zou ik dan ook zeker een afspraak maken. Informeer dan wel of je fysio ervaring heeft met dergelijke problematiek en zwangerschap. Sterkte!

5. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik heb de steken in de anus schiet altijd omhoog van de pijn dan :oops:

6. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Ik heb er sinds 2 weken ook last van. Niet de hele dag maar meestal 's avonds als ik lekker op de bank heb gelegen en ik dan weer overeind moet komen en ga lopen. Dan heb ik een soort van pijn/kramp in mijn linkerbil. Als ik dan even heb gelopen gaat het weer goed, maar als ik dan weer ga zitten en opstaan dan heb ik er weer last van!

7. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Ik heb het niet de hele dag en soms heb ik er ook een paar dagen geen last van maar het voelt inderdaad als een soort kramp in mijn bilspier. Altijd precies op dezelfde plek.
    Ik had ergens gelezen dat het ook een soort van bandenpijn zou kunnen zijn?

8. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Mmmm, ik heb daar dus ook last van, het begon al een paar weken geleden maar wordt steeds erger. Heb dit in mijn rechterbil en aan de linkerkant heb ik ook last van mijn lies, vooral als ik gezeten heb en op moet staan doet het erg zeer. Verder ook veel last van mijn stuitje. Maar vind wel dat ik er erg vroeg mee ben?

Heb anderhalve week geleden het verteld aan mijn VK maar volgens haar hoort het er allemaal bij.... heb maandag een afspraak met mijn huisarts wil het toch even na laten kijken want het wordt steeds erger.

9. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook ik heb hier last van. Het begon met een paar dagen pijn in me stuitje.Daarna ben ik door mijn rug gegaan dat is nu gelukkig over maar nu...................een soort van spierpijn in me linkerbil! En het doet zeer :cry: Als ik s'morgens mijn bed uitkom gaat het wel, maar naarmate de dag vordert,wat een pijn.Je moet in beweging blijven, maar teveel is ook niet goed, dus het is echt zoeken, tot hoever kan ik gaan. Hum, niet ver dus :( Mijn fisio vertelde dat dit idd met je bekken en het uitrekken van je banden te maken heeft.Ze heeft een aantal stensels gekopieerd waar het uitgebreid in staat beschreven. Het staat allemaal met elkaar in verbinding.Ook staat er dat het rond de 20e week op kan komen. Nou dat klopt bij mij helemaal, het begon in me 19e week.Ik BAAL er goed van,want ik moet nog zooooveeeeeeeeeeel doen :( Ik krijg 2x in de week therapie en ik doe trouw 2x op een dag me oefeningen. Ik hoop dat de pijn daardoor minder word.Tot nu toe merk ik nog geen resultaat helaas :( Afwachten maar en luisteren naar je/me lichaam dus,rustig aan doen! Sterkte meiden.
    Liefs, mussie

10. Niet meer actief

Ik loop er ook al een paar weken mee, je bent dus helaas niet de enige :( Irritant he, maarja, kunnen we alvast wennen aan de laatste paar weken en ook aan de bevalling etc. Dat schijnt ook niet allemaal een roze wolk te zijn :p

Succes iedereen die er nu al (net als ik) soms als een oud vrouwtje bij loopt 8)

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

meis ik zou gewoon even naar de dokter gaan
    bij de een ichias, bij de ander BI en bij weer een ander een beknelde zenuw

Ik heb er ook last van, ik loop al sinds week 16 bij mensendieck. Bij mij is mijn linkerSI gewricht geblokkerd.

dus nogmaals ga even naar een arts, want in geen van de gevallen kun je gewoon door blijven lopen.
    En internet en wij hebben veel info maar daar mag je niet zomaar op afgaan.

12. Angel Eyes

Wat trouwens altijd goed is, is om kleine stapjes te nemen, dit zodat je bekken niet teveel wijkt van elkaar.
    omdat al je gewrichtsbanden soepeler zijn door een hormoon relaxine kun je de boel teveel uit elkaar trekken met grote stappen en/of traplopen.

dus inderdaad als omaatje lopen ;)

13. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heel herkenbaar. Kan vies pijn doen he.

14. ik moet met mijn bi juist wel grote stappen nemen hahahah
    Misschien krijgt iedereen wel ander advies.
    Advies is dus laat een deskundige er naar kijken

15. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Hoe voelt BI? weet niet wat ik me er bij voor moet stellen. Heb niet het idee dat ik mijn bekken voel namelijk. Het is echt alleen midden op mijn bil.

16. Angel Eyes

Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan. wij zijn hier geen dokters meis, sommige klachten lijken op elkaar maar hebben een andere oorzaak.

sterkte met je klacht!

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb ook pijn in mijn linkerbil; het wordt erger naarmate ik langer zit (met name op mijn werk). De VK zegt dat het zwangerschaps-ischias is en dat er weinig aan te doen is, behalve vaker een stukje lopen. Er zit nu ergens een zenuw beklemd ofzo. Heb er ook al een paar weken last van.

Gewoon even navragen bij je arts of VK!

18. Niet meer actief

is zw-ischias iets anders dan bekkenpijn?

19. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Vlgns mij is dat hetzelfde. Ik heb er in ieder geval last van (en anders van beide... :( )

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Volgens de VK is het iets anders.. Dit is meer een beknelde zenuw en BI is toch verweking? Weet het ook niet hoor.
    Bij mij begint het door te trekken naar voren, boven mijn schaambot, dus ik denk dat ik maar eens langs de huisarts ga.

Deel Deze Pagina