Mijn dochter is bijna 6 maand en weegt 7500 gram met een lengte van 62 cm het cb vindt dat ze te zwaar is. tjaaa, ik zei komt vast wel goed hoor als ze straks kan lopen verwijnt het toch vanzelf ben best benieuwd hoe zwaar jullie baby,s zijn?
met 6 maanden woog mn dochter 6220 gram ook bij 62 cm, ze zit net ietsje boven de onderste lijn, kleintje dus.
Jouw baby te zwaar??? Mijn dochter weegt 8380 gram bij 70 cm en 6 maanden. Het CB vindt dat ze keurig in haar curve loopt. Ze is altijd al groot en zwaar (9 pond bij geboorte).
Te zwaar?? Mijn zoontje woog met 6 maand 10 kilo bij een lengte van 71 cm. Hier eigenlijk geen commentaar op gehad. Mijn zoontje was ook altijd al zwaar. 5 kilo bij geboorte.
onze dochter is 8 kilo en 65 centimter !!! pfff cb heeft altijd wat te zeuren te zwaar te licht het is nooit goed straks als ze gaan lopen nou daan gaat dit er heus wel vanaf .....
Onze zoontje is dus bijna 6 maanden en dinsdag woog hij 7.800 en 69 centimeter.. de CB zei niks hierover..
Isabella was met 6 maanden 8020 gram en 69 cm Ze zit al vanaf het begin 1 lijntje boven het gemiddelde, maar omdat ze deze lijn altijd aanhoudt is niks aan de hand.
huh wat een onzin met te zwaar zeg. Mijn kleine is 4 maanden en is 66 cm en weegt 6.4 kilo en dat is zelfs net iets onder het gemiddelde.
Mijn zoontje woog bij 6 maanden 8440 gram bij 70 cm. CB vond dat hij heel mooi op schema lag. Ze hebben altijd wel wat te zeuren daar.
Tyrell woog maandag 8680 en is 68 cm lang. maar ik luister niet meer naar hun min oudste woog 8630 en was 70 cmlang met 6 maanden ze hebben echt altijd iets te zeggen (lees zeuren) daar ja. jennefer
Ons meisje was bij 6 maanden 6150 gr en 63,5 cm. Een lichtgewicht dus. Het CB vindt dat we het goed in de gaten moeten houden. Ze eet als een bouwvakker, is altijd vrolijk, beweegt veel en haar papa is ook lang en dun. Volgens mij niks aan de hand, maar het is toch nooit goed. Te klein, te groot, te dik, te dun.. Wat willen ze dan..dat ik er een kilo bij kijk of dat ik haar appeltaart met slagroom ga geven? Ik zou me er niet druk om maken. Ieder kindje groeit en ontwikkelt op zijn eigen manier.
@Ivka: als je het invult op de groeicurve van het groeiboekje, hoe zit ze dan? En krijgt ze BV of FV? Bij FV is een hoog gewicht namelijk wel een groter probleem dan bij BV. Als je BV geeft, zou ik me nergens druk over maken, Thirza was bij die lengte 5500 gram (toen was ze 2 mnd ), maar zit met haar lengte bovenin en met haar gewicht op de gemiddelde lijn, dus wel een slanke dame dus... (niet mager, bepaald niet Lekkere spekbenen heeft ze, ). O, ik kijk nu al even in de groeicurve: ja, qua gewicht zit ze mooi op het gemiddelde, maar qua lengte zit ze onder de lijn... Wel aan de zware kant dus voor haar lengte...
Hoi Rozemarijke, Robin krijgt flesvoeding. Op de groeicurve heeft altijd op de onderste lijn gezeten, zowel wat betreft lengte als gewicht. Bij de laatste controle met 8 maanden zat ze met het gewicht iets onder de onderste lijn en met de lengte nog op de onderste lijn. Ze was al licht bij de geboorte (2690 gr), dus waarschijnlijk zal ze voorlopig een lichte dame blijven. Zolang ze goed eet en vrolijk is, probeer ik me er maar niet druk om te maken. Groetjes, Ivka
Nou, mijn dochter is toevallig gister geweest, ze weeg 7553 gram en is 65cm. Helemaal niet te zwaar, goed op gewicht volgens het CB. Zou het met de lengte te maken hebben dat ze jou kindje wel te zwaar vinden?? Die 3 cm doet het hem toch ook niet?
Een paar cm lengteverschil doet verhoudingsgewijs nog veel hoor, bij deze kleine lengtes, Maarrehm, Ivka, ik snap het niet helemaal meer: nu heb je het erover dat je kleintje juist te licht is?
Net als Rozemarijke gezegt misschien verhouding gewijs cm en gewicht. Onze dochter woog met 63 cm 6380 gram en is ook echt niet mager, maar ieder kindje groeit anders. Ik zou me er niet te druk om maken hoor
Denk dat het idd vaak ook om de combinatie lengte en gewicht gaat. Ik heb toevallig de grafiek van het cb hier liggen. Kindje van de Ts (ter voorbeeld) zit qua gewicht bijna op de +2 lijn, maar qua lengte netjes op de 0- lijn. Dus verhoudingsgewijs wat te zwaar. Lopen die 2 gelijk dus beiden op de + 2 lijn, dan is het gelijk heel anders allemaal denk ik. Fae was overigens met 6 maanden 6980 gram, bij een lengte van 67 cm Daarna werd ze ziek (2x ) en stagneerde haar gewicht nogal, waardoor ze nu met 9 maanden 7600 gram is, bij een lengte van 72 cm. Dus met lengte nu op +1 en met haar gewicht op -1 lijn... Lang en relatief dun dus...