Pukkeltjes experts gezocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sneeuwmees, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn zoontje heeft sinds 2 wkn enkele rode pukkeltjes. De eerste kwam op zijn beentje en daarna nog een paar op z'n gezichtje. Het zijn hele kleine donkerrode pukkeltjes (waar hij overigens geen last van heeft). Ik ben ermee naar de huisarts geweest, maar die wist niet wat het was. Omdat hij verkouden was geweest, vermoedde ze een restje van een virus en die kon dan onverklaarbare uitslag geven.
    Het cb vond het niet geloofwaardig, omdat als het een restje van het virus is, het eigenlijk over het hele lichaam moest zitten. Zij dachten weer aan muggenbeten, maar persoonlijk vind ik de bultjes daarvoor te klein en te donkerrood. Vandaag had hij een nieuw bultje in zijn nek. Het is lastig op de foto zetten, maar wie weet herkent iemand het toch.

Bijgevoegde bestanden:

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm tsjaa bij mn zoontje zien de muggenbultem er ook zo uit...

Gaan Ze ook gewoon weer weg?

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook zulke bultjes, sinds een week of 2, ben er nog niet mee naar de huisarts geweest.

Muggenbulten blijven toch geen 2 weken zitten? Hij lijkt er geen last van te hebben, dus nog niet mee naar de dokter geweest.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn zoontje heeft er ook geen last van, maar we gingen op vakantie en die bultjes kwamen vlak voordat we zouden vertrekken. Vandaar dat ik het even wilde navragen, omdat ik er weinig voor voelde evt op vakantie naar een dokter te moeten.

De meeste bultjes gaan overigens vrij snel weg. Soms binnen 1-2 dagen. Sommigen blijven wat langer zitten. De pukkeltjes op z'n voorhoofd zijn zo klein, dat ik daarom niet aan een muggenbult denk. De huisarts overigens ook niet.
    Vandaar dat ik het dus vreemd vind. Meestal ga je naar de huisarts en dan word je (over het algemeen) gerustgesteld omdat ze feilloos weten wat iets is. En omdat de verpleegkundige op het cb de diagnose van de huisarts juist weer tegensprak, maar ook niet wist wat het zou kunnen zijn, maakte het mij weer wat onzeker.

5. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Mijn dochter lijkt hetzelfde te hebben, ik lees even mee.
    Toevallig vanochtend met mijn man overlegd of we wel of niet naar de huisarts gaan. Maar ze heeft er geen last van en volgens mij ken ik het antwoord van de huisarts al. Namelijk dat kinderen zo vaak pukkeltjes en bultjes hebben en dat we het nog even moeten aankijken zolang ze er geen last van heeft en het niet (veel) meer worden. ;)
    Bij mijn dochter blijven ze trouwens langer zitten dan 2 dagen. Een paar heeft ze nu al bijna een week. Ik maak me geen zorgen, maar zou wel willen weten wat het is.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lieverd2012: dat heb ik dus ook, dat ik gewoon graag van de huisarts had willen weten wat het is. Sommigen zitten er nu al ruim een week. Andere bultjes zijn binnen 2 dagen weer helemaal weg. We kunnen helaas maar afwachten. Ik had toen een vervangende huisarts, die overigens echt de tijd ervoor nam. Misschien dat ik volgende week, als ik zelf nog voor een afspraak moet, mijn zoontje nog eens mee kan nemen bij mijn eigen huisarts.

7. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

image.jpg

Ik heb even een foto gemaakt van de pukkeltjes op de arm van mijn dochter. Na het badje (foto) zag het er erger uit dan voorheen.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

9. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Je bent weg geweest? In een vreemd bed gelegen? Dan kunnen het bedwantsen geweest zijn.

Hopelijk is het snel weer weg.

10. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Als ze gegroepeerd zijn de pukkels dan kan het van een beestje zijn. Misschien huisdier met vlooitjes? Succes ermee.

Deel Deze Pagina