Net de 20 weken echo gehad. Alles is goed met onze kleine jongeman. Hij is wel ietsje verder qua dagen (3 dagen verder qua groei) en zijn buikomtrekje 4 dagen... Hij weegt ook al 360 gram. Volgens de verloskundige net iets boven het gemiddelde, maar nu maak ik mij een beetje te zorgen of mijn baby niet te zwaar/groot is (help, met het oog op de bevalling...) Hoe was dit bij jullie?
Hier met de 20 weken echo was ze 595 gram en 28 cm. Bij 25,6 weken was ze 3 pond. Nu met 27,5 weken was ze 1900 gram en nu met 28.1 zeg maar 4 pond. Haar lengte is 40 cm. Ze lag met 20 weken echo 3 weken voor en nu dik 5 weken . Zolang mijn suiker onder controle is maak ik me geen zorgen. Maar zodra hij weer niet onder controle te krijgen is zal ze nog verder voor gaan lopen.
Ik heb de echo afgelopen maandag hehad, dus met 19 weken en werd de kleine op 320 gram geschat. 3 dagen voor op schema dus prima. mijn zoontje liep een dikke week voor op schema en bij 39 week een echo gehad dat het een dikkerdje was. Bij de geboorte was hij 50 cm en 3410 gram. Gewoon dus. Kortom, niet te druk om maken. Lekker genieten
Hier was alles perfect niks te dik.. En onze kleine man woog met de 20weken echo (20+6) 369 gram Mijn dochter was met de 20w echo (20+3) 365 gram en is geboren met 39w en 4 dagen met een gewicht van 3110 gram zou me dus zeker geen zorgen maken
Zegt helemaal niks meid. Kan nog bijtrekken allemaal. Vaak schatten ze ook vaak onwijs mis. Vorig week, week 32 was het bij mij helemaal rechtgetrokken en woog de kleine 1820 gr. En nog zegt dit niks, we zullen het wel zien.
Hier zeiden ze ook dat trekt wel bij. Maar ipv bijtrekken loopt ze nu 5 weken voor Oke ik heb wel suikerziekte en mijn andere 3 Kids waren ook erg flink. Maar hoop niet dat ze te veel groeispurten blijft maken. Ze woog 1900 gram afgelopen maandag met 27,5 weken. Blijft nu netjes haar eigen lijntje groeien op de p92 lijn.
Mijn verloskundige heeft vier kinderen die varieerden in gewicht van 5 tot 8 pond. En de bevalling van het kindje van 5 pond was net zo zwaar als die van 5 pond. Gewicht van de baby zegt niet alles. Ik denk dat je kindje prachtig op gewicht is.
Nee hoor, ik heb gehoord dat het gewicht op 20 weken 10% is van het geboortegewicht.. dat komt bij jouw uit op 3600gram. Wat een mooi gewicht is, niet teveel. Hier klopte die theorie trouwens!
Ik heb met 20+4 de 20 weken echo gehad en toen lag ze een week voor, ze woog toen 415. Nu ligt ze nog steeds een week voor maar qua gewicht klopt het als je er inderdaad 1 week bij telt volgens de vk Het is een schatting, niet te druk over maken
Bij mijn was het andersom kindje was te klein. Niet schikbarend vooral de beentjes waren kort wat op afwijking kon duiden. Uiteindelijk veel echo's gehad en soms zelfs 2 op de zelfde dag (moest veel naar ziekenhuis voor hoge bloeddruk en dan deden ze standaard korte echo erbij , en als ik dan net al een echo had gehad dan maakte ze hem alsnog) Ik heb echt altijd verschillende gewichten en groei gehad. 1 dag zeiden ze iets van 2000 gram , andere zei 2400 gram. Best veel verschil. Mijn kindje was bij de 20 weken echo 260 gram geloof ik en was toen 20.1 week. Uiteindelijk geboren met 3376 dus gewoon net gewicht niet licht in iedergeval, al is het echt een dunnetje en hoe die aan het gewicht komt niemand snapt het. Maat 50'heeft die nu nog aan. Is een moment op name en 3 à 4 dagen is echt heel weinig. Geen zorgen maken dus
Ik moet me suiker testen omdat we beiden snel groeien . Mn suuker was ietsje aan de hoge kant. Verder geen suikerpatienten in de familie
ik hoop niet dat dit waar is want bij mij zeiden ze dat me baby 25 cm was en op een gewicht van 500 gram zat. Als jouw theorie zou kloppen dan heb ik bij de bevalling een baby van 5 kilo: haha en ik heb geen suikerziekte of zwangerschapsdiabetes. Ben tot nu toe nog geen 3 kilo aangekomen tijdens zwangerschap. Vond het wel raar. Maar nu hopen dat ik met 28 weken een groeiecho krijg om te zien wat het gewicht dan is.
dan hoop ik dat ook idd. mijn uk was met de 20 weken echo 595 gram en ook al erg lang. 5 weken voor en blijft dit groeien alleen 1 nadeel nu Suiker is nu weer te hoog.
Bij mij was hij met 20 weken precies goed en gelijk aan de termijnecho met 32 weken lagen de kruisjes op de middellijn hartstikke goed dus! Wegens bloedverlies bij de gynaecoloog in het ziekenhuis wederom een groeiecho met 37.2 weken en kleine woog 3348 gram en buikje liep 2.5 voor.. moest weer glucose drankje innemen maar geen suiker.. vraag me dan toch af waarom het ineens zo snel kan afwijken terwijl de rest van de echo's daarvoor goed was..
Hier werd de kleine bijna 600 gram geschat met 20.5. Geloof dat ze zeiden dat ze 3/4 weken voor liep op groei. We kregen toen een extra GUO en vele groeiecho's volgden. Mijn suiker werd telkens gecontroleerd maar was perfect. Met de echo met 36.1 kwam de metingen al rond de 4000 gram uit boven alle groeicurves uit, en werd besloten dat ik in de 38e week werd ingeleid, want met 40 weken zouden we echt voorbij de 5kg zijn. Bij controle 37 weken hebben ze gestript in de hoop dat het daarmee op gang kwam en dat lukte. Helaas na een bevalling van 36 uur werd het alsnog een spoedkeizersnede, gewicht was 4225 gram en 54 cm. Ws schoot de bevalling niet op ivm erg grote hoofdomtrek waardoor het hoofdje niet voldoende het bekken in kon zakken. Ws niet echt het verhaal wat je wil horen maar zo kan het dus wel gaan, MAAR de gyneacoloog die toch al veel ervaring had gaf aan dit nog niet vaak mee te hebben gemaakt zonder dat de moeder (zwangerschaps) diabetes had. En als de hoofdomtrek kleiner was geweest, was de bevalling ws heel anders gelopen.
Hier liep zl bij de 20 weken echo ruim 2,5 weken voor in de groei en dat is ook altijd zo gebleven. Uiteindelijk bleek hij een sterrenkijker te zijn en mede hierdoor en door zijn grote hoofdomtrek werd het een spoed ks. Gecontroleerd op suiker maar dat was het niet. Hij was "gewoon" groot