hij kan zijn speen maar niet in zijn mondje houden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blue Ice, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Ice

Blue Ice Lid

28 apr 2008
    98
    0
    0
    bediende
    Mechelen
    Hallo,
    Mijn zoonje van 3,5 maand heeft last om zijn speen in zijn mondje te houden.
    Dit is vaak lastig omdat hij dan altijd weent , als hij zijn speen kwijt is.. er zou al veel opgelost geraken als hij dit zou kunnen inhouden. Volgens mij is hij te hevig met zuigen ,waardoor hij zijn speen kwijtspeelt...
    Dus zijn wij constant bezig met zijn speen terug in zijn mond te steken en even vast te houden...

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem? En wat hebben jullie er aan gedaan...
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    groetjes

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tot in den treure terug stoppen ;)
    Is n bekend probleem dat pas echt over gaat als de kleine de speen zelf kan zoeken in zn bedje (en dan ben je een half jaar verder)
    Zaak is wel dat je de juiste grootte van speen hebt.
    Dus geen new born maatje voor eentje van 3 maanden..maar ook geen voor n half jaar voor eentje van 3 maanden (of je moet n raar kind hebben zoals ik die alleen een te groote wil...)

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Geeeen idee. Misschien een ander model of maat proberen? Ik zeg maar wat hoor... zou kunnen dat ie te klein is en hem moeilijk "vast" zuigt?
    Wij hebben vanaf het begin zo'n speen met een platte onderkant (die rare vorm die niks wegheeft van een speen van een fles). Het voordeel daarvan is dat hij, wanneer ze in slaap valt en niet meer zuigt, een beetje in haar mondje blijft hangen.

Als je je zoontje ermee laat slapen kunt je er wellicht een spuugdoekje door de ring doen, dan rust de speen op dat doekje en valt niet zomaar uit zn mondje.

Als hij ermee wakker is kun je er beter niks aan vast maken, want dan trekt het gewicht het speentje makkelijk uit zn mond.

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    dat is precies de reden waarom wij elke keer de duim in de mond deden ;) die verdomde speen raken ze altijd kwijt :( en de duim hebben ze altijd bij de hand gehad. ;)

je kunt er nu nog niet zoveel aan doen, ze hebben nu nog niet de coördinatie om de speen te pakken en deze zelf terug te doen. dat de speen uit de mond valt is puur omdat hun zuigkracht soms even kan verslappen omdat ze ergens anders aandacht voor hebben of moe zijn, en tja dan ligt ie er weer uit ;)

even doorzetten nog :)

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Pas op met de duim! Want die kunnen ze moeilijker afleren dan de speen, omdat ze die altijd bij de hand hebben.
    Zo heeft mijn zusje tot haar 11de geduimd...

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hahaha komt me bekend voor! tja denk dat er weinig aan te doen is eerlijk gezegd ik heb het opgegeven oplossingen te bedenken :D ik wacht maar geduldig af tot ze de leeftijd heeft dat ze der duimpje pakt of zelf die speen erin kan duwen als ze hem kwijt is hahaha

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Misschien een andere speen proberen? Onze zoon heeft een speen met een 'platte onderkant' en die kan hij goed in zijn mond houden. Bolle spenen die er van allebei de kanten hetzelfde uitzien kon hij ook moeilijk in zijn mond houden.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft hier nooit een speen gehad (we hebben het wel even geprobeerd, maar het werkte niet: viel er steeds uit, ook als ze wakker was). Sinds een tijdje duimt ze, maar ik ben erg blij dat ze zonder duim of speen kan slapen... zeker omdat ik af en toe, als ze erg moe is, inbaker, ;)
    Ik zou geloof ik kijken of je dat spenen niet helemaal af kunt leren... ben je van alle gedoe af ;)

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    In het ziekenhuis rolden ze een spuugdoekje op, plakten het met tape aan de speen en dan bleef de speen redelijk liggen. Maar Jesse lag op de neonatologie en daar zijn constant verplegers in de buurt.
    Maar thuis liggen ze in bed veel alleen, en of het slim is om dat dan thuis ook te doen? :(

