grotere kans dat het nu goed gaat? en termijn?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jonibra, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jonibra

jonibra Niet meer actief

Goedemiddag,

ik heb weer eens een vraagje aan U.
    Wij hebben vandaag en goede echo gehad met naar mijn berekening 9w4d.
    Klopt het dat nu de kans dat het goed gaat veel en veel groter is geworden en dat de 12 weken grens eigenlijk vooral iets van vroeger is.
    Dat het er dus eigenlijk zoals mij verteld op neer komt dat als een kindje rond deze tijd goed zit op groei en je een kloppend hartje ziet je er eigenlijk net zo goed vanuit kan gaan dat het goed zit en het percentage dat het fout kan gaan verder eigenlijk de hele zwangerschap hetzelfde blijft?

Nog een klein vraagje:
    De vorige echo klopte precies met wat ik dacht 6w4d maar deze echo (ze heeft het meten 3 keer gedaan)gaf aan dat het ong 10w3d was.(naar mij berekening 9w4d)
    Volgens de echoscopiste is de houding op de foto de beste om het op te meten.
    Ze zei ook dat ik of een week verder ben of dat de kleine een groeispurtje heeft gehad.
    Ook omdat de armpjes en beetjes heel duidelijk zijn en we alles al heel goed zagen bewegen enzo.
    Wat denkt u? (we houden gewoon dit aan hoor tot de volgende echo maar ben gewoon nieuwsgierig)

View attachment 56984

Liefs mij

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als de echo nu goed is is de kans dat het mis gaat inderdaad heel klein. Maar ik kan je helaas geen garanties geven.
    Ik kan niet zien aan een foto hoever de zwangerschap is gevorderd. Maar dit is wel een betrouwbaarder meet moment dan bij 6 weken. Waarschijnlijk ben je dan toch een weekje verder.

Mirjam

3. jonibra

jonibra Niet meer actief

Bedankt voor je reactie.
    Dat er geen garantie's te geven zijn snap ik helemaal hoor.
    Zelfs na de 12 weken is er nooit een garantie.
    Had alleen hier gelezen dat de kans na een goede echo met 8 weken een heel stuk kleiner was en dit zei de echoscopiste ook.
    Daarom was ik wel benieuwd.
    We hebben de termijnecho de 22e dus dan weten we het "zeker"

Liefs mij

Share This Page