Hallo dames, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, mijn zoontje van 6 weken ( geboren met 33+6 ) krijgt volledige borstvoeding. Nou spuugt hij na iedere voeding een flinke golf terug, soms wel 4x achter elkaar. ook spuugt hij na 2 uur ineens een golf, dit is dan of doorzichtig water met witte vlekjes, of dikkig wit spul... Hebben jullie hier ervaring mee, en wat deden jullie hieraan? Liefs
Spugen kan door van alles komen.. Hier kwam het spugen door KMA. Hele golven kwamen er uit. Ik las vaak dat men zei dat het meestal meer lijkt dan dat het is, maar mijn dochter spuugde écht heel erg veel. Toen ik op dieet ging was het over. Maar nogmaals.. spugen kan door verschillende dingen komen, dat hoeft niet altijd een allergie te zijn.
Hidde doet het ook (even oud als Sem en ook met 34 weken geboren!). Maar hij heeft er geen last van verder. Die stukjes komt doordat de melk al in zijn maatje verzuurd is door het maagzuur, heel normaal. De ka adviseerde ons johannesbroodpitmeel door de afgekolfde melk te doen. Maar Hidde heeft daarna een hele middag gehuild. Heel zielig. Ik laat hem nu lekker spugen en was wat vaker...
Volgens mij heeft Sem er ook niet echt last van gelukkig. Alleen wel als het dus 2 uur na de voeding gebeurd. dan hoor je hem huilen, en als je hem dan op pakt dan spuugt hij en is het gelijk klaar! Wat toevallig trouwens hihi