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja met ducktape vastplakken

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Probeer andere spenen uit. Bij ons was de oplossing een spaanse speen (tijdens vakantie gewoon gekocht in de supermarkt om te proberen). Kind helemaal blij en wij dus ook! :)

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    oeh wij gaan binnekort naar tenerife dus dan gaat jayla ook maar eens aan de spaanse spenen :p uitproberen kan geen kwaad he hahaha
    en ik bedacht me ook al eens elastiekjes om de oren en aan de speen :p maar is ook zo kind onvriendelijk he hahhaa

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Herken dit helemaal. De ochtenden gaan hier dan ook dikwijls zo vanaf een uur of 7.00: recht op zitten in bed, voorover buigen naar wieg aan het voeteneind, speen terug, weer liggen. En zo elke 10 minuten. Je snapt dat mijn woede allang op de speen gebotviert is en dat hij alle hoeken van de slaapkamer letterlijk heeft gezien.

Er is gewoon niet veel aan te doen. Yelena is heel beweeglijk, zit altijd te friemelen aan iets en dus ook aan de speen met als resultaat dat ik hem elke 10 minuten terug kan gaan stoppen. om gek van te worden.

Doekje eraan vind ik gevaarlijk. Eenmaal geprobeerd en dat bleek alleen maar leuker te zijn om aan te friemelen.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje kon ook geen speen vasthouden. Hij zog er ook te hard aan zodat het elke keer eruit floepte. Na 2 weken waren we het zat met proberen en hebben hem nooit meer een speen gegeven. Nu is hij 7 maanden oud en ik ben zoooo blij dat hij geen speen heeft en het ook niet nodig heeft. Ik lees veel te vaak drama's met spenen hier (nachten eruit of het terug in het mondje te doen etc).
    Dus misschien toch niet zo verkeerd!

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Tja, leuk en aardig, maar moet eens de speen eruit halen als ik met madame op stap ben. SCHREEUW-EN.
    in de wieg, krijg ik geen speen? prima ga ik weer lekker gillen.

sorry ben echt enorm gefrustreerd daardoor, heb zo al een behoorlijk slaaptekort opgebouwd en nu begint het huilen alweer.

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    tell me about it :)

ik heb zelf tot mijn 16e geduimd. maar altijd alleen maar in bed (toen ik ouder werd) en heb nooit geen beugel oid nodig gehad. maar goed dat neemt natuurlijk niet weg dat het niet de beste manier is ;)

ik ben blij dat mijn dochters in ieder geval hun duim gevonden hebben, worden ze moe gaan ze niet jengelen maar pakken ze hun duim, worden ze snachts wakker gooien ze hun duim in de mond, hebben ze honger maar gaat het niet snel genoeg gooien ze die duim in de mond :)

nee alle gekheid op een stokkie, ik heb ook de keerzijde van een speen meegemaakt en kan alleen maar blij zijn dat die van ons hun duim hebben ipv dat eeuwige gedoe met die spenen of uit de mond gevallen, of kwijt en dat ze geen andere willen, ja uiteindelijk na veel gejank,geschreeuw wel maar dat duurt even :(

17. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Heel bekend probleem. Mijn zoontje kon tot hij 4 maanden was z'n speen niet lang in houden. En als hij ;m kwijt was, was het brullen. En zo in ene was het voorbij. Volgens mij was het toen we stopten met inbakeren dat hij z'n speentje gewoon kon 'in houden'. Niet dat het één met het andere te maken had denk ik. Maar ik was ook op zoek naar de gouden tip destijds, maar gelukkis kan het dus ook in ene goed komen.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    In een babyzaak werd ons verteld dat de combispeen vaak beter blijft zitten. Of die speen van Avent

19. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Precies, die hebben wij hier ook. Van Avent. Bij Prenatal verkrijgbaar. Volgens mij is de speen ietsje groter of langer dan die anderen.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben 'm ook van Tenerife dus je moet er een kunnen vinden. Koop 'm aan het begin van je vakantie... bevalt ie dan kun je er een zooi inslaan voor je terugkomt! Mijn moeder is nu op de Canarische Eilanden en die probeert er ook een stapel mee te nemen!

Deel Deze Pagina