Uitslag bloedonderzoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tavsan, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Vorige week dinsdag heb ik bloed laten prikken voor de VK.
    Dat onderzoek waar ze kijken of je ziektes ed hebt.
    De VK zei dat ik gebeld zou worden als er iets niet goed was en anders de uitslag te horen zou krijgen bij het volgende bezoek (is eind deze maand).

Maar ben eigenlijk vergeten te vragen binnen hoeveel dagen de uitslag bij de VK bekend is.
    Ik ga er niet vanuit dat ik iets heb maar weet het liever zeker zeg maar..
    Ik moet een paar keer in het jaar bloedprikken voor de internist en daar is de uitslag meestal met een dag of 3 bekend.
    Is dat bij de VK ook zo of duurt het langer?

En is het niet raar om zelf te gaan bellen?

Weet iemand dit toevallig?
    :)

2. dans

dans Actief lid

31 mrt 2012
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Tavsan,

Meestal duurt het een weekje voor dat de uitslag binnen is. Ik neem aan dat je bloed heb laten prikken bij de star. De uitslag moet eerst bekeken en verslagen worden en dan sturen ze het op naar de vk daar gaat wel een week overheen tenzij het spoed is. Als je het niet vertrouwd zou ik de vk gewoon bellen en dat is echt geen rare vraag.

Succes met wachten.

3. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij bij het bloedprikken bleek mijn hb te laag en dat hoorde ik al 3 dagen later, toen belde ze mij daarover op. Maar je mag altijd zelf bellen hoor, vinden ze heeeeeeeel normaal.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja hoor, ik liep ook weleens binnen voor een uitslag (woon naast de vk) dus bellen kan al helemaal goed.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Als het bloedonderzoek afwijkend is, dan bellen ze waarschijnlijk zelf ook wel eerder (bij mij iig wel). Maar je bent natuurlijk altijd vrij om de vk zelf even te bellen na een paar dagen!

6. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Bedankt voor jullie berichten!

Ik heb daarnet zelf maar even gebeld en gelukkig was alles goed.
    Natuurlijk ga je daar wel stiekem vanuit maar ik was toch een beetje aan het denken gegaan... ' wat nou als..' .

Dus voor iedereen die zich druk maakt om de uitslag zeg ik ook:
    BELLEN!

Deel Deze Pagina