Hey meiden! De muts die ik ben maakt zich weer zorgen... Net als ik geniet van een mooi geluksmoment, steken twijfels of alles wel goed is, weer de kop op! Met 16.5 weken zwangerschap voelde ik nog helemaal niets. Daarna af en toe een plopje waarbij ik twijfelde of het de beeb was. Vervolgens weet ik dit nu sinds 2 dagen heel erg zeker. Ik voel af en toe nog steeds een schopje, maar meer nog voel ik de baby gewoon echt heel erg bewegen. Ze draait, friemelt enz enz. Ze is behoorlijk druk als ik het zo voel! Is het normaal dat ik dit al zo duidelijk kan voelen? De gyn zei zelf bij de 16wk controle dat het de eerste zwangerschap wel tot 20-22wk kan duren voor je iets voelt, zeker als je wat zwaarder bent. En dat ben ik. En hup, nu... ik voel dr regelmatig! Ben er 100% zeker van. Toen ik wakker werd was er nog niets aan de hand en was ze stil, voelde een bobbel onder mijn navel. Toen ik op wou staan voelde ik opeens gedraai en gefriemel en ik legde mijn hand weer op mijn buik en de bobbel zat nu opeens rechts naast mijn navel. Ze had zich duidelijk verplaatst. Ik vraag mij nu af... nu ik haar zo duidelijk voel bewegen en door die harde bobbel ook kan voelen waar ze zit, of dat wel normaal is? Ben nu weer angstig voor te weinig vruchtwater bijvoorbeeld.... Dat ik haar daarom zo goed voel.... want als je veel vruchtwater hebt, voel je de baby ook veel minder omdat deze dan meer ruimte heeft... Wat denken jullie??? Wil er morgen wel weer de gyn voor bellen, maar kan dat moeilijk bij elk "wissewasje" doen...
Waarom zou het niet kunnen?? Wees blij dat je haar/hem al voelt dat brengt een beetje meer zekerheid mee vind ik altijd. Meid dont worry en geniet
Ik voelde mijn eerste met 17 weken, en met 18/19 weken werd het heel duidelijk. Echt een druk bewegelijk kindje. De jongste voelde ik met 13 weken voor het eerst, en vanaf 15 weken duidelijker. Ook zo druk. Mijn gewicht is ook hoger dan wenselijk. En toch kon ik het vroeg genoeg voelen. En mijn schoonzusje, iel geval, voelde het echt pas na de 20 weken, bij beide kinderen. Dus het zegt niet altijd iets. Ik heb in ieder geval 2 gezonde jongens, geen problemen tijdens de zwangerschap verder, en ook niet idioot druk qua karakter
Bij de eerste voelde ik hem ook goed met 17 weken. De eerste plopjes en dergelijk waren rond 15 weken. Dit terwijl ik aardig zwaar ben. Deze keer zit de placenta aan de voorkant en heb ik helaas minder geruststellend gerommel. Geniet er dus gewoon lekker van.
Bedankt meiden... dat heeft de gyn de vorige keer ook al tegen me gezegd... ophouden met zorgen maken en genieten... maar das makkelijker gezegd dan gedaan... Het kindje dus zo vroeg heel erg goed voelen hoeft niets te maken te hebben met dat je te weinig vruchtwater kunt hebben?
Mijn vruchtwater was altijd prima. De keren dat ze het hebben gemeten zat het altijd iets bovengemiddeld..
Ik kan uit ervaring zeggen dat je je kindje even goed kan voelen bij voldoende vruchtwater en bij te weinig vruchtwater. Ik voelde mijn dochter* en dit kindje met 18 weken even goed, alleen was zij een stuk rustiger. En je kon van buitenaf beter voelen hoe ze lag. Waarom ben je bang voor weinig vruchtwater als ik vragen mag? Als je kindje lekker beweeglijk is en overal op reageert, zou ik niet denken aan te weinig vruchtwater.
Mijn eerste voelde ik met 13weken al. Geen twijfel mogelijk. En deze voel ik ook al een week of 3 duidelijk, vanaf deze week zelfs al aan de buitenkant! Probeer je dus echt niet zo druk te maken, geniet van het getrappel!
Lekker gaan genieten hoor, hier vanaf wk 16 te voelen en door vriendlief vanaf wk 17. Ik heb de placenta aan de achterkant en door de echoscopiste werd al genoemd dat we het waarschijnlijk daardoor vroeg konden voelen.... fijn toch! Ik geniet er nog steeds van