Ik zit erover te denken om een opleiding te volgen om docente babymassage te worden. Op dit moment studeer ik al verloskunde maar het lijkt mij leuk om deze opleiding er bij te doen en uiteindelijk in de avonden en weekenden cursussen te geven aan ouders. Ik vroeg mij af of jullie wel eens zo'n cursus babymassage hebben gevolgd. Wat vonden jullie ervan? Heb je er veel aan gehad? Hielp het bij klachten (bijvoorbeeld krampjes)? En, wat hebben jullie ervoor betaald? Kreeg je privéles of een groepsles? Ik ben namelijk erg benieuwd of er wel animo voor is en of de mensen het als nuttig hebben ervaren.
Hoi Kim, Ik heb samen met m'n meisje cursus babymassage gedaan vanaf haar 6 week. Het was erg fijn om samen met andere mama's met ons kindje bezig te zijn. Ik heb niet direct iets aan de cursus gehad in de zin van krampjes ofzo (ons meisje kon de rust niet vinden als ze krampjes had om gemasseerd te worden) Maar zeker wel in de zin van het aanraken, ze vind het nu nog heerlijk als ik haar masseer (gewoon door haar kleerjtes heen of tussen het aan/uit kleden door of bij het badderen) Het waren 6 lessen en de kosten waren 100 euro. Groetjes Inkie
Ik ben net begonnen. Zes lessen voor EUR 80,-. Er is nog erg weinig belangstelling daarom heb ik priveles. Jarissa en ik genieten er erg van.
Gewoon doen, zeker om docent te worden, lijkt me harstikke leuk! Ik ben zelf masseuse en doe het weleens bij mijn dochter (als ze stil wilt liggen dan hihi) gewoon voor de aanraking, de aandacht en om even lekker rustig te worden! Of het werkt tegen de krampjes dat weet ik niet, ik wrijf (draaiende bewegingen) weleens over het buikje van mijn jongste dochter (kan je ook zien als massagegreep) en dat werkt wel tegen krampjes! Maar het lijkt me zeker harstikke interessant! Ik wilde zelf eerst een opleiding zwangerschapsmassage doen, maar ik werd toen zelf zwanger en dat werd te vermoeiend, helaas, misschien komt het nog!
Ik heb het met Kaylee gedaan, werd ons aangeraden omdat ze een huilbaby was en dat zou helpen. De lessen zelf vond Kaylee verschrikkelijk (verkeerde tijd, in een gebouw die ze niet kende met allemaal andere kindjes... mijn meisje trok dat niet), maar als ik het dan thuis bij haar toepaste vond ze het geweldig. We hebben er iig veel aan gehad.
ook hier een cursus van zes lessen, voor 50 euro. mathijs vond het vanaf het begin af aan echt heerlijk. De eerste maanden masseerde ik hem elke dag, nu zo'n drie a vier keer in de week. Ik deed dat voor het slapen gaan gevolgd door een badje, waardoor hij veel langer sliep dan als ik het oversloeg. Ik zou het iedereen aanraden!
Ik ben nog met een cursus bezig. (4 lessen voor 105 euro). De 1e les ging geweldig en hij vond het ook echt lekker. De 2e les wilde hij slapen en werd het helemaal niets. De 3e was ik ziek en heb ik dus gemist en de 4e les moet nog komen. Ik masseer thuis nu wel vaak even zijn buikje en daardoor heeft hij nu wel vaker ontlasting en waarschijnlijk daardoor ook stukken minder krampjes. Ik geef BV en soms had hij 10 dagen geen ontlasting. Dat was normaal volgens het CB, maar toch heb ik het idee dat het nu het dagelijks komt veel fijner voor hem is. In die zin dus wel meteen enorme winst. Maar verder was het denk ik beter geweest, qua cursus zelf, als ik had gegaan als hij iets ouder was en hij dus ook wakker kon zijn tijdens de cursus, want dat is wel erg lastig. En wat ik erg moeilijk vindt is om thuis een geschikt moment te vinden om te gaan masseren. Ik heb het een paar keer geprobeerd, 1x ging het geweldig en genoot hij. De andere keren had hij er helemaal geen zin in en ik weet niet of hij dan te moe was, of dat het misschien iets te koud was ofzo. Dat hebben we dus nog niet door en tips zijn dus welkom...
