De titel zegt het al. Mijn dochtertje (bijna 3) slaapt nog in haar ledikantje en het wordt tijd voor een groter bedje. Ik twijfel heel erg of ik voor haar een junior bed zal kopen of niet. Ik ben er wel over uit dat ze dan onder een dekbedje gaat slapen, geen slaapzak meer. Een junior bed lijkt mij voor haar een fijnere overgang en wat knusser dan meteen in een grote bed. Ook ben ik heel bang dat ze in een grote bed te ver naar beneden zakt en onder het dekbed terecht komt (Ik wil niet het beddengoed kort opmaken of een slaapzak als oplossing hiervoor). Aan de andere kant wil ik ook geen junior bed kopen waar ze na 1 jaar weer is uitgegroeid. Wat hebben jullie gedaan? En als jullie een junior bed hebben gekocht. Tot hoe oud sliep je kindje nog erin? Als je wel meteen een grote bed hebt aangeschaft, hoe was de overgang voor je kindje vanuit een ledikant?
Ik heb gelijk een groot bed gedaan. (deze hadden we nog staan)Slapen ging gelijk goed. In 2 jaar tijd 2 keer uit bed gevallen. (maar dat was pas toen hij ouder was) Maar ik moest wel naar een groot bed, want mijn zoon klom met bijna 2 jaar al uit zijn ledikant. En hij sliep gelijk met een dekbed, ook nog problemen mee gehad. Er ook nooit onderin gekropen. Succes met kiezen
E. Ging met 15maanden na een groot bed. Als laatste oplossing omdat wez ontzettend slecht sliep. Geen probleem geweest en ze sliep er meteen in door. Toen ze 6 maanden was heb ik het lakentje ongewisselt toys 't Dekbedje. Ging ook super goed en ze blijft gewoon liggen
Wij hebben peuterbedjes gekocht. Omdat ik inderdaad zo'n groot bed gelijk zo groot vond, maar ook omdat ik zo'n peuterbedje erg schattig vind. En de slaapkamers zijn niet zo groot, dus het past allemaal net iets mooier. Mijn zoontje van 4,5 slaapt er nog prima in. Ik denk dat het prima tot 6/7 jaar kan. Maar goed, goedkoper is het niet
Een juniorbed kan tot een jaar of 6/7. Wij hebben een juniorbed (1.50) omdat een 1persoons niet pastte op haar kamer.
Hier gelijk een groot bed gekocht. Dochterlief ligt meestal op het dekbed ipv eronder, maar nu t wat kouder wordt meestal netjes tot de schouders eronder. Wij hebben een bed gekocht met zo'n plank erbij dat ze niet uit kan vallen. Gaat prima.
Hier bij beide dames direct in het grote bed. De jongste was iets meer dan 2 toen ze naar het grote bed ging. Bij beide ging het vanaf dag 1 goed, nu hebben hun zo'n bedbank en die heb ik voor de jongste nog omgekeerd zodat ze er niet uit valt. Ze is echt nog een wiebelkont. De oudste is ook nog geen 1 keer uit het grote bed gevallen. Dit bed hebben ze
Hier bij de Ikea een dreumesbed gekocht. Ook ivm ruimte in de kamer. Daar kan ze wel een aantal jaren mee vooruit. Denk dat een groot bed ook prima kan! Emma vond het gelijk prima in haar nieuwe bed.
Zoon is met 24 maanden naar een juniorbed gegaan. Ik vond dat beter bij zijn leeftijd passen dan een groot bed. Wij kunnen ons dat veroorloven dus geen probleem. Dochter ligt nog steeds in het ledikant en vindt dat prima. Zij is bijna 2,5 jaar. Voor zoon kopen we straks een extra lang bed. De verwachting is dat hij 1.97 m gaat worden... Oja, zoon is twee keer uit bed gevallen en daarna nooit meer
Ik heb eerst de zijkant van het ledikant gesloopt en een nieuwe onderplaat gemonteerd. Na twee weken bleek dat dat prima ging & toen zijn we op grote beddenjacht gegaan. We hebben wel bewust gekozen voor een 'ingesloten' bed, zodat de geborgenheid blijft. Ik heb het bed altijd helemaal opgemaakt, alleen heb ik in het begin een kussen onder het hoeslaken gestopt, zodat mijn dochter niet lager kon zakken. Maar eigenlijk is dat nooit een probleem geweest. Uitvalbescherming heeft ze nooit gehad. In het begin lag het matras van haar ledikant naast haar bedje. Ze ging trouwens rond haar tweede verjaardag naar een groot bed. De slaapproblemen waren meteen voorbij!
Fleur is met 2 jaar en 2 maanden overgegaan naar een gewoon 1persoons bed. wel met een bedhekje. Maar dat ging hier prima eigenlijk, ben blij dat we geen juniorbedje gekocht hebben.
Mijn zoontje gaat over een paar weken over naar een meegroeibedje. Dus eerst doe ik het op zijn kleinst en dan zo steeds vergroten.
ik ben super blij dat we een peuterbedje van de ikea hebben gedaan. onze zoon is lang, maar die lag dan verzopen in zo'n groot bed. Ikea bedje is 160x70 dus kunnen ze echt wel lang in. Past goed bij de lengte van de kindjes vind ik. Hij ligt er ook heerlijk in. Uitvalhekje erbij, helemaal goed.
Hier wordt t een juniorbed. Vind t ook wat knusser en als hij dan 5/6 is krijgt hij een groot bed. Hij wordt al zo snel groot...met een peuterbedje blijft hij toch nog even m'n kleine ventje. Vorige week zijn we in centerparcs geweest en daar heb ik hem wel in t grote bed laten slapen. Ging perfect.
Hier is onze dochter in de zomer ook overgegaan naar een 1 persoonsbed en dat gaat hartstikke goed! Ze ligt altijd bovenin haar bed en heb niet het idee dat ze in een mega groot bed ligt hoor, gaat echt prima al!
Hier meteen een groot bed, ging prima. Matras er voor gelegd, ze rolde er een paar keer uit. Maar nu gaat dat gewoon prima. Ik vind het ook ideaal dat ze nu zonder problemen gewoon kan logeren ergens anders, als ze maar een bed hebben
hier met 23 maanden, 1 zijkant van het bedje laten zakken zodat ze aan het idee kon wennen. 2 weken later bedje weg gezet en een eenpersoonsbed met de lange kant tegen de muur gezet. Ging gelijk prima, ze is er nog nooit uitgevallen (ligt er ook pas 2 maanden in). Wij hadden eenpersoonsbed nog staan. maar als we die niet hadden dan had ik ook gelijk voor een eenpersoonsbed gekozen denk ik.
Gelijk in het grote bed (was ook 3), ook hier geen problemen, ze kwam soms uit haar bed om iets te vragen.
Wij hebben gelijk het grote bed gekocht. O.a. uit praktisch oogpunt. Je hoeft niet alles dubbel te kopen. On zee dochter was 2.4 je en deed het prima in dat grote bed. Ze had er ook heel veel knuffels in liggen, waardoor het wat knusser werd voor haar.