Ik wil de box uit de woonkamer hebben. Valerie wil er niet meer in zitten, en ze kan zich nergens aan bezeren in de woonkamer als ze daar even alleen zou zijn. Maar....wat moet er nu voor de box in de plaats komen? Ik heb al een mand waar ik haar speelgoed in opberg. Maar ik wil iets hebben waar ik haar speelgoed waar ze mee mag spelen op neer kan zetten. Waar ze het zelf eventueel af kan halen, maar waar ik het ook leuk kan neerzetten (zoals bijvoorbeeld haar little people boerderij). Een tafeltje vind ik wel leuk, maar daar kun je weinig op kwijt. Het meest ideale is iets waar ze eventueel ook aan zou kunnen zitten. Nu zag ik dit op de ikea site: IKEA | Babyverzorging en commodes | Opbergmeubels | HENSVIK | Opbergmeubel En deze lijkt me echt ideaal! Bovenop kan ik wat neerzetten of eventueel mandjes indoen. En op de onderste plank kan ik haar little people uitstallen. En (weet niet of het kan met de hoogte) er past misschien wel een stoeltje onder voor als ze wat ouder is. Wie kent dit opbergmeubel? en wat vinden jullie ervan? lijkt het jullie praktisch? Of hebben jullie misschien andere ideetjes?
Grappig ding! Ik denk dat het wel leuk is voor zo'n kleintje. Wij hebben naast onze boekenkast zo'n peutertafeltje. Onderin de boekenkast staan 4 manden waar speelgoed van mijn zoontje in zit (die hij er dus zelf uit kan trekken). Op 1 van de planken daarboven staat wat speelgoed, aan de kant waar ook het tafeltje staat. Bovenop het tafeltje staat ook nog wat. Dat werkt hier perfect. Hij gaat regelmatig bij dat tafeltje staan en hij gaat ook tegen de boekenkast aan staan waar hij dat andere speelgoed vandaan pakt. De boeken laat ie trouwens meestal heel keurig staan
@Merijn, zoals jij het hebt klinkt echt ideaal...Helaas heb ik geen ruimte in de woonkamer voor een boekenkast. Er is wel een soort van boekenkast van dezelfde serie bij de ikea...alleen dan moet je daarbij ook weer een tafeltje hebben, voor ons niet zo praktisch ivm weinig ruimte.
Hier sinds 2 weken een tafeltje met 2 stoeltjes van ikea. Was in de aanbieding voor 10 euro!!! Dochter kan zelf op het stoeltje komen om vervolgens netjes te gaan zitten. Zijn best hoge stoeltjes nog maar het gaat erg goed en zo kunnen we nog een tijdje met dit setje door. Vind die opbergmeubel erg mooi moet ik zeggen, misschien een idee'tje voor hier als ze straks een andere kamer krijgt
Wat heeft Ikea toch geweldige dingen! Ideale kast als je weinig ruimte hebt lijkt me. Wij hebben van het weekend een speelhoekje voor onze meid gemaakt en zijn ook helemaal los gegaan bij de Ikea, haha!! Ik weet niet wat de afmetingen van de kast zijn, maar bij de Ikea hebben ze ook manden van ongeveer 30x30x30 cm, in diverse soorten. Kan veel speelgoed in!
Onze box staat nog steeds (in de keuken) en hij wordt nog elke dag een uurtje gebruikt, dat is natuurlijk het meest ideaal. Maar alstie weg gaat, komt er een tentje en een rieten mand waar we speelgoed in opbergen. In de huiskamer hebben we een klein tafeltje met twee stoeltjes en een hoekje waar Jesse lekker kan spelen met de trein of iets anders. Maar dat witte kastje met drie schappen vind ik ook superleuk! Daar zul je vast veel plezier van hebben!