Ik wilde het heel graag, maar bij mij in de buurt kon ik niets vinden dat op maandag of dinsdag overdag was. Dat zijn de enige twee dagen dat ik kan. 's Avonds vind ik persoonlijk niets. Hugo had in het begin veel moeite om in het ritme te komen, dus dat wilde ik niet verstoren door 's avonds met hem weg te gaan. Verder zou ik het gewoon doen, docente babymassage worden. Zeker als verloskundige kun je je eigen klanten straks na de bevalling hiermee begeleiden. Lijkt me erg leuk!
bedankt voor jullie antwoorden! Ik begin echt zin te krijgen in die opleiding en ik denk dat ik me er wel voor op ga geven! Nog meer mensen met ervaringen misschien? Alle verhalen zijn welkom!
Ik ga iedere week met Sophie naar babymassage/yoga. Toen ze zeven weken was ben ik ermee begonnen omdat ik had gehoord dat het helpt tegen huilen en ontspannend zou werken. Ze was toen nog erg huilerig en kon heel moeilijk inslapen. Voor het huilen en in slaap vallen heeft het niet echt geholpen dat is meer vanzelf overgegaan. Je leert een aantal technieken die idd helpen op het moment dat je kindje huilt maar zodra je stopt begint het feest weer van voren af aan. Maar desondanks vind ik het een echte aanrader. Sophie geniet er duidelijk van en ik daardoor dus ook. Ook de interactie met andere baby's is heel leuk! Het is echt een sociale activiteit voor haar en ik vind het leuk om op deze manier andere kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd bezig te zien. Wij gaan volgende week voor het eerst met olie aan de gang (tot nu werd er alleen droge massage gedaan), ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik ben het met mijn kindje gaan doen toen ze 8 weken was. Het was 2 uur lang, op de vroege ochtend, dat werkte niet, ze was in principe veel te klein hiervoor vond ik, ze vond het ook dus absoluut niet leuk, veel huilen. Het was maar kort massage, 1e les, met opbouwend naar laatste zeg maar, maar alles bij elkaar was het te lang voor 'n kleine vond ik. Kan mama het wel leuk vinden en gezellig maar vond het niet prettig op deze manier.
Jarissa en ik zijn vanochtend naar les 3 geweest. En Jarissa is nu precies 8 weken. De les is zeker niet te lang voor haar. Ik vind 6 weken echt een prima leeftijd om mee te beginnen. Maar dan wel aangepast aan wat je baby aangeeft. De dame die ons de massageles geeft, speelt super in op wat Jarissa aangeeft. De massage zelf heeft vandaag ruim een half uur geduurd. We beginnen altijd met contact maken en wat opbouwende oefeningen. Dan de nieuwe oefeningen van die dag. En als Jarissa het nog aankan herhalen we dingen van de voorgaande lessen. Vandaag was Jarissa het zat na een dik half uur. Voor een baby al erg lang. Ze heeft er echt van genoten. Na de massage heeft ze lekker warm ingepakt nog heerlijk bij mij op schoot gelegen terwijl ik een kopje thee dronk. Voor ik halverwege mn kopje was, sliep ze al. Wat wil je als baby nog meer? Een les van 2 uur voor een baby vind ik inderdaad echt absurd. Dat is veel en veel te lang. Zo lang zijn ze nog helemaal niet achter elkaar wakker op die leeftijd. Laat staan geconcentreerd in een vreemde omgeving met nieuwe ervaringen.
Ja, twee uur is veel te lang. Onze lessen duren één uur bestaande uit 45 minuten massage en oefeningen en daarna 15 minuten ontspannen met mama. Meestal valt Sophie na die 45 minuten meteen als een blok in slaap.
Het samen zijn van moeders en baby's is in totaal 2 uur, waarvan maar misschien totaal een half uur masseren is, dat bedoel ik dus, veel te lang voor een kleine, dan zijn ze toch uit hun doen.
Twee uur is echt te lang ja. Ik ben alles bij elkaar ongeveer 5 kwartier kwijt. En dan hebben we relaxt gemasseerd, bijgekletst en thee gedronken.
ik heb met noa ook babymassage gevolgd toen ze net 6 maanden was. prijs weet ik niet meer, via zuidzorg (brabant). was leuk om te doen maar in de ochtend, dus niet in haar en ons ritme maar zij en ik vonden het wel leuk om te doen. doen het nu nog af en toe maar het is voor mij lastig om in te plannen. het komt bij ons zoals het komt en dan komt het er niet zo vaak van. liefs femke en succes met de studie!