hey, meiskes, ik heb hier een heer raar vraagje. Voor oudejaar moet ik voor hapjes zorgen voor de aperitief. Nu, we zijn normaal al met 2 die veel dingen niet mogen eten, alleé, ge weet allen wel he. Geen speciale kazen, schaaldieren, leverproducten,.... . In hapjes zitten dus veel van die productjes wel. Heeft iemand een idee, Trouwens, mogen we scampies eten? : : : Merciekes en een fijne oudejaar
Dat is nu net wat niet mag als je zwanger bent. Voorverpakte vis, ook gerookt kan de listeria bacterie bevatten net als filet american en rauwe melk producten. Ergens hier op de site staat een lijst met producten en merknamen wat wel mag. Misschien kan je daar wat uithalen.
Lever mag wel, als het maar niet al te veel is. En schaaldieren..wat is daar mis mee? als het gekookt is dan is het altijd prima. Als we niet oppassen dan mag een zwangere vrouw echt niets meer. Vacuumverpakte gerookte zalm - inderdaan oppassen, maar verder gewoon genieten hoor!
Lever mag wel, als het maar niet al te veel is. En schaaldieren..wat is daar mis mee? als het gekookt is dan is het altijd prima. Als we niet oppassen dan mag een zwangere vrouw echt niets meer. Vacuumverpakte gerookte zalm - inderdaan oppassen, maar verder gewoon genieten hoor!
Alle 3 de vis mag als je ze maar VERS bij de visboer koopt! En brie mag van de meeste merken ook wel (President zeker) dus gewoon even zoeken in de winkels....
ik dacht ook dat gerookte zalm vers van de visboer wel mocht? iemand een idee? wilde ik voor vanavond namelijk halen. liefs rebbel
Ik vind sowieso alles wat vis is riskant zoals gerookte zalm en sushi, en vreemd genoeg heb ik sinds ik zwanger ben een afkeer van vis gekregen... Maargoed dat wil niet zeggen dat je niks mag, er staat inderdaad ergens bij gezondheid een lijstje, even de zoekfunctie gebruiken. Als hapjes kan je verse kazen gebruiken (gepasteuriseerd) en paté mits deze net uit de verpakking komt. Er zijn veel alternatieven. Eet smakelijk!
Ik wilde graag voor kerst gerookte zalm op het menu, dus heb het specifiek gevraagd aan mijn verloskundige. Zij vertelde dat zowel vacuum als vers van de visboer niet 'mocht', maar ik geloof dat de meningen wel verdeeld zijn. Ik heb het toch maar niet gedaan
Blijkbaar doe je wat je zelf wil. Als er 1 % kans is dat er besmetting mogelijk is met salmonella of zo, dan zeggen sommige dokters nee, andere zeggen , och kan geen kwaad die 1ne % (eigenlijk vroeger keken ze er ook niet naar en hadden ze ook niets, mijn ma heeft nooit zo'n lijst gehad, ben gezond). Ik denk dat we ons nu ook niet moeten opsluiten in een glazen bol. Als je alles uitterst zou bekijken dan zou je eigenlijk niets meer mogen eten, want overal zit wel een bacterie op. Zelfde met groentjes, als je ze zeer goed wast is er geen probleem, je moet er veel eten en sla is zelfs heel gezond voor zwangeren, dus zeker niet laten. Op sommige internetpagina's vind je zelfs dat zalm heel gezond is voor zwangeren. Met sommige dingen moet je inderdaad rekening houden, maar andere vind ik ver gezocht. Weet iemand nog leuke appero hapjes? prettig eindejaar