Laag hb

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bloem1988, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Hallo,

Ik ben benieuwd wie er ervaring hebben met een laag hb. Ik ben al tijden erg moe en heb dit aangegeven bij de verloskundige. Nu heb ik gisteren geprikt en is mijn hb 5,5. Mijn bloeddruk was altijd best hoog 140/90 maar is nu 125/60. Ik voel me echt naar en soms duizelig. Heeft iemand hier ervaring mee en wat hebben jullie gedaan om je beter te voelen?
    Ik ben trouwens 30 weken zwanger.

Alvast bedankt!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Krijg je met die waarden geen ijzertabletten? Je hb is wel érg laag!

Zelf zou je roosvice Ferro kunnen drinken, dat hebben ze gewoon in de supermarkt. Ijzertabletten op doktersrecept

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Je hb is erg laag, dus neem aan dat je wel wat van de ha krijgt.
    Mocht je niets krijgen van de huisarts, dan zou je nog floradix kunnen halen bij de drogist. Dit zijn ook ijzertabletten.

4. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hopen dat je ijzer van je ha krijgt en anders inderdaad floradix halen ,appelstroop eten en dan sinaasappel sap erbij drinken(dan neemt ijzer beter op) veel groene groente,spinazie,broccoli etc

Sterkte,en je rust gewoon nemen!

Hou wel in de gaten dat als je ijzertabletten krijt,je ook iets voor je ontlasting krijgt anders heb je straks obstipatie en daardoor aambeien en geloof me dat wil je echt niet!

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier werkten ijzertabletten via de huisarts het beste en het snelste.
    Daarbij idd wel iets als Lactulose om te harde ontlasting te voorkomen.

6. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Bedankt allemaal. Ik heb weer geprikt en krijg maandag uitslag. Dan zal ik daarna wel aan de tabletten kunnen beginnen denk ik!
    Groetjes..

Deel Deze Pagina