Overdag heeft onze zoon (bijna 17 maanden) nergens last van, behalve zoals een andere TS al schreef, bij 'nee' zeggen vaak geen huilen. Onze zoon slaapt soms door, maar soms ook ineens (tijdstip kan varieren) krijsend en lijkt wel in paniek maar dat kan ik mis hebben, wakker. Even bij ons in bed, of flesje, schommelstoel, het wil allemaal wel, zoontje is stil en bijgekomen. Soms helpt het flesje helemaal en gaat hij weer lekker slapen. Maar vannacht dus bij het flesje ook niet. Echt krijsend, heel overstuur zodra je het woord slapen al zegt. Eenmaal in zijn bed totaal krijsen, zodat ik vind dat je hem er echt weer uit moet halen. Hij heeft daarna ook even de tijd nodig om weer op adem te komen. Mijn man zegt, ondanks dat hij zo overstuur krijst, probeert hij misschien toch uit en moeten we het even laten gaan. Ik weet t echt niet. Tuurlijk willen wij onze zoon niet laten huilen. Aan de andere kant, zodra je hem oppakt uit zijn bedje en hij op adem is gekomen, is er niets meer aan de hand. Totdat je hem terug wilt leggen in bed. Overdag is er trouwens niets aan de hand met slapen, 's avonds met het naar bed gaan ook niet. Iemand een idee? Wij zijn hier nu met stokje tussen de ogen....
klinkt als de beruchte 17maanden sprong,volgensmij zijn wij er net vannaf...heb het net overleefd was wel een pittige. wij hebben 3 weken met stokjes tussen de ogen gelopen haha,op een gegeven moment maar steeds bij mij in bed gelegd. en nu is alles gewoon weer als vanouds,gelukkig!!!! sterkte ermee
Nou zeg, benieuwd. Hier bijna precies hetzelfde verhaal. Al 4 avonden dat ie gewoon écht niet gaat slapen. Op zich wilt ie zn bedje wel in, maar binnen een half uur begint ie met huilen en krijsen, hij word dan ook alleen maar rustig wanneer ik 'm bij me pak en rustig tegen hem praat. En inderdaad een flesje melk wordt hij ook rustig van. Ik dacht eerst nog dat hij gewoon niet moe genoeg was en heb 'm gisteren overdag wakker gehouden, op een klein uurtje slaap in de kinderwagen na, maar het was gisterenavond weer pet. Uiteindelijk als hij dan bijna slaapt bij me, leg ik hem terug en slaapt ie verder tot de volgende ochtend. Maar dan zijn we alweer 2 uur verder.. Vandaag moet de beslissing vallen: gaan we weer naar de "5-minuten regel", dus laten huilen wat ik écht verschrikkelijk vind of geef ik toe en neem ik hem bij me. Maar ja, wat zal werken op de lange termijn???? Vind het zo balen, het ging net zooooo goed, ging graag naar bed en sliep overdag zo'n 2,5 uur en snachts van 19 tot 7!
nee laten huilen helpt niet hoor, hier werd hij alleen maar hysterisch van. is gewoon een fase waar ze door moeten. even een paar weekje accepteren hier is het nu voorbij,hij voelde zich denk ik gewoon niet zo lekker.
Als hij in de 17 maanden sprong zit, dan duurt het al wel eventjes......tis zeker al een week of 3 aan de gang dit. Ja, dromen en nachtmerries heb ik ook aan gedacht, hoe lang duurde dit pcootje? En met hem eruit halen is er dus waarschijnlijk op dit moment geen - ik probeer papa en mama even uit - fase? Soms denk ik ook: als hij er maar niet aan went, want dan hebben we dit flesje melk ed iedere nacht. Maar dan twijfel ik daar toch weer aan, omdat hij soms wel gewoon doorslaapt.
Tis alweer een tijdje geleden maar het begon na 9 maand en duurde ongeveer tot 1,5-2jaar. In het begin was het iedere avond raak en later nog zo af en toe.
@loe helaas hier ishet met delano ook nog steeds zo hoor, die word ook elke nacht wakker en krijsen en doen, en het enige wat hier werkt is bij ons in bed, en als hij weer slaapt weer terug leggen. maar dat is ook al heel lang aan de gang! geen hoopvol nieuws voor je sorry! haha
Ik lees jouw berichtje en meid, ik leef met je mee.. maar als het echt 'raak' is bij je kindje kan het lang duren. Ons zoontje heeft vanaf vorig jaar januari tot en met een weekje terug altijd slecht geslapen. Hij werd ook krijsend wakker na een paar uurtjes slapen, en was niet meer stil/rustig te krijgen. Wel als we hem uit bed haalden of bij ons in bed namen, was hij stil en rustig en sliep hij zo verder.. We hebben uiteindelijk tegen hem gezegd: je blijft in je bedje, we laten de lamp aan en de deur open en je gaat lief slapen. En werkelijk joh, hij slaapt nu een week lang door! (Nu nog hopen dat het doorzet natuurlijk). Hij slaapt nu ook bij z'n zusje op de kamer ivm komst 3e kindje, misschien scheelt dat ook nog wel hoor. Maar als hij nu huilend wakker wordt (krijsen is het niet meer) leggen we hem neer, laten we de deur een stukje open, nachtlampje op de gang en hij gaat rustig weer slapen. Denk idd dat het een sprong is, dromen en verwerken van alle indrukken etc. Hoop voor jullie dat het snel over is!!!