Wij hebben ook een peuter tafeltje en 2 stoeltjes van de Ikea. In een leuke kleur geschilderd staat het heel goed in de woonkamer! Ze gaat er nog niet op zitten maar ze weet wel dat het van haar is. Er liggen boekjes en puzzeltjes op die ze er elke keer heel hard vanaf trekt
De box blijft hier voorlopig nog staan, maar als ie eruit gaan komt er een klein tafeltje met een stoeltje en ook iets met manden om speelgoed in te doen. Nu heb ik aan de box een grote speelzak hangen waar alles in ligt, dat gaat dan in de mand. Heb genoeg ruimte dus de box staat me niet in de weg en ik vind hem ook nog elke dag heel erg handig, al is het maar voor een half uurtje.
wij hebben bij de ikea een TROFAST kast gekocht.. echt ideaaal!!!!!! dat zijn van die kasten waar je verschillende maten en kleuren lades in kan schrijven. je kan ze in alle vormen en maten kopen je kan een klein kastje kopen en later stukken erbij zetten... wij stallen op de kast leuk wat speelgoed neer zoals little people en serviesje enz, en elke keer pas ik er een bak uit waar ze lekker mee kan spelen, de onderste bakken kan ze ook zelf eruit halen en erin doen. wat ik zelf het handige ook eraan vind is dat je alles kan verdelen en niet al het verschillende speelgoed bij door elkaar zit.
Bedankt voor de link. Dat systeem had ik inderdaad al gezien op de ikea site. Alleen vind ik het persoonlijk ontzettend lelijk voor in de woonkamer. Moet ook zeggen dat het in onze woonkamer qua style gewoon niet past. Het systeem vind ik wel super handig....als ze het nou een beetje sierlijker maken, dan ben ik om
Vind die kast wel leuk hoor Consider! Past ook helemaal in jullie interieur Hadden wij ook moeten zien eerder dan hadden we ook zoiets aangeschaft in plaats van haar tafeltje! Denk dat er ook prima een stoeltje bij kan je hebt bij de ikea wel hele schattige zoals deze IKEA | Kindermeubels | Stoelen | MINNEN | Kinderstoel
Hey meid, ja dat kastje past inderdaad precies in ons interieur! Dat stoeltje had ik ook al gezien, vind ik ook erg leuk.
Wij hebben uiteindelijk voor een kast uit de Expedit serie gekozen (2x4) vakken en een kleine versie ervan als soort van 'roomdivider'; IKEA | Opbergmeubels | Boekenkasten | EXPEDIT | Open kast En dan deze manden erin; IKEA | Dozen & manden | Manden | BRANÄS | Mand (alleen dan een maatje groter.. Wij hebben voor deze stoeltjes gekozen; IKEA | Kindermeubels | Stoelen | KRITTER | Kinderstoel Maar dat stoeltje van Lovely vind ik ook erg leuk!
@Emd, ik heb al een grote mand waar haar speelgoed in zit...dus die kast met manden is voor ons niet nodig. Buurvrouw van mij heeft hem ook...en vind hem wel leuk hoor....maar hij past wederom niet in mijn interieur. Ik heb meer het sierlijke, buikkastjes enzo.
Wij hebben een ikea kast van dezelfde serie als jouw plaatje maar die heeft een deur. Ik word er nl. kriegel van als ik continue tegen speelgoed aan moet kijken in de woonkamer. Handige ervan is dat ie ook nog een grote lade heeft voor bv knutselspullen ed.Bovendien heeft ie vertelbare planken, handig voor groter speelgoed. Nadeel van die expedit (ofzo ) vind ik de kleine vakken. De boederij van LP zou er bv niet inpassen denk ik. Verder hebben we een stoeltje en tafeltje staan maar puur omdat we de ruimte ervoor hebben. Ik denk eerlijk gezegt neit dat er heel veel gebruik van gemaakt gaat worden. Boven hebben we trouwens een boekenkast staan van diezelfde serie. Is dat misschien wat voor je?
Handig topic! Ik ben nu ook aan het nadenken over een tafeltje en stoeltje voor Yelena in de huiskamer. De box staat hier al een maandje of 2 niet meer.