Mijn zoontje kauwt zijn eten vanaf het begin al niet goed. ik dacht juist dat het beter ging. het koekje eten gaat nu prima! maar brood is een drama! Hij wil perse nu zelf eten maar het is niet normaal hij neemt een stukje brood en slikt het zo weg! ik zeg zo´n 1000 keer goed kauwen. nou dat doet ie dan een paar keer en dan slikt hij het weer gewoon zo door. Is dit normaal? iemand hier ervaring er mee? want ik begin me toch een beetje zorgen te maken. als ik er niet met mijn neus boven opzit heeft hij binnen een halve minuut een plak brood weg gewerkt. groetjes paars
mijn zoon kauwt ook niet goed, vind ik. hij trekt soms hele moeilijke gezichten om een stuk weg te kauwen. en om alles weer te gaan pureren... dat zie ik niet zitten. Geen tips, ervaring dus ik lees even mee.
zou het een idee zijn ipv kleine hap slik weg stukjes. Grote dubbele stroken te geven? zo moet hij gaan happen ipv hap slik en weg. Ja hij zal waarschijnlijk een x gaan kokken en het is eng. Maar ik denk dat hij zo het beste kan leren weer te gaan kauwen. Heeft hij wel al kiezen?
Ja hij heeft al kiezen. en het maakt niet uit als het nou hele grote stukken zijn of kleine hij slikt het gewoon door!!
Nee, geen ervaring mee... Maar misschien een idee om beschuitjes te proberen. Als het met koekjes (knapperig) wel goed gaat, dan gaat het misschien met een beschuitje ook wel goed ? Of een boterham gewoon dubbelvouwen en zo geven, dan moet hij erin happen en er een stuk afbijten, misschien gaat dat beter ? Mijn dochter kauwt wel heel goed (duurt ook erg lang per hapje... En vooral als ze de korstjes aan het eten is (die vind ze wel heerlijk trouwens gelukkig). Dus misschien kun je voorlopig ook vooral de stukjes met korst geven ?? Verder helaas geen tips voor je. Succes !