Indikken met jbpm van tammi

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jedine, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    ivm verborgen reflux dikken we voeding in (en gebruiken ook nexium)
    Nu gaf ik nutriton maar lees veel dat hier veel toevoegingen inzitten en meer bijwerkingen zoals krampen, diarree, obstipatie...

Ze had voor nutriton al obstipatie waarvoor ka lactulose heeft voor geschreven. Nu is t wisseld ze heeft of keutels of

Ze is nu 5w en steeds meer krampen (wat ook weer vaak is rond deze leeftijd)

De nutriton was op en heb ik pure jbpm van tammi gehaald alleen staat er dat ik veel minder moet geven dan nutriton echter voeding wordt niet dikker en komt weer meer omhoog incl mondjes voeding wat eerst niet was.

Ze krijgt 90+3 schepjes standaard 1
    Nutriton deed ik 1 schepje met klein kopje en dat was voldoende.
    Iemand een idee hoeveel tammi ik erbij moet doen

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al eens geprobeerd om gewoon niet in te dikken? Als de medicatie op punt staat, kan reflux geen pijn meer doen. Spugen blijft altijd, maar is ook geen ramp. Dan ben je mogelijk meteen verlost van al dat geklungel met jbpm.

Als je toch wil dikken, denk ik dat trial and error de enige manier is om te kijken hoeveel precies handig is voor jouw baby, jouw fles en jouw speen.

Aardbeitjes vindt dit leuk.
  3. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Wat bedoel je met trial and error?

Mss wel idee om te proberen niet meer in te dikken, zal dit eens met ka overleggen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Trial and error = een dosis proberen, kijken wat het geeft, en dan de dosis bijsturen.

Jedine vindt dit leuk.
  5. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Jbpm mag niet als je ook Nexium geeft.

Hier eerst pure jbpm gehad, maar krampen werden daar juist erger van. Toen we jbpm stopten, was er een deel van de onrust voorbij. Ook erge verstopping gehad, lactulose voor gehad. Na stoppen jbpm was dat ook voorbij.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klopt wat hierboven staat. Het word afgeraden om nexium icm jbpm te geven. Dit komt omdat het een wisselwerking op elkaar heeft.

Dus direct stoppen met indikken.
    Zorgen dat je alle leefregels opvolgt en de medicatie juist geven. Spugen is dan niet meer erg, het spugen doet immers geen pijn meer.

Aegyo vindt dit leuk.
  7. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Vreemd dat dat dan niet aangegeven wordt door psychian assistent, de kinderarts en cb....wat heeft t voor wisselwerking ?

Leefregels worden zoveel mogelijk toegepast, alleen bedje niet schuin want daardoor heb ik oudste een keer onder dekentje vandaag geplukt en meningen zijn ook verdeeld of dit echt effectief is. Heb vorige week wel ontdekt dat ze veel beter op dr buik slaapt, dus dat doen we nu.
    Voeden doe ik op verzoek (fv) was minder gaan geven en dan weer terug naar 8 keer maar dit pikte ze echt niet haha dus weer 7 voedingen maar die hoeveelheid had ze niet genoeg aan. Zitten nu op 6 voedingen, waarbij ze steeds 90-110 drinkt, geef ik minder is ze echt niet tevreden. Ze weegt ongeveer 4 kilo.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In mijn handtekening staat een link naar mijn weblog en daar staat een link in voor de richtlijnen van kinderartsen. Daar staat het in.
    Op pagina 6, punt 5 staat het al. De rest staat op pgn 23.

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Het zou je verbazen hoe slecht veel kinderartsen (en het CB al helemaal...) op de hoogte zijn van de richtlijnen voor reflux. Sowieso is indikken ontzettend achterhaald. Het ligt als een brok op de maag en is behoorlijk zwaar voor zulke jonge darmen om te verwerken. Het kan helpen hoor, maar ik hoor bijna alleen maar negatieve verhalen.

Wij dikten overigens wel in, maar dan een klein beetje en met Gelilact. Dit leek ook prima samen te gaan met Ranitidine. Maar JBPM was hier een ramp, zulke erge obstipatie en krampen! En Gelilact had als "prettige" bijwerking dat het de darmen van ons zoontje een zetje gaf zonder diarree te veroorzaken.

10. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Obstipatie had ze al voordat we starten met jbpm, hiervoor heeft ze lactulose.

Ik ben gestopt met indikken, avarlach Thanx voor de info. Ik ga t aankaarten bij ka. Vandaag wel n rustige avobd zonder krampen gehad. Wel blijft ze ongeveer 1,5 tot 2 uur na voeding onrustig, slaapt dan bv en begint dan te draaien, kreunen en wordt dan wakker

11. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Kan dr nu alleen niet meer in bed leggen, ondanks zo recht mogeijk voeden bijna n uur rechtop houden (valt dan bij mij in slaap) en op ee buikje in bed begint ze binnen een half uur te kreunen, kronkelen en hoor je steeds voeding omhoog komen Ze heeft dus weer op mij geslapen (ook dan kreunen,kronkelen maar wel minder) en ik heb amper geslapen

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang geef je nexium en hoeveel?

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Goed punt :) Nexium heeft dik twee weken nodig om optimaal te werken. Meestal worden na twee weken de bijwerkingen, zoals krampen, ook minder.

14. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Nexium nu ruim 2 weken, half zakje
    Met voeding heb ik niks veranderd, standaard 1 en sinds 3 weken nutriton.

Fv krijgt ze op verzoek, ze is nu bijna 6 weken en drinkt 6x 90-120 cc per keer. Sinds 5 dgn 6 voedingen en doet 20-25 min over n voeding. Op advies logopediste gebruiken we difrax (na geboorte Dronk ze nauwelijks door onstandigheden waardoor ze dag 2 tn 9 een sonde heeft gehad)

Over 1,5 week moeten we weer naar kinderarts. ( afspraak stond al ivm milde afwijking hartje, ben al op co geweest en toen aangegeven vermoeden reflux) Ze lijkt nu weer meer last te hebben als voeding omhoog komt.(pijnlijk grimas, huilen) Als t deze week erger wordt bel ik of ik eerder kan.
    Qua leeftijd zitten we nu natuurlijk op de piek van krampjes en die gaan ook weer over. Ben gelukkig stuk relaxer dan bij de eerste

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Half zakje is een doses die vaak voorgeschreven wordt en ook vaak wel al voldoende werkt. Echter bij de oudste hebben we tot 1 jaar 2x daags half zakje gegeven.

Daarnaast moet je nexium zonder jbpm ook de tijd geven.

Jedine vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina