In het onderwerp is mijn vraag al duidelijk. Ik heb nu als ik flink wat doe echt last van harde buiken, vind het een beetje vroeg maar is nou een keer zo. Toch kun je niet steeds rusten en moet je wel eens door... Nu lees ik wel het advies om een steun band of slip te dragen. Zijn er mensen met ervaring hiermee, en zijn er nog andere tips?
Ik heb ook heel veel en hele erge harde buiken. Ook heb ik BI. Ik heb een bellyband en van die steunslips. Voor mijn harde buiken doet het werkelijk niks. Wel voor mijn BI, dat verlicht iets.
Maar zo'n buikband is toch niet goed voor je bekken. Dan worden je spieren lui als het ware. Krijg je alleen maar meer last van.
Ik heb geen ervaring qua harde buiken, ik vond het wel prettig als ik veel moest lopen of staan. Dat is bij mij niet dagelijks, maar als ik wist dat ik veel op stap ging dan deed ik hem wel om. Het zorgde ervoor dat ik net wat minder snel moe werd en minder last kreeg van mijn rug. Ik vond het wel matig lekker zitten, dus droeg het niet heel vaak.
Dat is alleen als je hem hele dagen zou dragen Af en toe even omdoen op momenten dat je er behoefte aan hebt bijvorbeeld aan het einde van de dag kan geen kwaad. Maar je moet wel opletten dat je niet meer gaat doen dan je aankan omdat je die band om hebt.
Ik zweer echt bij mijn mega mama onderbroeken van de hema. Ze geven echt wel meer steun of het harde buiken tegen gaat weet ik niet. Ik zou zeggen 1 halen dagje uitproberen en wanneer het voor jou werkt meteen bijhalen. ZO heb ik het ook gedaan.
Harde buiken krijg je niet weg met een Bellybelt of steunslip... Harde buiken zijn een waarschuwing dat je kalmer aan moet gaan doen. Als je veel harde buiken hebt kan het zijn dat je te veel doet... OF dat je een blaasontsteking hebt. Ik zou iig even een beetje urine naar de HA brengen (beter een keer te vaak dan te weinig). Als het geen BO is, dan moet je meer rust inbouwen.