Moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tascha, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Arm ventje.. Ik snap best dat je je zorgen maakt.
    Kan niets anders zeggen, dan succes en beterschap!

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    En Tascha? Een beetje een goede nacht gehad?
    Wat ontzettend naar zeg allemaal.
    Beterschap!

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    We hebben een goede nacht gehad. We hebben hem nog een keer wakker gemaakt voordat wij gingen slapen en toen heeft ie een beetje gedronken en is weer verder gaan slapen. Tot 8 uur, dus wij hebben ook een paar uurtjes kunnen maken. Vanochtend vroeg hij zelf om een beetje drinken, dit is natuurlijk erg positief. Het gaat allemaal nog met een slakkentempo, maar de zin komt terug en dat is het belangrijkst. Hij heeft nog steeds nul komma nul energie, maar ja dat kleine lijfje heeft een heleboel in te halen, dus dat zal nog wel even duren, maar er zit dus zeker verbetering in. Gisteren merkte we ook dat zijn hele lijfje stuk begon te gaan van het vocht tekort en het vele douchen, door het spugen, dus we hebben hem even heel goed met olie ingesmeerd, in de hoop dat zijn huidje niet echt scheurt. Hij zit nu in de stoel even naar de teletubbies te kijken, maar hij slaapt heel erg veel. Hij is nog lang niet beter, maar wij zijn er iets geruster op. Nou kijken hoe het de rest van de dag gaat.

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, dat klinkt gelukkig een stuk beter! Nu moet het toch wel gestaag elke dag wat beter met hem gaan, lijkt me.

Beterschap nogmaals...

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

En tascha? Hoe is het nu met je kleine grote man?

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ja hoe is het? Dat is voor ons eigenlijk ook nog een beetje de vraag. Hij heeft vanochtend een paar hapjes pap op en nog een ijsje. Hij heeft alleen geen energie. Slaapt eigenlijk alleen maar en als ie wakker is, zit ie bij ons op schoot. Hij weet ook niet wat ie wil en heeft geen geduld voor iets. Een boekje lezen houdt ie 2 tellen vol. Een dvdtje kijken is ie snel zat. Hij krijgt nu wel iets meer trek, maar we durven hem nog niet teveel te geven. Hij is denk ik langzaam aan het opknappen, maar het heeft even tijd nodig. Dat lijfje heeft veel te verduren gehad de afgelopen week.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi, mag ik vragen hoe lang jou zoontje precies al ziek is?
    Mijn zoontje begon namelijk vrijdag wat hangerig te worden en zaterdag was hij heel duf... veel slapen en huilen.
    Tegen half 5 begon hij in golven over te geven en dit herhaalde zich nog een paar keer die avond.
    De nacht ging hij in met 38,8 graden koorts en sochtends was dit opgelopen tot 40 graden... de nacht was dan ook werkelijk beroerd!
    Zondag deed hij niks anders dan poepen! alles wat erin ging kwam er binnen 15 minuten weer uit!
    Zijn we naar de huisartsenpost geweest... conclusie, buikgriep.
    We moesten hem maar iets geven tegen de diarree zodat wat er binnen bleef ook genoeg tijd had om goed te verteren.
    Daarmee was alleen het overgeven dat hij er soms ook nog bij deed niet opgelost.
    Voor de nacht was Tygho gelukkig zo moe dat hij na wat keren overgeven toch redelijk heeft geslapen.
    Maandag deed hij niks anders als overgeven... Soms zelfs tijdens het drinken al!
    Hij werd heel slapjes en sliep veel, tussen de slaapjes door was hij hooguit 30min wakker.
    Daarbij had hij ook nog steeds 39graden koorts.
    De nacht van maandg op dinsdag was werkelijk een drama!
    Schreeuwen van de honger maar niks binnen kunnen houden!
    midden in de nacht weer de huisartsenpost gebeld... Ors geven, de assistente vond het een schande dat de dienstdoende huisarts ons daar zondag niks van had gezegd!
    En elke 5 minuten 1 theelepeltje met verdunde opvolgmelk.
    Dit was uiteraard geen succes want als je extreme honger hebt, is dit erg frustrerend!
    Nog meer geschreeuw dus!
    Dinsdagochtend zijn we weer naar de huisarts geweest, dit keer de vervanger van mijn eigen.
    Die heeft zetpillen tegen braken voorgeschreven, en die deden hun werk!
    Maar we mochten dat maar 1 dag doen en dan zou het beter moeten gaan....
    Het ging ook beter, die ene dag!
    Vandaag begon de dag weer met overgeven en overgeven!
    in de middag ging het redelijk qua niet overgeven, maar poepte meneer zichzelf helemaal onder!
    Inmiddels heeft hij alweer een paar keer overgegeven....
    Nu ligt hij in bed, heeft toch nog iets gedronken en ik hoop van harte dat het binnenblijft en hij niet uitdroogt.

Maar 5 dagen lang overgeven en diaree is toch niet goed bij zo'n kleintje?

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Joshua is sowieso een jaar ouder en kan dus wat meer hebben. En hij heeft niet zo lang overgegeven en diarre gehad. Hij is meer gestopt met eten en drinken. Ik zou als ik jou was, nu weer de dokter bellen. Die kleintje drogen heel snel uit. Dus gewoon weer bellen en eisen dat ze naar hem kijken. Ze moeten goed kijken dat ie niet uitdroogt. Zo lang spugen en diarree is niet goed.

Deel Deze Pagina