Ook goed nieuws mag verteld worden: Bruce is heerlijk gaan slapen én blijven slapen! TOT nu toe dan, maar das weer voor t eerst sinds 5 dagen... @ Loe: hopelijk gaat t bij jullie ook snel beter meis...
Wat fijn! Hopen dat alles lekker stil blijft hihi. Hier was L. natuurlijk heeeeeeel moe van zijn (en onze) vermoeiende nacht, hij ging naar bed zonder gemor. Maar dat is vaak wel zo.Hopelijk blijft het vanncht hier ook lekker stil!
oh puf nee.........bij jou? Hij is lekker gaan slapen, wij er vroeg in na de korte nacht van gister, en ja........om 12.00 uur: paniek. Puf. Flesje in bed en weer slapen. Maar om vijf uur : weer paniek. Bij ons in bed, hij was zo vreselijk overstuur. Volgens mij nachtmerries, kan dat nacht na nacht? In slaap gevallen tussen ons in, mijn man heeft hem toen slapend (!) in bed teruggelegd en om 07.00 uur (uur vroeger dan normaal) weer krijsen van het een op andere moment. Puf. Dus vroeg op, om half tien alweer naar bed, geslapen tot 11.45. En nu ligt hij alweer op bed vanaf 14.30......... hij is wel heel snel moe hoor merk ik. Hoe ging het bij jullie?
He hoe vervelend zeg Loe! Wat dat dan is he.. Kunnen het ook niet de oortjes zijn? Omdat die vooral tijdens het slapen opspelen? Hier weer lekker als vanouds, geslapen van 19.15-07.00..
Heerlijk toch! Goed zeg. Tja, de oortjes, ja het kan, hij zit nog steeds in zijn linker oortje te wroeten, maar hij heeft nu zijn tweede antibioticakuur, dan zou ik toch denken dat dat wel over zou gaan? Weet je wat wel heel gek is? Hij heeft bijna geen oorsmeer meer, terwijl hij er vroeger in omkwam zeg maar....
das weer balen jah,hier word er doorgeslapen van 20.00 tot 6.15...is ook wel eens langer geweest. idd mischien toch de oortjes bij jullie. mischien kun je een beetje zittend slapen met hem in jullie bed,met allemaal kussens ofzo in de rug.
Hm, heb geen verstand van oorsmeer Loe... Maar hij is dus nog met een kuurtje bezig? Grote kans dat het dus dan tóch nog de oortjes zijn, toch? Hardnekkige ontsteking dan. Zou dan nog eens naar de HA gaan denk. Én Oja, zoutoplossing sprayen in zn neusje voor t slapen gaan, doe je dat al? Énne, chamodent van VSM kan ook verlichting geven . Allemaal onschuldige middeltjes , maar de moeite waard voor een goede nachtrust tóch. Sterkte meis! Ps. Hoe was deze nacht?
Das balen hè Diaan, zó vroeg al wakker? Bruce heeft ook de neiging vroeg wakker te worden, 7uur is meestal wel de max... Vanda ag hoorde ik m al om 6uur, ligt nu zó af & toe te kletsen. Hopelijk valt ie nog ff in slaap....
oe poe poe, weer zo'n nacht. óm 01.00 uur was het raak, vanuit het niets krijsen krijsen, helemaal overstuur. Geen melk gegeven,maar bij ons in bed. Hij snurkt al vrij snel. Na anderhalf uur in eigen bedje gelegd (toen werd ik wakker, en zag hem nog liggen hihi). Dat ging goed. Tot half zes, opnieuw hetzelfde. Weer in bed bij ons. Geslapen als een os. Toen om acht uur voeding gehad. Hij drnkt zijn melk ook niet goed op. En ik weet niet waar we in zijn beland, maar speelt nu de peuterpuberteit al? Hij wil con-ti-nu opgetild worden, doe je dat niet, barst hij in brullen uit (op dezelfde manier als 's nachts). Eigenlijk huilt hij nu heel vaak op de dag, omdat hij zijn zin niet krijgt. Onze zoon is nogal tv verslaafd (lees wielen van de bus) en ik kan gewoon geen laptop of tv aanzetten of hij begint van vreugde te gillen en keihard te huilen alsh et niet voor hem is of hij niet bij de laptop mag zitten. Je denkt even dat hij opgetild wil worden omdat hij bij je wil zitten, maar nee! Tis voor de laptop........ Maar wel heel vervelend hoor, eigenlijk is ons jongetje vrolijk van aard, maar hij is op het moment niets anders dan gefrustreerd en boos lijkt het. Daar komt hij weer aan,want mama zit op de laptop........ zucht.